Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Jeg jobber i en kantine, det er kun jeg som jobber der...Det er stress fra morgen til ettermiddag...Og jeg må gå og stå hele dagen, har ikke tid til pause. Jeg er nå 14 uker på veg og trenger hjelp på jobber pga skrantende bekken....Hadde skikkelig bekkenløsning i forrige svangerskap, og vil absolutt ikke få det like ille denne gangen! Jeg får ikke med meg en person til på jobb var svaret fra arbeidsgiver...jeg kan evt jobbe 50% da, og ha en vikar i 50%, men saken er jo den at jeg trenger veldig roooolige dager, da jeg er der går alt i 110.....Jeg vil ikke ha sykmelding, for jeg er jo ikke syk...Men hva skal til for å få svangerskapspenger da ikke jobben tilrettelegger?? Anonymous poster hash: 805aa...79a
Bustetroll Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 (endret) Sykemeld deg 50% da vet du =)Fint å lese alt før man svarer kanskje, he he.Jeg ville i alle fall sykemeldt meg.Du får vel svangerskapspenger så lenge arbeidet går utover barnet i magen sin helse, eller din helse så det påvirker barnet.. Du får søke.. Hvis det er umulig for han å tilrettelegge, så burde du ha krav på det..Men du er jo "syk" når du har bekkenløsning og har vanskligheter for å gå.. Du har full rett på sykepenger. Det er nok det lettese å bare sykemelde deg.Man er ikke syk når man forstuer armen heller, men man får da sykemelding fordet, fordi det ikke går ann å utføre arbeid Endret 12. august 2013 av Skeptisimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå