Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Hvorfor i alle dager skulle du det? Ungen kommer jo til å spasere ut selv. Du trenger ikke jordmor en gang Anonymous poster hash: 99135...c09
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hvorfor det? Antall barn har da ingenting å si. Anonymous poster hash: a9b10...663
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 På en måte regnes du som det da du har økt risiko for blødning rett etter fødsel ... Anonymous poster hash: faf14...f61
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2013 Lurer fordi det står en lapp på ultralydskjemaet mitt "Gr. 2" og en venninne sa det betyr gruppe 2, altså risikosvangerskap. Men gynekolog sa ikke noe om det. Har ingen andre tilsynelatende årsaker..
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2013 På en måte regnes du som det da du har økt risiko for blødning rett etter fødsel ...Anonymous poster hash: faf14...f61 Åå??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Ja..du er i den gruppen som har økt risiko for blødning rett etter fødsel da livmoren kan ta litt tid å trekke seg sammen ... Men det er jo jordmor obs på ... Anonymous poster hash: faf14...f61
Dailis Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Tror det, pga økt blødningsfare jo flere fødsler du har. Jeg får nr fem nå og har og fått info om dette. De sa at de helle ikke anbefaler hjemmefødsel fra nr fire og utover av samme årsak.
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Da får man stikkpille etter fødsel slik at livmora trekker seg raskere sammen. Hvis d ikke finnes noe annet.
**venter** Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Da får man stikkpille etter fødsel slik at livmora trekker seg raskere sammen. Hvis d ikke finnes noe annet. Ja, om man er så heldig at det er nok. Jeg fikk to, det hjalp ikke. Måtte i nakose for å sette inn ballong, samt drypp et par timer etterpå. Hele veien sto to leger å gav press på magen min mens vi ventet. Men det går bra det også
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2013 Tror det, pga økt blødningsfare jo flere fødsler du har. Jeg får nr fem nå og har og fått info om dette. De sa at de helle ikke anbefaler hjemmefødsel fra nr fire og utover av samme årsak. Hmm... ok? Har jeg aldri fått info om. Hverken når jeg skulle ha nr 5 eller nå...
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. august 2013 Da får man stikkpille etter fødsel slik at livmora trekker seg raskere sammen. Hvis d ikke finnes noe annet. Morkaka ville ikke ut med nr 4 så de la seg over magen min etterpå!! :/ Vondt som fyyy. Troor jeg fikk en sprøyte også i låret for at livmora skulle trekke seg fortere sammen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Nei, du er ikke risikofødende med mindre du har indikasjoner for det. Som flergangsfødende er det ikke en risiko. Heller en større sikkerhet for atcting vil gå bra, fordi du har født før, vel å merke hvis du har hatt normale svangerskap og fødsler fra før. Jeg er 4.gangs og har ikke fått høre at jeg er noe risikofødende. Den største blødnibgen hadde jeg ned nummer to. Med nummer tre blødde jeg minimalt. Noen som kan dokumentere at flergangsfødende har høyere blødningsrisiko? Jeg vil tro førstegangsfødende har større risiko. Og etter mine erfaringer å dømme, gjerne eldre førstegangsfødende. Anonymous poster hash: 9cc2d...23a
Dailis Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Jeg spurte for jeg hadde hørt om det. Brukte og lengre tid på å få ut morkaken sist enn hele fødselen hadde tatt. Greit å ha jm der Det går sikkert bra, men det er vel ganske absolutte grenser for at de kaller det risiko.....?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Det var som jeg sa. Her dokumentert gjennom Norsk gynekologisk forenings veileder i fødselshjelp: Som flergangsfødende er du IKKE i utgangspunktet (med mindre andre faktorer er til stede) risikogruppen for blødning, som noen her påstår. Du kan se selv her : http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/veileder-i-fodselshjelp-2008/kapittel-39-postpartumblodning/ Så venninnen din tar nok feil, HI i at du er i risikogruppe. Anonymous poster hash: 9cc2d...23a
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 11. august 2013 Da vet jeg ikke hvorfor det står Gr. 2 på ultralydarket mitt. Kan det være fordi jeg har fibromyalgi?
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2013 Skal selvfølgelig spørre jordmor om dette neste gang og!
Fertila Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 (endret) Man er i risikogruppe om man har BMI over 24 eller 25 før svangerskapet. Endret 11. august 2013 av Fertila
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 (endret) 6 unger? Wow! Tilhører dere en sekt eller bare glad i unger generelt? Endret 11. august 2013 av Vicky Pollard
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 11. august 2013 Man er i risikogruppe om man har BMI over 24 eller 25 før svangerskapet. Jeg ligger på 20 i bmi så er nok ikke det heller..
Sikkertforgammel Skrevet 11. august 2013 Forfatter #21 Skrevet 11. august 2013 6 unger? Wow! Tilhører dere en sekt eller bare glad i unger generelt? Hehe nei, ikke med i sekt. Eldste min er 19 år så har de jo spredt. Var 18 da jeg fikk han med ungdomskjæresten min. Veldig glad i barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå