Gå til innhold

Overgang til 3-6 års avdeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var en for barnet ditt og for dere foreldre? 

Gutten min skal ha første barnehage dag på 3-6 års avdeling på onsdag og jeg gruer meg litt. Redd han ikke skal like seg og at det blir for stort for han, er jo dobbelt så mange barn der som på 0-3 avdelingen. Og jeg føler meg usikker fordi jeg kjenner ikke til de som er der. 

Anonymous poster hash: d3846...25f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min begynner på ny avdeling mandag. Fordelen i vår bhg. er at ungene går mye mellom avdelingene. 3 avdelinger og alle barna/personale kjenner hverandre godt.

Unger tilpasser seg uansett fort. Kommer nok til å gå veldig bra :)

Anonymous poster hash: b1f99...d9a
Skrevet

Vet det var tøft for søsteren min sin unge.

Moren prøvde å si at den andre avdelingen var bare for babyer,å da svarer han " da vil jeg være baby igjen".

Tok visst ganske lang tid før han fant seg til rette der.

Skrevet

Der jeg jobber bruker vi høsten som tilvenning for de største småbarna. En gang i uka besøker de avd og er der først 1 time og senere lengre slik at de får med seg et måltid. Har fungert veldig bra :)

Skrevet

Min yngste har vært 1 dag i uken siden mars på storebarn for å tilvenne. Så nå bare løp han over og har ikke sett seg tilbake. Er trygg og komfortabel med de større barna, har allerede blitt introdusert for gruppen sin!

Skrevet

Der gikk over all forventning. Fra å være en ganske skeptisk jente ved levering på småbarn, løper hun inn og setter seg sammen de andre. Trur det var godt for henne å få litt andre utfordringer med de større barna

Skrevet

Vår barnehage har 4-6 års avdeling, men jenta mi på 3 år fikk bynne der i forrige uke og det gikk veldig bra. Hun har ikke fått vært med på tilvenningen gjennom barnehagen så vi kom til frokost og jeg satt sammen med henne. Hun kjenner flere barn på avdelingen og ett par av de voksne så det gikk så bra at jeg dro etter frokost. Neste dag leverte jeg henne som vanlig :)

Anonymous poster hash: f5022...42e
Skrevet

Min gutt begynte der allerede da han var 2,5 (selv om det er 3-6). Og han elsket det! Trives mye bedre enn på småbarnsavdeling. Er kjempeglad for at han ble tidligere flyttet over.

Anonymous poster hash: 6a92a...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...