Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Sikkert flere her med menn som snorker endel... Men noen med menn som snorker skikkelig mye? Som har hatt et såpass stort problem at de har gjort noe med det? Min samboer snorker ufattelig mye...veldig høyt! I tillegg har han jevnlige pustestopp. Skikkelig ekkelt å høre på. Han er klar over det selv, men virker ikke som om han bil gjøre noe med det. Faren hans er likedan. Han har en slags snorkemaske (tror det er oksygen), fordi han har så ufattelig mye pustestopp i løpet av natta. Uten denne maska våkner han med en dundrende hodepine. Mistenker at min samboer har noe av det samme problemet. Han våkner dog ikke med hodepine. MEN, han er stort sett alltid trøtt og sliten, uansett hvor mye søvn han får. Det går utover sexlivet også... Han orker jo så sjeldent! Og får å være helt ærlig, den sinnsyke snorkingen må jo tappe han for krefter... Jeg har fra første stund lært meg å sove gjennom snorkingen, utrolig nok ( og heldigvis)... Noen som kjenner til problemet? Burde jeg pushe på samboeren for å få ham til legen? Han er en av de mannfolka som nesten aaaaaldri får ræva si til legen uansett hva det måtte være... Anonymous poster hash: 82e63...d5e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Min mann måtte bytte fastlege etter at jeg hadde sendt han til legen hver tredje mnd i flere år. Legen tok aldri mannen min seriøst med det at han snorklet si sykt mye ( vekte alle i huset flere ganger pr natt). Han var alltid utslitt, ofte vondt i hodet og sluttet og puste ofte under søvn.. Men da mannen byttet fastlege så skjedde det ting. Han ble sendt videre til øre, nese og hals. Tok div tester. Fikk vite at han hadde soveapné. Fikk pustemaske (Cpap) og ting ble mye bedre. Etter 3 mnd så byttet han maske, og ting ble ende bedre. han er nå 32 år og brukt oksygenmaske om natten i 3 år. Han er høy, slang og muskler. Så ikke alle som får soveapné er overvektige el. Ta å send mannen din til legen,, skader ikke å sjekke opp. Anonymous poster hash: 655e2...10a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Mannen min var i samme situasjon som det din er i, snorket MYYYE og høyt, og hadde enkelte pustestopp på natta. Jeg fikk nok en dag å så enten så kommer du deg til legen, eller så er gjesterommet i kjelleren dit nye soverom! Han kom seg da til legen og fikk påvist søvnapne, Først fikk han oprasjon til å fjerne mandler og falske polypper for å se om det ble bedre, men det ble det ikke og ny runde på sykhuset med fullsjekk og fikk til slutt slik oksygenapparat som din svigerfar har. Vår verden har blitt helt ny, han og jeg sover uten forstyrrelser og oppvåkninger, han har mye mer energi og klager aldri over å være sliten og trøtt lengre. Han sa det var vanskelig å tilpasse seg søvnrytmen i starten pga han måtte ha masken på og koblet til osv mtp å ikke kunne snu seg som han ville osv, men det gikk et par uker og med god søvn i tillegg var han er ny mann. Send mannen din til legen å få han sjekket, det kan hende han bare trenger oprasjonen for å fjerne mandler og polypper. Min lillesøster hadde forresten og søvnapne da ho var liten, mamma måtte filme ho om natta for at legen skulle tro på ho at problemene var så ille (at ho sluttet å puste osv), ho tok bare oprasjonen med å fjerne mandler og polypper og har vært som vanlig etterpå. Selvfølgelig kan ho snorke litt, men det er bare om ho er tett i nesa eller er helt utslitt og sovner tungt. Google søvnapne å les om hva du finner, så ser du om det stemmer med det mannen din har. Lykke til. Anonymous poster hash: 0f829...78b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Takk for svar Min samboer er nok litt overvektig ja, og det hjelper sikkert ikke på problemet...(men verdens deiligste mann!! ). Jeg får nok prøve å få ham til legen. Jeg sover som sagt godt som bare det selv om han snorker, så det er "bare" han problemet går utover sånn sett...men det preger jo hverdagen endel at han alltid er så trøtt og sliten... Sitter i sofaen og småsover og dupper med hodet på kvelden... Legen neste!!! Anonymous poster hash: 82e63...d5e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Du burde få han til legen ja. Min samboer snorker også ufattelig mye. Noen ganger så ille at jeg må legge meg i kjelleren for å sove (vi har soverom i 2.etg) men han har ikke pustestopp. Han bare snorker så her finnes ingen løsning på problemet. Anonymous poster hash: bb470...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Få ham til legen! Pustestopp om natta øker risikoen for hjertesykdom, og det at man er så trøtt kan gjøre det farlig å kjøre bil... I tillegg til at det virkelig kan ta knekken på livskvaliteten. Men, han kommer nok til å få beskjed om at en av grunnsteinene i behandlingen er å gå ned i vekt, i første omgang... Anonymous poster hash: fe1de...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå