Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Vet det muligens er tidlig å tenke på dette nå, men jula kommer jo etterhvert uansett. Denne jula er 2 jula vi ikke er sammen og skal dele. I fjor hadde jeg barna nesten hele jula. Dette fordi faren jobbet og ikke hadde noe særlig julefeiring å tilby dem. Han var med barna juleaften på dagen og 2 juledag på dagen. Resten av tiden var de med meg. Denne julen er det farens tur til å ha dem på kvelden. Han har fått ny kjæreste og de skal feire med henne og hennes familie. Det er hans tur og helt ok. Tingen er at hun og familien ikke er fra vår by, så de skal reise for å feire jul. Han vil derfor ha dem fra lillejuleaften om kvelden til 3 juledag på formiddagen. Jeg har ikke tenkt på jula før, og vet ikke hva som er normalt. Jeg hadde vel kanskje håpet at de kunne tilbringe formiddagen julaften med meg og at jeg kunne få dem tilbake 2 juledag om ettermiddagen. Da ville jeg kunne ha de med i et familieselskap og fått litt julemoro på morningen om dagen. Faren synes jeg er egoistisk som da ødelegger mye av deres feiring og forkorter den veldig. Jeg har ikke tenkt over at han ikke har familie selv i vår by og vil gi barna en best mulig jul med seg ved å ta de til et sted hvor det er masse folk som er glade i barna og de vil få gode juleminner. Sitter likevel igjen med en veldig dårlig følelse da det vil si at jeg ikke får se barna mine i julen. Han sier det er likt for han og mener vi for fremtiden bør enes om at den som har dem i jula har dem hele jula. Ungne er 7,5 og 5 år. Hvordan har dere andre som er skilt samvær i forbindelse med jul? Anonymous poster hash: 01d04...690
Ikkenonick Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Kan ikke du og barna gjør julehyggelige ting lillejulaften og 4 juledag da?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Den vanlige fordelingen som jeg vet er at julen deles i 2. Den ene forelderen har fra lillejulaften til 3 juledag på dagen. Den andre forelderen fra 3 juledag på dagen til 1 nyttårsdag på dagen. Anonymous poster hash: c4137...688
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Er nok jeg som er litt sneversynt og ikke greier å se noe positivt siden dette blir min første jul uten barna.. Jeg får vel bare akseptere at det er slik det er, men kjenner jeg plutselig gruer meg til jul egntlig. Hva er vanlig å gjøre med alle gavene da? Sendes alle med til faren eller åpnes de fra min familie hos meg? Takker for alle svar. HI Anonymous poster hash: 01d04...690
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Vi deler fra lille julaften og til 3 juledag. Når jeg ikke har ungene feirer vi helga før med mat og gaver
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Er nok jeg som er litt sneversynt og ikke greier å se noe positivt siden dette blir min første jul uten barna.. Jeg får vel bare akseptere at det er slik det er, men kjenner jeg plutselig gruer meg til jul egntlig. Hva er vanlig å gjøre med alle gavene da? Sendes alle med til faren eller åpnes de fra min familie hos meg? Takker for alle svar. HI Anonymous poster hash: 01d04...690 Dere kan lage en julaften enten før de reiser eller når de kommer tilbake hvor de får åpne julegavene fra deg og din familie Anonymous poster hash: 294c4...5de
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Er nok jeg som er litt sneversynt og ikke greier å se noe positivt siden dette blir min første jul uten barna.. Jeg får vel bare akseptere at det er slik det er, men kjenner jeg plutselig gruer meg til jul egntlig. Hva er vanlig å gjøre med alle gavene da? Sendes alle med til faren eller åpnes de fra min familie hos meg? Takker for alle svar. HI Anonymous poster hash: 01d04...690 Hvis far har de julafte og barna kommer hit 3 juledag så har vi vår egen julaften samme kveld som de kommer hit med julemat og gaver. Sender med barna en liten gave til far så de har en gave fra meg på julaften Anonymous poster hash: c4137...688
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Her feirer de jul hos faren i år, og nyttår hos meg. (han bor 5 timer unna) Sender med litt gaver fra oss, men mesteparten åpner de her når de kommer tilbake. Anonymous poster hash: 9cbc8...1a1
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Takker for alle svar. Jeg får vel bare akseptere at det er hans jul og hva som er vanlig i forbindelse med det. Det blir nok til at jeg også sender med noen gaver og har en egen feiring for dem her når de kommer hjem. Blir en rar jul gitt. HI Anonymous poster hash: 01d04...690
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Det er jo ikke verre enn at får samme fordeling tilbake neste år? Anonymous poster hash: 19980...b89
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Er noen som pleier å dele julaften, dvs den som ikke har barna selve julekvelden har barna på lille julaften og frem til tidlig julaften (feks leverer hos den andre ved lunsj eller lignende). Koselig å ha lille julaften sammen, feks pynte juletre sammen og andre ting og ha litt kos sammen på morgenen julaften. Anonymous poster hash: 5a1b2...196
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Jeg har etterhvert flere venner som er skilt og de fleste deler julen i to, den ene har fra lille julaften til 3.juledag og den andre fra 3.juledag til over nyttår. Søsteren min var sammen med en mann som reiser hjem til foreldrene sine i julen og de har en litt annen fordeling, de har ungene fra lille julaften til over nyttår annenhver gang, den som ikke har ungene reiser til syden... Anonymous poster hash: f78fc...25f
Appelsinpiken Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Anbefaler ikke å dele julaften i to, vi har prøvd det, og ungen var utslitt. La barnet få ha mest mulig ro rundt høytidene.
Iiiiik Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Vi deler jula i to, med bytte tredje juledag. De første julene uten datteren min syntes jeg var nokså ille, hadde gjerne hoppet over hele jula. Lager ikke noen "liksomjul" de årene hun er hos faren. Det er én jul i året for henne som alle oss andre. Sender med noen gaver og så åpner hun resten når hun kommer tilbake.
Monajenten Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Vi bytter julaften klokken to slik at den som ikke har henne julaften får formiddagen. Den som har ettermiddagen har henne til tredje juledag. Men jeg forstår far i dette tilfellet. Det er sårt ja, men tenk for en fin jul barna får:) Du kan feire med dem kvelden før eller når de kommer hjem
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Vi har det sånn at den som har samvær i julen har barnet fra 21 des- 2 januar. Dvs både jul og nyttår. Da kan vi reise bort uten at den andre skal føle seg overkjørt. Vi har begge familier på forskjellige steder. Anonymous poster hash: 02d28...c6f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Her fungerer det slik fra lille julaften til 3 juledag det ene året og fra lille nyttårsaften til 1 nyttårsdag det andre året. Vi er da fars og hans ny familie. De åra barna har jul hos oss åpner de gaver hos mor før de skal til oss- Det året de har nyttårsaften hos oss åpner de gavene fra oss på nyttårsaften sånn ca midt på dagen siden vi synes det er korseligere enn gaver en tilfeldig dag før jul. Anonymous poster hash: 64050...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå