Gå til innhold

Sår rompe til tross for bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er så ofte sår nedentil, både i rompa og i tissen. Jeg trodde dette skulle bli borte når bleien kom av, nå er det jo mye luftigere i løpet av dagen. I tillegg har hun sovet naken i hele sommer, så det blir lufting da også.

Flere med jenter som er plaget med sårhet? Og hva gjør dere med det?

Anonymous poster hash: d5514...2bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt såpe og vaskemiddel.

Anonymous poster hash: a2071...126

Skrevet

Vi bruker kun babyolje fortsatt - eller kun vann når vi vasker henne. Men tenker du at vaskemiddel til klærne kan påvirke dette? 

Skrevet

Blir hun skikkelig tørket i rumpa i barnehagen etter do-besøk?? Guttungen min ble veldig sår de første ukene i bhg etter bleieslutt, han var ikke blitt tørka godt nok merket vi... Når jeg vasket han i rumpa etter barnehagen kom det avføring på kluten. Eller kanskje hun prumper litt og det kommer ut pittelitt avføring når hun prumper??

Anonymous poster hash: babd6...8f5

Skrevet

Prøv ut forskjellig vaskepulver og skyllemiddel. Men hva med toalettpapiret? Kanskje det er det som skaper sårhet.

Skrevet

Hun promper for så vidt en del. Føler ikke at det ofte er avføring igjen etter tørking. Hun har vanligvis en arvføring som er passe hard - myk nok til å komme ut, hard nok til å ikke bli masse klin.

Skrevet

Sopp?

Anonymous poster hash: 8da02...75a
Skrevet

dopapiret vi bruker hjemme er mykt (stort sett Lambi), men i barnehagen er det vel litt hardere. Får ta tak i vaskepulver/ skyllemiddel. Bruker parfymert vaskepulver og parfymert, men skånsomt skyllemiddel. Bør det være helt parfymefritt?

Skrevet

Sopp er jo en mulighet, er mye plaget med det selv. Men ser ikke noe belegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...