Gå til innhold

Noen som vet? Ang. redusert stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nå 100%, men ønsker å gå ned til 80% etter nyttår. Noen som vet hvor lenge på forhånd jeg må søke og om dette er noe jeg har krav på? Jeg jobber som lærer, kan det være at de nekter meg siden det er midt i skoleåret og til vesentlig ulempe for arbeidsplassen? Noen som har borti lignende? Takk for svar!

Anonymous poster hash: a7a9e...496

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen absolutt rettighet, men du stiller sterkt om du har barn under ti år. Det er som du nevner et krav om at det ikke skal være til vesentlig ulempe for arbeidsgiver, men det skal mye til for at noe anses å være vesentlig ulempe. Om du ikke får det nå, vil det i hvert fall være en rettighet før nytt skoleår. Mest sannsynlig allerede.

Du har ikke rett til selv å velge hvordan den reduserte tiden skal tas ut, det må bestemmes i samråd med arbeidsgiver.

Det står veldig greit om redusert arbeidstid på Arbeidstilsynets websider: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78158

Anonymous poster hash: 16bed...02c
Skrevet

Tusen takk for svar! Har et barn på et år og begynner igjen etter permisjon nå. Barnet begynner i barnehage i januar og kunne så veldig gjerne tenkt meg å være hjemme en dag i uka. Skal settemeg inn i reglene!

Anonymous poster hash: a7a9e...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...