Gå til innhold

Herregud, jeg tok partitesten til TV2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg har vingla litt mellom Høyre og Arbeiderpartiet. Heller nok mot at jeg gir min stemme til AP. Men ifølge testen er jeg mest enig med FrP.

Jeg er rystet, sjokkert og føler meg uvel!

Anonymous poster hash: a4d26...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sjokkert? Rystet over dine egne meninger eller rystet over at mye av FrPs politikk tydelig ikke er så annerledes enn dine meninger?

Anonymous poster hash: 46101...966

Skrevet

FRP er misforstått så til de grader. Godt at noen ser fornuften i det de driver med på denne måten :) 

Anonymous poster hash: 87100...ab4
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg tok samme testen. Ble ikke helt uventet en høyre frøken :)

Skrevet

Frp er jo et "populistparti", som hiver seg med på det meste som er i "vinden"... Så det er kanskje derfor - det er jo klart at en del av de saker som er populære/aktuelle/i vinden, også vil være fornuftige, og dermed også treffe "fornuftige" folk. 

Det betyr ikke at de vílle innfridd om de kom til makta! ;)

Anonymous poster hash: 3dd2f...d62
Skrevet

Men testen er vel laget på bakgrunn i partiprogrammet? Alle partiene har jo saker som kan kalles for populistiske. Selv er jeg høyre, men helt enig i at FrP til en viss grad er misforstått. Dessverre er det en del enkeltpersoner som havner i bresjen for FrP og ikke politikken deres..

Anonymous poster hash: 46101...966

Skrevet

Tror mange stemmer av "gammel vane" og ikke setter seg så godt inn i hva partiene står for. Stemmer feks. AP, men er kanskje ikke så enige i politikken deres som de tror...

Anonymous poster hash: e78ed...e9c
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Etter hva jeg har sett, er det mange som stemmer AP (nå også) uten å sette seg inn i politikken, men kun fordi de syntes synd på dem etter *han-man-ikke-nevner-navnet-på* saken. Da blir det litt for dumt syntes jeg..

Skrevet

Fordi jeg har vingla litt mellom Høyre og Arbeiderpartiet. Heller nok mot at jeg gir min stemme til AP. Men ifølge testen er jeg mest enig med FrP.

Jeg er rystet, sjokkert og føler meg uvel!

Anonymous poster hash: a4d26...2cf

Men, du stemmer vel AP likevel? For du "må" jo stemme det du har bestemt deg for, selv om du ikke er enig i politikken de fører!?? 

Herlighet.....hva er det med folk *ler*

Anonymous poster hash: e78ed...e9c

Skrevet

Etter hva jeg har sett, er det mange som stemmer AP (nå også) uten å sette seg inn i politikken, men kun fordi de syntes synd på dem etter *han-man-ikke-nevner-navnet-på* saken. Da blir det litt for dumt syntes jeg..

Interessant! Så de som stemmer AP har ikke satt seg inn i politikken, men synes synd på dem? Men de som stemmer Høyre og FrP har satt seg inn i politikken deres, er det sånn? Hmm, spesiell vri. Jeg tror at mange stemmer etter gammel vane, etter hva venner stemmer, noen etter hva foreldre stemmer. Jeg tror mange stemmer uten å helt ha satt seg inn i partipolitikken, men tror rett og slett at det er nokså jevnt fordelt over partiene. Hvis jeg skal være skikkelig fordomsfull, tror jeg det er flest av de ignorante blant FrP-velgerne. De som synes Karl og co er morsomme, som vil ha ut innvandrerne og som har lite utdanning. Det er jo faktisk vist at FrP-velgerne som gruppe har lavere utdanningsnivå enn SV-velgerne f.eks. 

Anonymous poster hash: 0ea0b...cf8

Skrevet

Ja, og? Hva er skummelt med frp?

Anonymous poster hash: 5079b...e93

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Interessant! Så de som stemmer AP har ikke satt seg inn i politikken, men synes synd på dem? Men de som stemmer Høyre og FrP har satt seg inn i politikken deres, er det sånn? Hmm, spesiell vri. Jeg tror at mange stemmer etter gammel vane, etter hva venner stemmer, noen etter hva foreldre stemmer. Jeg tror mange stemmer uten å helt ha satt seg inn i partipolitikken, men tror rett og slett at det er nokså jevnt fordelt over partiene. Hvis jeg skal være skikkelig fordomsfull, tror jeg det er flest av de ignorante blant FrP-velgerne. De som synes Karl og co er morsomme, som vil ha ut innvandrerne og som har lite utdanning. Det er jo faktisk vist at FrP-velgerne som gruppe har lavere utdanningsnivå enn SV-velgerne f.eks. 

Anonymous poster hash: 0ea0b...cf8

Hvis du leser hva jeg har skrevet så er dette noe jeg har observert, og det gjelder ikke alle. Men mange ;) Lese vettu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...