Gå til innhold

Hjelp! Hva slags vin i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste år og tenkte å begynne å hamstre litt, men ingen av oss er glade i vin. Hva slags type vin anbefaler dere i bryllupet? Vi skal enten ha suppe eller spekemat til forrett og indrefilet av vilt til hovedrett. Håper noen kan hjelpe noen forvirrede sjeler!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til hovedretten anbefaler jeg en som heter Fabelaktig, for den er fabelaktig! :)

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/portugal/niepoort-fabelaktig-douro-2010/sku-4526901

Den passer godt til vilt.

Til spekemat ville jeg hatt en god øl til maten jeg, her er tips fra ølakademiet:

Til spekemat kan du med fordel velge et øl som har tydelig bitterhet med noe fruktighet, og her kan du trygt velge et av sommerølet fra butikkene. En pale ale fra Vinmonopolet vil også sende smaksløkene dine til himmels. Kombinasjonen lett og lyst øl til spekemat er rett og slett uslåelig!
Tips: Pilsner Urquell, Atna Stabbursøl og Midtfyns Wit.

Jeg har smakt flere typer av Atna øl, og alle er veldig veldig gode! Nakenbad f.eks :D  Det er et godt øl.

Gjest FinogFjong
Skrevet

Be om råd på vinmonopolet :)

Til forrett er det greit å ha en lett musserende hvitvin kanskje, for så å gå over til en lett rødvin. Den bør ikke være for kraftig, da viltkjøttet er kraftig. Dette VET de på polet, og kan hjelpe dere å finne vin som "gjør" hele måltidet i en grei prisklasse :)

Skrevet

Hør på polet og hamstre i Sverige ( hvis dere har mulighet).

Skrevet

Tusen takk for svar! Kom på at det var mulig å spørre på polet ja. :) Veldig lurt! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...