Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 men føler at alle rundt meg forventer det. Anonymous poster hash: 374dc...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Skulle stå: jeg vil virkelig ikke ha et til barn, men forventer at alle rundt meg forventer det Anonymous poster hash: 374dc...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Nei.. er er no dritt... Anonymous poster hash: 8774d...a95
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 La være da. Du er antagelig mye mer opptatt av omgivelsenes forventninger her enn omgivelsene egentlig er av din eventuelle barneproduksjon. Anonymous poster hash: 2eb13...bbf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Nei folk rundt deg bestemmer da virklig ikke om du skal ha barn eller ei! Det der er ikke deres sak i det heletatt! Om noen nevner på det, kan du jo bare si at du selv går å venter på at vedkomne skal få en (til)! Anonymous poster hash: 8774d...a95
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Synes ikke det er så lett, å hele tiden måtte forsvare valget... Vi har en liten familie så barnet vårt har ikke så mange, og så og si ingen på sin egen alder. Hn er allerede fem år, og ting begynner å gå lettere. Likte virkelig ikke småbarnsfasen og tenker med gru på å "starte på nytt". Folk mener vi er egoistiske som ikke vil gi hn søsken. Jeg kan jo ikke si hele sannheten heller med hvor tungt det har vært og den egentlige årsaken, det er jo nokså tabu. Hadde jeg visst hvordan ting ville bli, så er det ikke sikkert jeg hadde valgt å få barn i det hele tatt. Dn gang visste jeg ikke, men jeg vet bedre nå. Så pynter litt på sannheten, men folk klarer ikke la være å gi oss dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 374dc...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Er ganske enkelt; dere vil ikke, og da skal dere ikke heller. Drit i hva alle andre måtte tro og mene. Anonymous poster hash: 27334...b76
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Sånn er dessverre livet. Har man alternative meninger og tar annerledes valg, må man alltid forsvare seg og forklare seg.....vet det av egen erfaring. Folk er veldig firkanta i Norge, og henger seg opp i hvorfor andre velger ting annerledes enn gj. snittet. Etterhvert blir du sterkere og mer modig ift å forsvare valget ditt, og andre må bare gi seg og vise respekt for ditt valg. Øv deg på å svare: " jeg vil ikke ha flere barn! Ferdig med saken! Og jeg vil ikke si hvorfor eller snakke mer om det!" Anonymous poster hash: 41591...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå