Gå til innhold

Hva synes dere om vår alder ift barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vårt siste barn for ett år siden og vi er 41 og 47 år. Synes det er litt skremmende at mannen er 60 når hun står komfirmant......

Har jo hørt om verre, men..

Anonymous poster hash: e9b5f...584
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe annet enn at det hadde ikke jeg orket

Anonymous poster hash: fa1e9...248

Skrevet

Det kommer helt ann på hva slags foreldre dere skal være.

Mitt inntrykk er at eldre foreldre følger mer opp roligere aktiviteter på hjemmebane lesing, skriving, tegning osv, mens når det kommer til lek og moro så kaster de seg ikke med.

Det kan nok være at det er unikt for min omgangskrets. Sånn rent utover "min" boks så hever jeg ikke øyenbryn eller hånflirer, er nok mer opptatt med meg og mitt...

Anonymous poster hash: da1f1...8ea
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Litt i seneste laget, men har hørt om de som var eldre. Faren til ei i klassen til min jente (4 klasse) er 64 år nå...

Skrevet

Vi var 42 og 45 da minsten kom.

Kjenner sjelden på at jeg er eldre enn de fleste med barn på hans alder og syns at det å få barn sent i tillegg til tidlig (var 21 år med første) er den beste avgjørelsen vi har tatt.

Han er en glede og jeg elsker å være voksen mamma med god tid og god råd :)

Anonymous poster hash: 5bba0...754

Skrevet

Nå er det både fordeler og ulemper med enhver alder å få barn i, og det er jo uansett helsa, viljen og innsatsen som teller, ikke tallet som sier hvor gammel du er. 40 er det nye 25!

Anonymous poster hash: eef09...e3e
Gjest Julia1984
Skrevet

Har jeg ingen betenkeligheter med!

På fotballen til eldste er det voksne foreldre, over 45. Har aldri streifet meg at de er eldre enn meg!!

Skrevet

Her i Oslo er det ganske vanlig med foreldre som er litt oppi åra. Hvis det er deres siste synes jeg ikke det er spesielt gammelt.

Anonymous poster hash: 2d0d0...34e

Skrevet

Kommer veldig an på mor og far. Hvordan man klarer å følge opp barnet, både fysisk og psykisk. Vi fikk første når jeg var 21 år og mannen 26 år. Så kom attpåklatten når jeg var 37 år, og mannen 42 år.

Merker stor forskjell på mine egne tanker rundt å få barn tidlig vs sent.....Ved siste var det mye redsel for sykt barn pga alder, og etter hvert redsel for at vi skal blir syke da vi er eldre nå. Generelt mye mer tanker om fremtiden.

For vår del blir det ikke flere barn, merker at vi har nok med en om gangen :P vi koser oss kjempemasse med småen, det er det beste valget vi har tatt :)

Skrevet

Det er da helt naturlig;) Vi var 44 og 46 når vi fikk siste. Jeg var 25 når jeg fikk første. Det var like naturlig. Men personlig er jeg nok en bedre mor nå....

Skrevet

Hadde ikke orket det selv, men more power to you ;)

Anonymous poster hash: e8a1b...8c8
Skrevet

Jeg synes det er gammelt, men ikke noe jeg ville brukt krefter på å tenke dårlig om.

Det kommer helt ann på hva slags foreldre dere skal være.

Mitt inntrykk er at eldre foreldre følger mer opp roligere aktiviteter på hjemmebane lesing, skriving, tegning osv, mens når det kommer til lek og moro så kaster de seg ikke med.

Det kan nok være at det er unikt for min omgangskrets. Sånn rent utover "min" boks så hever jeg ikke øyenbryn eller hånflirer, er nok mer opptatt med meg og mitt...

Anonymous poster hash: da1f1...8ea

Det tror jeg må være din omgangskrets. De få jeg kjenner som er så gamle med småbarn er veldig aktive, driver stort sett med ekstremsport, trener, går på fjellet etc. Det er oftest fordi de har vært så opptatt med å hoppe i fallskjerm verden rundt og gå på K2 eller lignende at de ikke har fått somlet seg til å få barn før.

