Gå til innhold

Katten vår har stukket av :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer var vi på tur til svigers sin hytte, dessverre forsvant katten samme dag som vi skulle reise så vi måtte forlate den der. Svigerforeldrene mine har hvert på hytta og lett nesten hver dag siden, men de finner den ikke. Jeg vil at mannen skal reise tilbake neste helg og lete, men han har ikke lyst å reise fra meg siden jeg er fødeklar og han ikke vil miste fødselen. Jeg orker heller ikke å sitte høygravid i bil i 8 timer!

Vi vet katten er i live siden den spiser mat som svigers setter ut til den og den har i tillegg blitt observert av hyttenaboer. Jeg er skikkelig bekymret for at den blir "villkatt" om vi venter til etter fødselen med å finne den igjen!

Anonymous poster hash: f2c6d...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få svigers til å sette opp en human kattefelle der. Dere høres fryktelig uansvarlige ut forresten. Man forlater ikke dyr!

Anonymous poster hash: 94362...3c9
Skrevet

Få svigerforeldrene dine til å reise opp en helg, med et eneste formål-  å fange katten. Dyrebeskyttelsen leier ut kattefeller som er veldig enkel å sette istand.

Jeg har selv jobbet frivillig i dyrebeskyttelsen i mange år og har satt opp sånne feller mange ganger, det er null problem.. Bruk tunfisk i vann som lokkemat inne i felle, da skal du se at pus kommer :)

Anonymous poster hash: ea151...4af
Skrevet

Få svigers til å sette opp en human kattefelle der. Dere høres fryktelig uansvarlige ut forresten. Man forlater ikke dyr!

Jeg er forsåvidt enig, men vi hadde nesten ikke noe valg. Mannen måtte tilbake på jobb og jeg kunne ikke være igjen alene opp på fjellet nå som jeg skal føde. Heldigvis har svigerforeldrene mine hvert der hver dag for å gi den mat, drikke og lett etter den. Når vi finner den igjen er det hvertfall siste gang vi tar den med på ferie!

Fellen var en god idé, svigerfar er ganske nevenyttig så det blir sikkert null problem for han å mekke sammen!

Hi

Anonymous poster hash: f2c6d...9e9

Skrevet

Hvis naboene har observert den kan vel de ta den inn og holde den inne til den blir hentet? Evt? Katt på ferie er en uting synes jeg. De trives best hjemme i reviret sitt og er ikke så knyttet til oss mennesker som hunder er. Vi tar aldri med katten på ferie, men har folk som kommer innom hver dag og forer og sjekker at alt er i orden. Dessuten har den katteluke med chip så den kan gå ut og inn som den vil. Joda, den er selskapssyk når vi kommer hjem, men dog - bedre enn å miste den et fremmed sted!

Skaff evt. skikkelig kattefelle fra Dyrebeskytelsen, ikke "mekk" noe selv som kanskje kan skade katten eller svikte. Og sett fella slik at den ikke blir stående i sol, godt synlig eller et sted hvor katten kan bli stressa og føle seg utrygg. Lykke til, håper dere får tak i den.

Anonymous poster hash: 7c0f4...35b
Skrevet

Hvis naboene har observert den kan vel de ta den inn og holde den inne til den blir hentet? Evt? Katt på ferie er en uting synes jeg. De trives best hjemme i reviret sitt og er ikke så knyttet til oss mennesker som hunder er. Vi tar aldri med katten på ferie, men har folk som kommer innom hver dag og forer og sjekker at alt er i orden. Dessuten har den katteluke med chip så den kan gå ut og inn som den vil. Joda, den er selskapssyk når vi kommer hjem, men dog - bedre enn å miste den et fremmed sted!

Skaff evt. skikkelig kattefelle fra Dyrebeskytelsen, ikke "mekk" noe selv som kanskje kan skade katten eller svikte. Og sett fella slik at den ikke blir stående i sol, godt synlig eller et sted hvor katten kan bli stressa og føle seg utrygg. Lykke til, håper dere får tak i den.

Anonymous poster hash: 7c0f4...35b

Enig i at de bør leie en skikkelig felle og at katter ikke bør tas med på ferie, men ikke at katter ikke er like knyttet til mennesker som hunder. Det er rett og slett ikke sant. Katter har følelsesregistre i hjernen som er nærmere menneskers enn det en hund har, og det har forekommet at katter har dødd av sorg etter tap av eier.

Håper på en oppdatering HI, håper katten har det bra!

Skrevet

Kan også kjøpe kattefelle. På internett.

Anonymous poster hash: 1283a...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...