Gå til innhold

Hvem arver en person som ikke har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsken eller foreldre? Kan evt personen testamentere bort alt eller må noe gå til familie?

Anonymous poster hash: 0b6c9...2fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten testamente arver foreldre hvis de lever. Lever de ikke, søsken. Så søskens barn.

Fetter og kusiner arver ikke.

Du kan selvfølgelig gi/testamentere penger til hvem du vil når du ikke har barn.

Skrevet

Hi her: Takk for raskt svar!

Anonymous poster hash: 0b6c9...2fe

Skrevet

Jeg har en onkel som er ikke har barn. Han har giftet seg og har testamentert alt han eier til konens nieser. og nevøer . Så tror man kan testamentere til hvem en vil . Vi som er hans biologiske slektninger har ikke arvet noe..

Anonymous poster hash: 45596...106
Skrevet

Uten testamente arver foreldre hvis de lever. Lever de ikke, søsken. Så søskens barn.

Fetter og kusiner arver ikke.

Du kan selvfølgelig gi/testamentere penger til hvem du vil når du ikke har barn.

Fettere og kusiner arver vel hvis man ikke har annen familie eller testamente?

Anonymous poster hash: c99d3...a4a

Skrevet

Livsarvinger arver.

Det er som skrevet over her. Har man ikke egne barn, går arven til foreldrene. Er foreldrene også falt fra går arven til eventuelle søsken.

Hvis det ikke heller finnes søsken vil man se på om det finnes andre livsarvinger, såfrem det da ikke finnes testamente.

Testementet er kun begrenset ifht barn som livsarvinger, man kan ikke testamentere brot hele ders arv etter Norsk arvelov.

Skrevet

Tro ikke fetter og kusiner arver i Norge. men sjekk det ev.

Skrevet

Min sønn arver en barnløs dame sin leilighet og alt annet hun eier. Hun har ingen andre. Skikkelig megge er hun også, men jeg er takknemlig for arven da ;)

Anonymous poster hash: 16556...a77

Skrevet

Ektefellen og foreldrene arver begge to. Er det ingen ektefelle, så arver foreldrene, da de er nærmeste livsarvinger. Lever ikke foreldrene, så blir søsken nærmeste livsarvinger.

Den som har livsarvinger, kan ikke testamentere bort hele sin formue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...