Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Her er det selvsagt barna som har de største rommene. Men flere jeg kjenner har valgt det største soverommet til master bedroom, og jeg lurer på hvorfor? Et vennepar v oss har et hus, mem bare 1 etg er brukbar, de har tre soverom og to barn. Det største rommet (som heller ikle er stort, mem størst) har foreldrene selv, imens ungeme har noen kott av noem rom. Hvis du har det største rommet selv, hvorfor valgte du slik? Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Beklager mange skrivefeil. Litt kjapp på tlf her:) Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d
bøllefrøet_mitt Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Vi, for der er det walk in closet.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Vi har 2 soverom, og jenta vår har det største rommet, noe hun må dele når nr 2 evt skulle komme For oss var det naturlig at barna får det største rommet pga leking osv Anonymous poster hash: 41e26...ec0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Vårt rom er 15kvm, mens barnerommene er 14kvm. Så det er ikke så store forskjeller. Vi har størst rom, for vi har store garderobeskap der til våre klær, våpenskap og en kommode til sengetøy. Har i tillegg hatt sprinkelseng der i 3år til sammen. Da trenger man ekstra plass. I tillegg så blir vårt rom brukt til å stu vekk div som leker, gaver og sånt som ingen skal se.. Anonymous poster hash: d1e84...d34
Miss Honey Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 I den forrige leiligheten hadde hun det største rommet. Det var mer enn dobbelt så stort som mitt. Hun har jo masse leker, jeg trenger bare seng og klesskap:) Her vi bor nå har jeg det største, men det er kun fordi det er mer praktisk av andre grunner.. og rommet hennes er stort nok så det gjør ikke noe:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Vi fordi det blir så dårlig luft om vi sover to voksne på et av de mindre rommene. Og de er uansett store nok som barnerom. Anonymous poster hash: 61428...94b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Eldste har største, vi og mellomste har like stort, mens minste har det minste. Anonymous poster hash: 986a7...34d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Vi har det største rett og slett fordi dobbelsenga får ikke plass på det minste rommet. Barnet vårt er fremdeles så liten at hn bruker rommet kun til å sove på. Anonymous poster hash: 157af...efa
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Vi har det største, fodi vi har dobbelseng, mens barnet har en enkelseng. MEN nå er vårt barn ikke så uheldig som alle de andre "stakkars" barna som bor i kott, for ungen vår har nemlig et lekerom utenom soverommet sitt Anonymous poster hash: 6670e...4a6
Appelsinpiken Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Her er det plassering som avgjør hvem som har hvilke rom, ikke hva str det har. Største og 3. Største ligger på loftet. Nest største og minste i hovedetasjen, og to i kjelleren. Så foreldre og yngstemann i hovedetasjen, de nest yngste blir på loftet og eldste blir i kjelleren her må de bytte rom når det kommer en ny en.
Honningmelon Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Mellomste har størst og det er fordi vi hadde planer om at mellomste og minste skulle dele rom. Men, det skar seg, så nå har mellomste et gedigent rom helt for seg selv. Hun må ha noen av lekene til søstera på rommet sitt da.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Her er det gjesterommet som er det største, av den enkle årsak at det ligger i underetg. Vi har 4 passe store soverom i hovedetg, så ingen har noe større rom enn andre her. Anonymous poster hash: 4c0bd...3a9
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Tenåringen har det største, greit når han har mange venner på besøk. Anonymous poster hash: 3c112...4dd
*SommerFrisk* Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Ungene har de største. Vi har 5 soverom, 3 er i 2.etg. vi sover oppe alle sammen. Ungene har like store rom, vi har et mindre men klarer oss med det. I 1.etg har vi et gjesterom som også er stort, og ungene har et giga lekerom. Kunne godt tenkt meg et giga soverom selv, men jeg tar det ikke fra ungene, og da må vi ned, noe som også er uaktuelt.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Vi har det største, fot vi har den største senga. Nå skal det sies at vårt rom er 13 kvm. Mens barnas er på 10-12 kvm. De har ei stor loftstue til disp rett utenfor soveroms døra, så er vel ikke så synd i de. De skal få dele det nest største rommet etterhvert om det funker.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Vi har fire soverom, alle like store i utgangspunktet. Samboers to barn har hvert sitt, vi har ett, og våre to felles barn deler et rom som vi bygget ut da jeg var gravid med nr. 2. Så, de to minste har størst rom. Anonymous poster hash: b6478...8de
