Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg vet vi skal ha pølser på onsdag for da er det lekegruppe her.. men resten av uken? Anonymous poster hash: a7fbd...590
*Yuna* Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Vår menyen denne uken er : Mandag : tomatsuppe og pannekaker Tirsdag: hjemmelaget fiskegrateng og råkost Onsdag: salat med parmaskinke, mozzarella og pesto. Torsdag: grille sommerkoteletter, potetsalat og salat Fredag: Kyllingfajitas Lørdag: Biff, hjemmelaget potetmos, stekt sopp. Søndag: Grille spareribs og maiskolber
☆☆☆ Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Vi ksn byte, eg har ingen problem med å lage middagsplaner, men greier ikkje følge planen for alt i verda.. Foreløpig er planen Mandag: Pannekaker og bacon Tysdag: Kokt torsk med potet, gulrot, smør og flatbrød Onsdag: Pølser med rotstappe og grønnsaker Torsdag: Panert hyse med omnsstekte poteter og grønnsaker Fredag: Risgraut og spekemat (utan spekemat til meg ) Laurdag: Taco Søndag: Hjortegryte
3 i april Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 I morgen skal vi ha kylling med ris, salat og saus og på lørdag er det grove pitabrød med biffkjøtt, stekte grønnsaker og guacamole. Har ikke komt lengre Men satser på at denne tråden kan gi meg noen tips Men tipper det blir kjøttkaker en av dagene og i vertfall stekt makrell i løpet av uka
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Godtlevert.no Bruker vi. Anonymous poster hash: 4ce67...a4b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Her er vår ukesplan: Mandag: ovnsbakt torsk med wokka grønnsaker Tirsdag: pasta m kylling og spinat Onsdag: kjøttboller m poteter og erter Torsdag: laks m søtpotet og brokkolimos Ingen planer for helgen for da skal jeg bort så da får mann og barn ordne seg selv Anonymous poster hash: a9d91...7cd
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Mandag: Fiskegrateng (Findus dessverre) med revne gulrøtter og kokt potet. Tirsdag: Hjemmelaget kjøttpudding med blomkål, gulrøtter og hodekål. Onsdag: invitert bort Torsdag: Fiskeboller (av typen gourmet fra Rema med 63% fisk, aner ikke om de er gode) i hvit saus, revne gulrøtter og potet. Fredag: sitronkylling med wokede grønnsaker I helgen har vi ute-opplegg både lørdag og søndag med familien. Har i tillegg bestemt at vi skal ha en dag uten kjøtt/fisk per uke fra denne høsten av, men akkurat denne uka ble det ikke. Tenker da av typen makaroniburgere, hjemmelagede tomatsupper, blåmkålsupper, indisk etc. Anonymous poster hash: bea97...7c5
MillaCamilla Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Jeg bruker mye Trines matblogg og Kitchenqueen som inspirasjon siden de legger ut forslag til ukesmenyer, kjekt for oss.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 ooops blomkål, hilsen #8 Anonymous poster hash: bea97...7c5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Kyllingfilet (grillet) med couscous-salat og tsatziki. Ovnsbakt laks med nypoteter, søtpotet og brokkoli Kylling i tikkamasala, ris, salat og nanbrød. "Gryte" med Krepsehaler og reker i karri, med ris og salat. Ovnsbakt torsk med paprika/hvitløk/matfløte. Grillet svinindrefilet, nykål, nypoteter og noe mer. Lasagne og hvitløksbrød. Anonymous poster hash: c9b0e...5a2
frk Nilsen Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Mandag - paprikasuppe og foccacia Tirsdag - Kyllinggryte Onsdag - Noe fisk Torsdag - Pasta & kjøttsaus
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Mandag: Kjøttkaker med div. grønnsaker, poteter og brunsaus Tirsdag: jeg skal bort så jeg lager en form med makaroni/pølse/grønnsaksgrateng som det bare er for de andre å putte i ovnen en halv time Onsdag: skal jeg på sykehuset, så da blir det også noe de kan lage selv, tror det blir tomatsuppe med kjøttboller, egg, pasta eller pannekaker Torsdag: hjemmelagde fiskepinner med revet gulrot, poteter etc. Fredag: klubb og duppe Lørdag: grillmat med bakt potet og en god salat Søndag: Torsk eller laks i en eller annen form Anonymous poster hash: cba2e...adf
*Yuna* Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Mandag - paprikasuppe og foccacia Tirsdag - Kyllinggryte Onsdag - Noe fisk Torsdag - Pasta & kjøttsaus Paprikasuppe hørtes godt ut. Har du oppskrift?
