Gå til innhold

24 mnd eller 2 år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fnatt av folk som sier at babyen er 24 mnd osv! Barnet er 2 år !!

Hvor lenge telte dere uker? Babyen min er 47 uker i dag, jippi ! Ehhh???

Anonymous poster hash: d2e20...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at jeg telte uker opp til 3 måneder, deretter synes jeg det er ok å telle måneder opp til 18 mnd.

Omtaler heller ikke barn over et år som baby.

Men det er hva jeg mener er riktig, gidder sjelden irritere meg. Hvis noen vil telle måneder til skolestart så gjerne for meg.

Skrevet

Jeg gidder egentlig veldig sjelden å irritere meg over hva andre sier.

Jeg sier vel uker til sånn 10-12 uke og mnd til 14-18, etter 18 sier jeg halvannet år og snart 2.

Men prøv å ikke la småting irritere deg, da blir alt så meget bedre.

Anonymous poster hash: 0b8fa...814

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg telte uker opp til 3 måneder, deretter synes jeg det er ok å telle måneder opp til 18 mnd.

Omtaler heller ikke barn over et år som baby.

Men det er hva jeg mener er riktig, gidder sjelden irritere meg. Hvis noen vil telle måneder til skolestart så gjerne for meg.

Det hun sa.. ;)
Skrevet

Hi hi hi Jeg må innrømme at jeg lar meg irritere av det samme. Å telle måneder er for babyer. De er ikke babyer når de er 2 år! Jeg sier år fra de er året, men kan skrive f.eks 15 mnd for å spesifisere dersom jeg svarer i en tråd i samme stil.

Skrevet

Jeg synes det er imponerende at noen klarer å holde styr på det så lenge! Her mistet jeg tellinga for lenge siden, så her går det i ca 2.5 mnd, 3 mnd osv.

Skrevet

Hi her.

Hehe, skjønner at min bruk av utropstegn kan føre til at folk tror dette var et sinna-innlegg, men det var det ikke :)

Får bare litt fnatt/blir oppgitt :P og ja, skjønner egentlig heller ikke at folk klarer å holde styr på dette. Selv begynte jeg å si mnd i stedet for uker ved 2 mnd, da mistet jeg tellingen på uker.

Sier at babyen min er fem og en halv mnd. Ikke og nå hun blir 1 år (og jeg refererer til henne som barn, ikke baby), så er hun ikke 12 mnd, men ett år :P

Synes det er rart å si at jenta mi er 36 mnd :-O

Anonymous poster hash: d2e20...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...