Synes de unge mødrene jeg kjenner jevnt over er mer bedagelige. Og er helt sikker på at det er like tilfeldig som de late gamle du kjenner ;)

Anonymous poster hash: 8ed19...9b7

Skrevet

Null problem tenker nå jeg!

Jobber i barnehage og ser at de godt voksne foreldrene stort sett er mye bedre foreldre enn disse unge.

De følger opp mer, har bedre ressurser, har høfligere barn.

Hadde jeg vært barn og kunne velge hadde jeg valgt en mor på 40 over en mor på 20 any day!

Anonymous poster hash: b759e...1ef
Skrevet

Jobber i barnehage og ser at de godt voksne foreldrene stort sett er mye bedre foreldre enn disse unge.

Hadde jeg vært barn og kunne velge hadde jeg valgt en mor på 40 over en mor på 20 any day!

Dummeste jeg har hørt. Mennesker er forskjellige vettu.

Selv er jeg 23 og føler jeg er en bedre mor enn nabodama på over 40 som gir blaffen i ungene sine.

For å svare hi, så tenker jeg ikke noe spesielt om eldre foreldre. Jeg har valgt å få barn tidlig, at andre velger annerledes har jeg både forståelse og respekt for, som nevnt er vi forskjellige som mennesker og det som passer for en passer ikke nødvendigvis for en annen. :)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Mennesker er forskjellige vettu.

Selv er jeg 23 og føler jeg er en bedre mor enn nabodama på over 40 som gir blaffen i ungene sine.

For å svare hi, så tenker jeg ikke noe spesielt om eldre foreldre. Jeg har valgt å få barn tidlig, at andre velger annerledes har jeg både forståelse og respekt for, som nevnt er vi forskjellige som mennesker og det som passer for en passer ikke nødvendigvis for en annen. :)

Tull?

Jeg snakker ut fra erfaring, altså 15 år i barnehage, og da har man møtt ganske så mange foreldre!

Kanskje du er et unntak, men etter 15 år og mange hundre foreldre kan jeg si at godt voksne foreldre som oftest er "bedre" foreldre. Kan jo legge til at den største forskjellen jeg ser er oppførselen til ungene. 

Skrevet

Ikke noe problem :) selv er jeg fortsatt i 20-årene med ett barn i 3. Klasse men av foreldrene i klassen er rundt 50 :)

Anonymous poster hash: 85d8b...412

Skrevet

Jeg tenker at skulle dere begynt nå hadde muligens den biologiske klokken begynt å tikke litt men siden det er deres siste så er det jo ikke rart hun ikke har foreldre som er kjempe unge akkurat. Jeg må si at jeg gleder meg til å være i 40 årene og ha tenåringer som klarer seg selv men så begynte jeg som 22 åring og fått alle mine innen jeg er 30. Vi er forskjellig og det er bra!

Skrevet

Jeg tenker at skulle dere begynt nå hadde muligens den biologiske klokken begynt å tikke litt men siden det er deres siste så er det jo ikke rart hun ikke har foreldre som er kjempe unge akkurat. Jeg må si at jeg gleder meg til å være i 40 årene og ha tenåringer som klarer seg selv men så begynte jeg som 22 åring og fått alle mine innen jeg er 30. Vi er forskjellig og det er bra!

Jeg tenkte akkurat som deg da jeg var yngre. Fikk førstemann som 23-åring og nr. 2 som 29-åring. Tenkte at NÅ er jeg ferdig, helt til jeg rundet 40. Nå er jeg 41 og jammen på vei med nr. 3  :D

Det er utrolig deilig da ungene blir større og klarer seg selv, men jeg ble plutselig babysyk. Har nå en veldig bra økonomi som gjør at jeg kan være hjemme og kose meg med mini i flere år om jeg ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...