Ikkesåallerværst Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Hvis man tar ut spiralen, må den da kastes? Jeg har hatt deni ett år nesten. Hvis jeg vil gå tilbake til spiral, så blir det jo nye 1000 kr.. Ved sterilisering; må man i narkose? Hvordan er inngrepet; smerter, komplikasjoner, kan man gå på jobb dagen etter? Hvor blir det av eggene..? Vet at det er enklere om mannen steriliserer seg, men hvis han ikke vil, vurderer jeg å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Spiralen er sterilfør den settes inn, så du kan ikke får den med hjem og sette den inn senere. Sterilisering gjøres i lett narkose, lapaskopi. Noen får luftsmerter etterpå, vanlig med sykemelding noen dager etter inngrepet. Det er egglederene som klippes over så ikke eggene kommer ned i livmoren. Anonymous poster hash: 3da82...17a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Ingenting som heter lett narkose. Da heter det sedering og blir brukt ved spinal og lokalbedøvelse. Sterilisering foregår i narkose, du blir intubert og får lagt ned ventrikkelsonde. Buken blir fyllt med gass, derfor får noen vondt i skuldrene etterpå. Raskt inngrep hvis det er ukomplisert og du reiser hjem samme dag. Anonymous poster hash: 86c00...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå