Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Datteren min og jeg har fått lus. Vi fant det ut i går. Greidde gjennom med lusekam, og har tatt sånn Lusekur. Vi skal gre hver dag i to uker. Men vi finner ikke egg. Jeg hadde fire lus og datteren hadde fem. Vi plukket ut 2 hos meg før lusekuren og en hos datteren. Etter lusekuren fant vi to til hos meg og fire hos datteren. De var da døde. De andre før kuren så vi at levde. Men vi finer ingenting som ligner på egg. Vi har sjekket flere ganger. De er bittesmå lusene og vanskelig å se. Men de er værtfall døde nå. Skal ta Lusekur en gang til om 8 dager for å drepe de som var egg nå. Selv om vi ikke finner egg. Hvordan ser eggene ut? Siden vi hadde så få lus, er det ikke lenge siden vi ble smittet da? Vi har sagt ifra til barnehagen. Vi fant ingen lus hos sønnen og mannen. Men de har barbert seg på hodet til 5 mm. Leste At da kan ikke lus leve der. Har vasket sengetøy og skiftet på sengen etter lusekuren. Og tørketromlet kosedyr som var i sengene. Jeg har lest på nettet og på Folkehelseinstituttet sine sider at pga de blir veldig svekketraskt hvis de ikke er i hodet, og har bein somgjør at de ikke lett kan bevege seg i tekstiler og på gjenstander så var det ikke nødvendig med full nedlasting av hus og klær osv. Har dere samme erfaring? Anonymous poster hash: b732c...5e4
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Det ser ut som dråper, ca 1 cm fra hodebunnen. Er de sorte så er de døde Jenta mi og jeg tok en kur, gutta klipte seg som dine. Vasket sengetøy og Frøys ned børstene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå