Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Min sønn har problemer med og si enkelte bokstaver. Sliter med "S" "F" "T" Og i dag spurte min sønn bestemora om han kunne få saft, men han sa "aft" var litt mer utydlig i dag pga att han datt og slo seg i ansiktet så halve ansiktet hovnet opp i tillegg til lippen. Og hun klarer og si til han "Jeg skjønner ikke hva du mener, du er 5 år, og du snakker som en baby" Jeg trudde jeg skulle dette ut av stolen av sjokk !!!!! Og ba ho slutte og snakke så nedlatende om min sønn når han hører det. Han er stor nok til å forstå, jeg er redd han mister trua på seg selv når det gjelder språk, att han ikke får det til siden hun driver på slik. Det er ikke første gang det har skjedd heller. Eneste ho svarte meg etter jeg ba hun slutte, var att han må jo øve og øve. Hvordan hadde dere reagert ? Anonymous poster hash: 80871...d29
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Og dette kvinnemennesket lar du ungen din besøke??? Jeg hadde pakket sekken og forlatt åstedet..Sånne idioter skulle din sønn sluppet å tilbringe tid sammen med.. Anonymous poster hash: 608b3...1a4
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hvordan jeg hadde reagert? Åpnet døra og vist henne veien ut... Nei, det er kanskje litt vel drastisk, men jeg hadde laget minst mulig bråk av det mens barnet var der, men ved første anledning ville jeg ha tatt en alvorlig prat med henne om at du ikke vil høre noe sånn og forklart pent hvorfor. For det er som du sier, barnet kan risikere å la være å prate om det blir rettet på på feil måte og av feil personer. Det er ikke hennes oppgave å lære ham disse bokstavene, det er deres i samarbeid med barnehage, skole eller andre hjelpeinstanser.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Det er ikke greit at hun mobber han! Det bør hun få klar beskjed om. Men en 5-åring som ikke snakker rent bør vel også få hjelp? Gjør dere noe for å hjelpe han med språket? Anonymous poster hash: afa9d...f43
Poetika med K Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Jeg hadde klikka. Ikke der og da foran barnet, men hun skulle vitterlig få høre hva jeg mente om å mobbe et lite barn. Når det er sagt er jeg enig med siste anonym, dere må få hjelp til ham. Hvis dere ikke allerede får det. Siden han er fem nå regner jeg med at han skal begynne på skolen neste år? Snakk med PPT, de har løsninger for å hjelpe ham med språket. For barnets skyld, ikke vent!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Det er ikke greit at hun mobber han! Det bør hun få klar beskjed om. Men en 5-åring som ikke snakker rent bør vel også få hjelp? Gjør dere noe for å hjelpe han med språket? Anonymous poster hash: afa9d...f43 Signerer denne! Anonymous poster hash: 75b44...e85
Gjest amandine Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Kanskje ikke din mor er verdens smidigste person, men antakelig vis er det en litt misforstått hjelp hun driver med? Og du kan jo selvfølgelig fortelle henne at hun gjør feil! Det synes jeg godt du kan si foran gutten din, på en fin og ordentlig måte. Men har gutten din problemer med språket uten at han får hjelp? Er det så det trengs å øve er det jo bare øving som gjelder. Og det er jo et problem når han begynner å bli så stor som fem år uten åha lydene på plass, han risikerer jo å bli både ertet og misforstått, og ertet av folk som ikke du vil være til stede og beskytte ham mot.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Feil måte å "hjelpe" han på, og ja jeg hadde blitt forbanna! Men jeg er synes man skal korrigere barn som snakker feil, på en ordentlig måte vel og merke. Anonymous poster hash: 614d2...4cf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Husk at det å korrigere barns språk kan føre til stamming. Anonymous poster hash: c1f96...804
Gjest Morn du Skrevet 12. august 2013 #10 Skrevet 12. august 2013 Jeg går ut i fra at du, som alle andre som har barn med språkproblemer, gjentar det han sier feil rett. Det får du si til din mor at hun og må gjøre, for å mobbe han fører ikke noe godt med seg
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #11 Skrevet 12. august 2013 Høres ikke greit ut. Men hvis han sliter med språket synes jeg du skal snakke mes helsesøster om henvisning til logoped før det er "for seint". Venter du for lenge så kan det bli vanskelig å korrigere. Anonymous poster hash: e5c53...408
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #12 Skrevet 12. august 2013 Eh... Mobbing er når en person plages gjentatte ganger, og over tid, ikke et engangstilfelle... Når det er sagt, burde bestemor vært litt mer forsiktig i uttalelsen da.. Håper gutten ferden hjelpa han trenger! Anonymous poster hash: 0faa2...36f
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. august 2013 #13 Skrevet 12. august 2013 HI, jeg tok det som en selvfølge at 5 åringen er i et hjelpesystem, enten det er i barnahagen eller i samarbeid med PPT, men om han ikke er det, må du søke hjelp med en gang. Om problemet ikke er så alvorlig at det offentlige trenger å sette i gang tiltak, så er det viktig at du/dere får veiledning slik at dere kan hjelpe ham å øve på riktig måte. Du kan sikkert få mange gode råd om det her inne, men samtidig er det viktig at barnet får den hjelpen som passer barnets problem og personlighet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #14 Skrevet 12. august 2013 Å si det hun sa er helt feil, og bidrar til å ødelegge s Selvtilliten hans. Men å forstå barna for godt når de har uttalefeil er å gjøre barna en bjørnetjeneste. Men måten hun gjorde på er helt på jordet. Anonymous poster hash: ccf0a...26d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #15 Skrevet 12. august 2013 han får selvfølgelig hjelp pga språket. Igjennom PPT, og barnehagen øver med han ofte, og vi som foreldre øver med han. HI Anonymous poster hash: 80871...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå