Durni Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Her for litt siden ble mine barn på 8 og 10 år vitne til en dramatisk og tragisk hendelse på badestranda. En voksen person ble hentet livløs opp fra vannet, og til tross for intens jobbing først fra andre på stranda, og senere fra ambulansepersonell, så døde personen. Vi befant oss midt oppi dramaet, og barna fikk selvfølgelig med seg det meste av det som skjedde, selv om vi etterhvert trakk oss unna. Det ble et stort oppbud av utrykkningskjøretøyer (både ambulanser, brannbiler og politi), og helikopter. Barna spurte mye, og snakket mye om hendelsen de første dagene, men så har det vært stopp. De er robuste barn, som tåler mye bare de får ærlige svar, - noe de har fått. De har også snakket en del seg imellom. Nå lurer jeg imidlertid på om dette kan komme tilbake igjen for dem etterhvert. Jeg er usikker på om de har fått bearbeidet hendelsen ferdig, og hvor lang tid det vanligvis tar for barn og legge sånt bak seg. (Personen som døde var helt ukjent for oss). Jeg synes forøvrig at kommunen burde tilbudt en eller annen form for krisehjelp, da dette er en populær badeplass hvor det alltid er mange barnefamilier. Kunne vært godt med noen tips og råd i en slik situasjon, selv om jeg synes vi har håndtert det greit. Jeg lurer også på om dette er noe mine barns lærere bør informeres om før skolestart? Det kan jo være at barna snakker om det på skolen. Hadde det vært skoledag feks dagen etter hendelsen, hadde jeg ikke vært i tvil, men nå er jeg mer usikker. Tar gjerne i mot noen råd!
mamman til to gutter Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Jeg hadde snakket med helsesøster for å høre om hun har noen erfaring med hendelser tilsvarende denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå