Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en får kjøpt morsmelkerstatning om bord på fly med klm? Eller er det vanlig å ta med egen i pulverform og få kokt vann til å blande ut i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tatt med ferdigblandet. Ellers har nok de fleste mikro så du kan varme vannet, bare ta med kokt vann

Skrevet

Ta ALLTID med mat til den lille :)

Man kan desverre ikke forvente å få/kjøpe mat, selv om mange selskaper faktisk har begynt å også få mat til de aller minste :)

Hilsen flyvertinne :)

Skrevet

Og det fins ingen microovn på et fly men varmt vann har alle ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og det fins ingen microovn på et fly men varmt vann har alle ;)

Jeg fikk låne en engang :)

Skrevet

Hvilket flyselskap var dette?

-VELDIG nyskjerrig- :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du trenger ikke spørre så vanskelig, det er 8 år siden :P

Skrevet

Men trodde ikke vi fikk ta med flytende væske om bord på fly? Selv ikke kokt vann til baby?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, det får du. Kan risikere å måtte smake på det da. Har opplevd at de ikke tar det ut av veska engang, fordi de ser jeg har små barn med

Skrevet

Vi har kokt vann og kan varme maten/melken/erstatningen i varmebad :) noen micro har jeg til dags dato aldri hørt om at et flyselskap har.... Må i så tilfelle være en eller annens oljesjeik sitt privatfly det, hehe :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det var middagsglass, og damen sa hun kunne varme den i Micro. Så derfor har jeg alltid tenkt at alle har det

Skrevet

Er bare så redd jeg ikke får med meg vannet på flyet og at jeg ikke får kokt vann om bord. Engster meg nok for mye :P

Skrevet

Må hver beholder med kokt vann være under 100 ml?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har hatt med små 125 flasker, og det har gått fint.

Skrevet

Noen som vet om en får kjøpt morsmelkerstatning om bord på fly med klm? Eller er det vanlig å ta med egen i pulverform og få kokt vann til å blande ut i?

Jeg fløy her om dagen og hadde med endel barnemat, flere ferdigpakker mme, fruktmos osv. Så bare i sikkerhetskontrollen at det er mat til babyen og da spurte de ikke noe mer om det.

Kokt vann fikk jeg på flyet, blanda litt oppi mme så den ikke skulle være kald

Anonymous poster hash: a1ff9...bf6

Skrevet

Jeg har reist endel med fly, baby og mme. Så det var termin med vann og pulver. Jeg tok også med disse ferdigpakkene og en butt saks. Det værste som kan skje er at de ber deg smake på mme pulveret eller vannet.

Anonymous poster hash: 5648f...877

Skrevet

Det med 100 millliliter gjelder ikke barn. De skal få med seg den maten han/hun trenger på flyturen.

Anonymous poster hash: 5648f...877

Skrevet

Jeg har reist mye med begge mine, og jeg har aldri hatt problemer med å få tatt med meg verken termos med vann, babymat, mme-pulver, ferdigblandet mme (absolutt enklest!) etc. Dette har vært med ulike flyselskaper. De har også varmet mat og mme, og vi har fått kokt vann ved behov. Tror ikke du trenger å stresse med dette ;)

Anonymous poster hash: 4e7b3...d72
Skrevet

Ang mikroovn, så har jeg aldri sett det på fly, men de har ovner ;) Har du mat i glass får du det varmet i ovnen, men de vil som regel ikke putte plastflasker inni der for de kan smelte :) Men de har massevis av kokt vann, og med mindre babyen her bare noen uker gammel eller er spesielt sensitiv, kan du ta med ei flaske med imsdal feks (kjøpt inne på flyplassen) om du ikke gidder dra på thermos med ferdig kokt avkjølt vann. Eller be om flaskevann på flyet ;)

Anonymous poster hash: 28152...484

Skrevet

Hele familien her har akkurat vært ute å flydd, dette inkluderer da en liten knert på 6 mnd. Vi hadde med absolutt alt av mat han kunne komme til å trenge før, under og etter flyturene. Både grøt- og melkepulver, ferdigblandet mme, mos og middagsglass gled gjennom sikkerhetskontrollene uten spørsmål. Hadde også med oss termoser med kokt kaldt vann og kokt varmt vann ( disse var på henholdsvis 1 l. hver). De fleste steder tittet vekterne i kontrollen litt ekstra i bagen med barnematen, samt "tørket" over bag og innhold for å sjekke etter narko og eksplosiver. Opplevde aldri å måtte åpne noen beholdere.

Vi valgte å ta med kokt vann da jeg har hørt tevannet på fly ikke nødvendigvis har vært kokt.... Ikke vet jeg, mulig litt hysterisk fra vår side men bedre føre var :)

God tur!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aha, kanskje det var det da. Tok så kort tid at det ikke var varmet i vann hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...