Gå til innhold

Hehe... hva syns dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har vaskehjelp som kommer annenhver uke. De har to barn, mannen jobber fullt og hun har fast 50 % og tar vakter når hun får. De dagene hun jobber sent/har fri farter hun alltid med venninner mens barna er i barnehagen. Dette er ofte. Grunnen til at hun har vaskedame er at de "tjener" på det. For hvis hun ikke hadde vaskedame, så måtte hun takke nei til vakter for å bli hjemme og vaske huset. Så da hadde de tapt mye penger

Anonymous poster hash: 3e294...67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hatt vaskedame selv jeg, hvis jeg hadde hatt råd ... 
Heller ute og farte med venninner enn å gå hjemme med skureklut og bøtte.. 

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Hva jeg syntes om det? Jeg syntes det høres helt greit ut, jeg! Har de råd til vaskedame så hvorfor ikke? 

Jeg syntes også at siden du lager et innlegg om det her så ligger det kanskje et snev av misunnelse i bakgrunnen.  ;)

Folk må da få bruke pengene sine på akkurat det de vil uten at andre skal bry seg?

Skrevet

Jeg tenker at jeg er jævlig misunnelig og skulle ønske det var meg.

Skrevet

Så lenge de ønsker å prioritere sin økonomi slik regner jeg med at de har råd til det og da ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: a1c4c...488

Skrevet

Ja, for all del, gjør ikke noe for meg at hun har vaskehjelp. Men det er begrunnelsen som var litt spesiell. At hun hadde tapt penger hvis de ikke hadde vaskehjelp

Skrevet

Jeg synes er utrolig kjedelig å vaske hus, så jeg skjønner henne godt. . Har man penger til det, så er det jo helt ok. Hvis hun måtte vasket huset selv, så måtte ungene likevel vært i bhg.

Jeg er høygravid og har en meget aktiv 3åring som elsker å være i bhg. Hvis jeg har fri en dag leverer jeg han kl 10 og henter han halv 2 i bhg. Da har han fått løpt litt fra seg og jeg har masse energi til resten av dagen sammen med han.

Anonymous poster hash: 61456...9e1

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det var en morsom begrunnelse, jeg må gi deg den. Det gjelder vel oss alle det da, eller har de så enormt hus at hun rett og slett må bruke av det som ville vært arbeidstiden for å rekke å vaske det?

Men åååh jeg skulle ønske jeg hadde hatt vaskehjelp, men jeg tror jeg ville vært redd for personlige ting/skittent undertøy osv, så det er nok ikke noe for meg :P

Skrevet

Jeg vil også ha en vaskedame :D

(og en butler som heter James og en gartner som heter Vladimir og en myndig husholderske som heter Martha)

Skrevet

(og en butler som heter James og en gartner som heter Vladimir og en myndig husholderske som heter Martha)

Signerer denne :)

Skrevet (endret)

og du må faktisk bytte navn til Vivian... Og barnet ditt må hete Violet.. 

Gartner vladimir ville ikke jeg hatt.. Hadde nok heller tatt en KARSTEN! 

Hoho.. Nå leste jeg hvor rasistisk det der hørtes ut.. Det var ikke helt meningen.

Men syntes ikke vladimir passet helt inn i settinga... For jeg tenker.. Sånn hot gartner man skal ha en affære med ikksant? Og for at jeg skal syntes han er hot, er han ikke en vladimir. Heller en karsten. 

Men om vi skal følge resten av gjengen, måtte det blitt en havier, victor, gonzales, ricardo, paulo, osv

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Hoho.. Nå leste jeg hvor rasistisk det der hørtes ut.. Det var ikke helt meningen.

Men syntes ikke vladimir passet helt inn i settinga... For jeg tenker.. Sånn hot gartner man skal ha en affære med ikksant? Og for at jeg skal syntes han er hot, er han ikke en vladimir. Heller en karsten.

Men om vi skal følge resten av gjengen, måtte det blitt en havier, victor, gonzales, ricardo, paulo, osv

Det er da poolboy'en Pedro man står i med? Jeg vil ha en gammel, erverdig russisk mann med pipe som kan beskjære rosene :)

Kanskje jeg skulle bytte navn til Veruca?

Skrevet

Det er da poolboy'en Pedro man står i med? Jeg vil ha en gammel, erverdig russisk mann med pipe som kan beskjære rosene :)

Kanskje jeg skulle bytte navn til Veruca?

HAHA! ja gjør det. Veruca pepper da, for å ikke kopiere liksom.. 

Også må man ha en gammel "bestefar" på lofet, som er vis og klok

Skrevet

Ja, for all del, gjør ikke noe for meg at hun har vaskehjelp. Men det er begrunnelsen som var litt spesiell. At hun hadde tapt penger hvis de ikke hadde vaskehjelp

Hvorfor er begrunnelsen spesiell synes du? Vi har selv vaskehjelp, hvit sådan. Er mange som mener vi har ALT for god råd. Dersom jeg derimot hadde gått ned til 80% stilling for å ta meg av "hus og hjem", er det ingen som ville reagert.

Hvor er logikken? Vi ville ha tapt på at jeg gikk med i stilling, hvorfor skulle jeg da velge det alternativet? For å unngå at folk snakker om oss?

Anonymous poster hash: 72c36...c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...