Gjest Lagå Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Vi har det største. Vi har størst seng, trenger mest skapplass og har et våpenskap på soverommet som ikke ville fått plass på det andre rommet sammen alle de andre tinga våre
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Her er det selvsagt barna som har de største rommene. Men flere jeg kjenner har valgt det største soverommet til master bedroom, og jeg lurer på hvorfor? Et vennepar v oss har et hus, mem bare 1 etg er brukbar, de har tre soverom og to barn. Det største rommet (som heller ikle er stort, mem størst) har foreldrene selv, imens ungeme har noen kott av noem rom. Hvis du har det største rommet selv, hvorfor valgte du slik? Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d Vi har to like store soverom, der vi har det ene og ungene (2 barn) deler det andre. Men hvordan vill du, HI, ha fordelt et stort rom og to kott, som du skriver til en familie med to barn? Hvilket barn skulle få det ene store rommet og hvilket barn skulle få kottet? Det er ikke så lett, når det i tillegg skal være rettferdig. Anonymous poster hash: 8f90f...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #21 Skrevet 11. august 2013 Her er det selvsagt barna som har de største rommene. Men flere jeg kjenner har valgt det største soverommet til master bedroom, og jeg lurer på hvorfor? Et vennepar v oss har et hus, mem bare 1 etg er brukbar, de har tre soverom og to barn. Det største rommet (som heller ikle er stort, mem størst) har foreldrene selv, imens ungeme har noen kott av noem rom. Hvis du har det største rommet selv, hvorfor valgte du slik? Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d Vi har to like store soverom, der vi har det ene og ungene (2 barn) deler det andre. Men hvordan vill du, HI, ha fordelt et stort rom og to kott, som du skriver til en familie med to barn? Hvilket barn skulle få det ene store rommet og hvilket barn skulle få kottet? Det er ikke så lett, når det i tillegg skal være rettferdig. Anonymous poster hash: 8f90f...3bb Det tenker jeg at jeg hadde løst ved å få i orden den siste etg også alt de får til som er til seg selv, men ungene er det ikke så nøye med. Dersom de ikke hadde hatt mer plass til disp, hadde jeg latt dem dele et et lite soverom, vi hadde hatt et lite soverom, også hadde det største rommet vert et rent lekerom:) Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #23 Skrevet 11. august 2013 Vi har det største soverommet fordi vi hadde lyst på et stort soverom som er voksensone. Vi har walk-in, en liten sittegruppe og plass til å boltre oss når vi vil ha voksenlek. Men dette betyr absolutt ikke at barna har små rom. De har soverom på 16 kvm hver og det holder i lange baner for de. Anonymous poster hash: db05e...df7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #24 Skrevet 11. august 2013 Vi har fire soverom i huset, og det er flere grunner til at vi har det største. 1. Ikke plass til dobbeltseng i de mindre soverommene2. Vi har terrassedør3. Vi har hele den ene siden dekket med skap4. Det er det styggeste rommet i hele huset (resten er pusset opp) Anonymous poster hash: dacf0...105
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #25 Skrevet 11. august 2013 Her er det selvsagt barna som har de største rommene. Men flere jeg kjenner har valgt det største soverommet til master bedroom, og jeg lurer på hvorfor? Et vennepar v oss har et hus, mem bare 1 etg er brukbar, de har tre soverom og to barn. Det største rommet (som heller ikle er stort, mem størst) har foreldrene selv, imens ungeme har noen kott av noem rom. Hvis du har det største rommet selv, hvorfor valgte du slik? Anonymous poster hash: 7e7aa...a1d De får kanskje ikke inn dobbeltsenga i et "kott av et rom"? Vi bodde en stund slik at vi bare hadde ett soverom vi reelt sett kunne plassere dobbeltsenga. Ungene hadde hvert sitt mindre rom. Men de hadde eget rom da, syns ikke de smårommene var noe å dele, så hadde de måttet det ville vi kanskje tenkt litt annerledes i romløsninga. For meg ble det på en måte et argument at vi var to på ett rom, og dermed skulle ha det største. Nå har vi flyttet til bedre plass, og ungene har større rom enn oss Anonymous poster hash: b5785...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå