Gå til innhold

Trenger jeg ull til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynte ikke å bruke ull før han begynte i barnehagen. Så hadde ikke tenkt å kjøpe inn ull til den nye babyen som kommer i november heller. Men så blir jeg usikker. Jeg har kjøpt inn en ulldress til å ha utenpå tøyet og en ull-lue. Men ikke noe mer, ingen ullpysjer f.eks.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a9a24...23f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at babyer ikke trenger ull, men jeg er ingen ullfanatiker og syns egentlig ikke man skal kle barn i ull før de kan si om de liker det eller ei. Mange reagerer på ull, og jeg vil helst ikke plage babyen min. Jeg foretrekker claire ull som har bomull på innsiden det første året. Etterhvert kan man gjerne gå over til ren ull så lenge barnet trives i det. Er jo veldig praktisk når de er aktive ute i kaldt vær.

Skrevet

Nå tenkte jeg på ulltøy som berører huden. Ulldresser o.l. syns jeg er helt greit.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min Mellomste er født i september, og brukte bare ull det første halvåret.

Skrevet

Nødvendig er det vel ikkje, men vi synes det er kjekt med ull. Drt var ullkleda vi endte opp med å bruke mest. Fekk marsbaby sist, og skal ha i november denne gongen. Trur nok det blir mykje ull på lillesøster også.

Skrevet

Jeg brukte det ikke på første som ble født i februar, men måtte kjøpe inn til andre når babyen fikk den puta (alt annet ble klissvått av svette). 

Anonymous poster hash: b47b9...59f
Skrevet

Vi bruker kun ull, og da som regel devold, som innerste lag fra oktober til april.

Skrevet

jeg har handlet ull på salg til babyen. han er født i mai, men vinteren kommer. tenker det blir deilig for ham å være i ull når vi må i bilen om morgenen for å kjøre storesøster til skolen eller når vi er på trilletur og på butikken osv...

Skrevet

Det finnes ull/silkeblandinger som er riktig gode.

Anonymous poster hash: a5840...ad8
Gjest Hercule Poirot
Skrevet (endret)

Har to barn, født i april og mai, og fra september det året de ble født har de alltid hatt ull som innerste lag i vinterhalvåret. Ull er gull for oss, fra sept/okt til april/mai. 

Så jeg er jo blant dem som anbefaler ull. Gjerne ull/silkeblanding, det er jo bare så mykt og deilig. 

Endret av Hercule Poirot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...