Gå til innhold

Ekkelt og stinkende problem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mye luft i magen..!!! og har hatt det så lenge jeg kan huske ?

Får så innmari vondt i magen hvis jeg ikke får lufta ut.. og det lukter helt forferdelig!

Er jeg alene hjemme så går jeg å slipper en hele tiden og tenker ikke mye over det. Har eg besøk derimot eller er på besøk så får jeg så store luftsmerter at jeg nesten ikke trives !

Alt kommer ikke ut når jeg er på do, og jeg kan ikke løpe på do hvert 5 minutt..

Dessuten så bråker de sånn at det er jo flaut .

I tillegg så kommer MYE av lufta ut om natta, skikkelig brakere! mange våkner jeg av/hører, mens jeg vet at andre kommer mens jeg sover (har blitt fortalt det flere ganger og det er så flaut )

Avføringen er også ganske ustabil mtp "konsistens".. Men det største problemet her og er jo at den virkelig STINKER!!! så jeg tør ikke gå på do når jeg er hos andre eller har besøk. Skikkelig slitsomt....

noen som har noen råd, annet enn å gå til legen og ta bæsjeprøve ? =/

føler det ødelegger noe av livskvaliteten når jeg blir så "hemma"

Anonymous poster hash: 52da7...58e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut sukker og for mye andre raske karbohydrater - det virker som næring for de tarmbakteriene vi ikke skal ha for mye av.

Så må du begynne å ta gode tarmbakterier. Hvis du har tatt antibiotikakurer de siste årene så anbefaler jeg deg å starte med en kur som er beregnet å bruke etter antibiotikakurer.

I tillegg til tarmbakterier du får i tablettform så kan det være lurt å bruke Vita Biosa en periode.

Og så ville jeg ha prøvd å ikke spise hvetemel en periode.

Hvis du er blodtype A så hold deg borte fra rødt kjøtt også en periode. Kalkun og kylling og fisk er ok.

Begynn med dette og vær konsekvent i noen uker, så er det gode sjanser for at du blir bedre.

Hvis ikke så tar du deg en tur til legen.

Hilsen eksstinkbomba ;)

Anonymous poster hash: 840d7...5c9
Skrevet

Du må nesten ta en tur til legen, tenker jeg. Det er ikke sikkert du trenger ta noen bæsjeprøve med det samme, siden avføringen din er ok. Du kan sikkert ta en allergiprøve eller noe, kanskje du reagerer på noe? Kanskje det er så enkelt som å ta noen medisiner?

Føler meg deg, det må være utrolig hemmende, men det behøver ikke være slik.

Anonymous poster hash: 1321e...38a

Skrevet

takk for råd !

Jeg har gått på et par antibiotika kurer men aldri hørt om at man må stabilisere tarmen etterpå :S

Har du noen gode tips til hva slags tabletter en skal bruke ??

Jeg vil aller helst unngå legen med dette problemet, det er så flaut :(

Så vil gjerne prøve noen av rådene først !

Jeg er Blodtype B men er uansett ikke særlig glad i rødt kjøtt så det går det lite i...

Sukker og hvitt mel kan jeg med fordel spise mindre av, men jeg har en periode spist lite av både det og sukker uten at jeg har merka stor forskjell..

Mulig allergiprøve vil være neste step, hvis ikke dette har noen virkning...

Takk for tips, :) det er så ille å gå rundt sånn...

Skrevet

takk for råd !

Jeg har gått på et par antibiotika kurer men aldri hørt om at man må stabilisere tarmen etterpå :S

Har du noen gode tips til hva slags tabletter en skal bruke ??

Jeg vil aller helst unngå legen med dette problemet, det er så flaut :(

Så vil gjerne prøve noen av rådene først !

Jeg er Blodtype B men er uansett ikke særlig glad i rødt kjøtt så det går det lite i...

Sukker og hvitt mel kan jeg med fordel spise mindre av, men jeg har en periode spist lite av både det og sukker uten at jeg har merka stor forskjell..

Mulig allergiprøve vil være neste step, hvis ikke dette har noen virkning...

Takk for tips, :) det er så ille å gå rundt sånn...

Både BioCare Intensiv og Udos Choice Super 8 er gode å begynne med. Så kan du heller gå over på noen av de vanlige variantene i samme merker etterpå.

Siden du er blodtype B bør du unngå kylling (kalkun er greit), svinekjøtt, tomat, mais og reker.

Jeg bruker paprika som en god erstatning for tomat. Paprikapulver sammen med fersk paprika kan du fint lage "tomatsaus" av.

Prøv dette noen få uker. Hvis ikke du er tydelig bedre så er det nok en tur til legen.

Dessverre er ikke de fleste legene veldig gode på dette, men det er uansett greit å begynne med å ta de vanlige blodprøvene.

Hvis du ikke kommer i mål med det så ville jeg gått videre med en matintoleransetest (sjekk ut BM Lab og/eller EU BioTek sine tester).

Les litt om candida, lekktarmsyndrom også.

Det jeg har foreslått for deg er en begynnelse, noe du kan teste ut noen uker. Jo mer konsekvent du er, jo bedre svar gir kroppen. Skeier du ut "bare litt" stadig vekk er det ikke sikkert du får riktige svar.

Men matintoleransetestene begynner å bli bedre nå. Det er forresten også en mulighet å ta avføringsprøve som du får i posten og bare sender den tilbake igjen til BM Lab - men da må du ha legen din også med på laget, for de krever at du har noen som kan tolke resultatet når det foreligger.

Anonymous poster hash: 840d7...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...