frk Nilsen Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Mandag - paprikasuppe og foccacia Tirsdag - Kyllinggryte Onsdag - Noe fisk Torsdag - Pasta & kjøttsaus Paprikasuppe hørtes godt ut. Har du oppskrift? Ikke noe spesifikk oppskrift 2-3 røde paprika grov kuttet 1-2 hvitløksfedd 1 løk Chili, hvor mye kommer an på hvor hot du ønsker den Ungene er ikke så glad i chili så jeg pleier å ha tabasco på bordet for de som ønsker det. - Ha det i en kjele og la det surre i olje til det er mykt. - Hell over ca 1 liter kylling eller grønnsaksbuljong, la dette koke i ca 30 min. - Kjør suppa i blender og rund av med fløte. - Smak til med salt og pepper, vil du ha litt mer fyldig smak kan du med hell ha i 1-2 ss tomatpurè. - Jevnes hvis du synes den er tynn. (bruker bare maizenna) Pleier å ha fullkornspasta i suppa, eller kokte egg.
*Yuna* Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Mandag - paprikasuppe og foccacia Tirsdag - Kyllinggryte Onsdag - Noe fisk Torsdag - Pasta & kjøttsaus Paprikasuppe hørtes godt ut. Har du oppskrift? Ikke noe spesifikk oppskrift 2-3 røde paprika grov kuttet 1-2 hvitløksfedd 1 løk Chili, hvor mye kommer an på hvor hot du ønsker den Ungene er ikke så glad i chili så jeg pleier å ha tabasco på bordet for de som ønsker det. - Ha det i en kjele og la det surre i olje til det er mykt. - Hell over ca 1 liter kylling eller grønnsaksbuljong, la dette koke i ca 30 min. - Kjør suppa i blender og rund av med fløte. - Smak til med salt og pepper, vil du ha litt mer fyldig smak kan du med hell ha i 1-2 ss tomatpurè. - Jevnes hvis du synes den er tynn. (bruker bare maizenna) Pleier å ha fullkornspasta i suppa, eller kokte egg. Takk takk, dette skal prøves
frk Nilsen Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Mandag - paprikasuppe og foccacia Tirsdag - Kyllinggryte Onsdag - Noe fisk Torsdag - Pasta & kjøttsaus Paprikasuppe hørtes godt ut. Har du oppskrift? Ikke noe spesifikk oppskrift 2-3 røde paprika grov kuttet 1-2 hvitløksfedd 1 løk Chili, hvor mye kommer an på hvor hot du ønsker den Ungene er ikke så glad i chili så jeg pleier å ha tabasco på bordet for de som ønsker det. - Ha det i en kjele og la det surre i olje til det er mykt. - Hell over ca 1 liter kylling eller grønnsaksbuljong, la dette koke i ca 30 min. - Kjør suppa i blender og rund av med fløte. - Smak til med salt og pepper, vil du ha litt mer fyldig smak kan du med hell ha i 1-2 ss tomatpurè. - Jevnes hvis du synes den er tynn. (bruker bare maizenna) Pleier å ha fullkornspasta i suppa, eller kokte egg. Takk takk, dette skal prøves Om du skal servere til noen som er litt følsomme i ganen er det godt med en klatt rømme oppi, bare sett rømmeboksen på bordet så kan de velge selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå