Gå til innhold

sikkert jeg som er ei megge, men er prinsippsak...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi lånte en vaskemaskun av meg, pluss noen dyner.nå har hun flytta fra leiligheta og skal til en annen by. Jeg spør; hva med dynene og vaskemaskinen?

Åååh, kan jeg låne dynene litt til(altså med til den andre byen) og xxx bare låner vaskemaskinen videre.

Nei sa jeg, vaskemaskinen skal HJEM HER!!! Fikk da ok, skal komme med den. Nå er jenta reist på ferie, og maskinen er ennå ikke kommet til rette(er snart to uker siden) og jeg har nå lyst å be om å få dynene å. Ser du får kjøpt dem på princess for 200 kr inkl trekk...

Anonymous poster hash: ec430...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dynene koster 200 kr inklusive trekk, er kvaliteten nok så dårlig at de ikke er verdt å få tilbake engang. Snakk om å være smålig.

Anonymous poster hash: a80b2...509
Skrevet

Da hadde jeg sagt at hun skulle få dynene. Ville ikke hatt tilbake brukte dyner;)

Men vaskemaskin hadde jeg nok mast mer om. Hadde ikke gitt bort en brukbar maskin annet enn til familie:)

Skrevet

Er ikke mine dyner som koster 200 kr stk. De er noe mer kostbare, og de går ann å vaske. Jeg mente hun kunne kjøpe seg nye dyner.

Skrevet

Uansett. Hadde jeg lånt bort dyner over tid (noe jeg ikke ville gjort), ville jeg ikke hatt dem tilbake.

Skrevet

Man får kjøpe nye dyner billig, så forstår ikke helt hvorfor hun ikke kan kjøpe sine egne dyner, men må låne av deg...Det samme gjelder vaskemaskin. Man kan kjøpe brukt, på avbetaling, bruke kredittkort eller spare noen mnd for å skaffe seg dette selv.

Men om du har vaskemaskin og dyner så du klarer deg (noe jeg antar du har siden du har lånt bort til henne) synes jeg kanskje det er litt smålig å ikke kunne låne sin søster disse tingene over en lengre tidsperiode med en avtale om når hun skal ha skaffet seg nytt utstyr selv.

Anonymous poster hash: 53c3d...0e1
Skrevet

Hun fikk bare låne maskinen og dynene fordi hun ikke hadde råd til å kjøpe selv.

Nå har hun tydeligvis råd til å reise på ferie, men ikke kjøpe seg ei ny dyne.

Vaskemaskinen har de nesten ødelagt, og jeg er mildt sagt flyforbanna.

At hun hun delte leilighet med bare lånte den videre er ikke greit for jeg kjenner henne ikke. Kjenner jeg søstra mi rett så må jeg hente den forbanna maskinen selv.

Men hva gjør jeg? Er så lei av å hjelpe, men når man ikke får noe hjelp igje så er det ikke så morro lengre...

Skrevet

Hun er flytta til en annen by! Og latt maskinen stå igjen hos ei jente jeg ikke kjenner!

Skrevet

Hun fikk bare låne maskinen og dynene fordi hun ikke hadde råd til å kjøpe selv.

At hun hun delte leilighet med bare lånte den videre er ikke greit for jeg kjenner henne ikke. Kjenner jeg søstra mi rett så må jeg hente den forbanna maskinen selv.

Men hva gjør jeg? Er så lei av å hjelpe, men når man ikke får noe hjelp igje så er det ikke så morro lengre...

Eh....si nei?

Skrevet

Ja, men litt seint å si nei nå.....nå som maskinen er hos ei vennine av ho(og i bruk).....trodde faktisk familien var bedre enn som så....

Men er slutt på å si ja til å hjelpe nå

Skrevet

hmmm...ser den. Utrolig kjipt at noen som ikke har råd til å kjøpe nødvendig utstyr tar seg råd til å reise på ferie...Hvordan vet du forresten at de nesten har ødelagt vaskemaskinen? Du kan jo "sette ned foten" og si til din søster at enten returnerer hun vaskemaskinen og dynene innen et gitt tidsrom f.eks 1-2 uker, eller så får hun betale deg for disse tingene (altså hun kjøper dem)? Jeg tror nok også jeg kanskje haddde påpekt at dersom hun har råd til å reise på ferie, har hun råd til å kjøpe seg nye dyner! 

Det at vaskemaskinen står igjen hos romvenninne hadde jeg også blitt sur for.

Skrevet

Hun kunne fortelle meg at den nesten ikke sentrifugerte, så enten har de ødelagt den ellet så har de ikke satt den rett.

Har gitt beskjed om at vaskemaskinen skal hjem og det skal dynene å... og det er med en gang hun kommer fra ferie.

Skrevet

Hun har ikke svart btw, selv om jeg ser hun er pålogga på fb

Skrevet

Er maskinen ødelagt får du sende regning til henne på reperasjon, noen har frekkhetens nådegave :(

Anonymous poster hash: 4762f...122

Skrevet

Krev penger for både det ene og det andre. Dynene er nå forsvidt en grei sak å vaske i vaskemaskin. Men ei ødelagt vaskemaskin er det ikke noe gang i få tilbake. Krev det du hadde kunnet  fått for den den dagen hun fikk låne den. Bare rimelig at hun betaler for ting hun ikke leverer tilbake og tillegg ødelegger.

Send ei regning på en rimelig sum i forhold til det hun har slitt ut, stjålet og ødelagt.

Anonymous poster hash: 50e92...35b
Skrevet

Men du har gitt henne en tidsfrist som hun må forholde seg til, om hun ikke velger å svare deg, så henne om det. Du kan purre etter tidsfristen, og evt sende henne samme melding på facebook siden du vet at hun er pålogget der, og garantert ser den :)

Prøv å ikke irritere deg mer over henne, og gi henne muligheten til å påvirke ditt humør ytterligere negativt, om enn så vanskelig det er ;)

Skrevet

Jeg ville sagt: nå gidder jeg ikke mase mer. Bare ta vaskemaskinen og dynene. Men aldri spør om å få låne noe mer av meg igjen.

Anonymous poster hash: 1a215...c94

Skrevet

Hvis den ikke sentrifugerer skikkelig, så trenger det ikke være noe alvorlig galt. Det kan være en spile som står i  trommelen, eller at de ikke har renset utløpet for vann..

Jeg hadde sendt henne melding på facebook eller brev og gitt henne en tidsfrist for å levere tilbake maskinen. Dynene hadde jeg ikke brydd meg om.

Jeg vet alt om det å låne bort og bare få dritt tilbake fra famlie. Jeg har sluttet å være hjelpsom..

Anbefaler deg det samme, hvis det å hjelpe blir mer til irritasjon enn glede, pga utakknemlighet, så er det ikke verdt bryet..

Håper det ordner seg og at du i det minste får igjen maskinen :)

Anonymous poster hash: 809dc...0fe
Skrevet

Ser det med vaskemaskina, men å låne bort dyner? Ville gitt dei bort framfor å låne bort i utgangspunktet. Dei må uansett bytast innimellom, spesielt om det er billigdyner i fiber til 200 kr.

eg ville purra på maskina og sagt at dynene ikkje er så nøye.

Skrevet

Det er ikke billigdyner, det er dyre dyner. Og de går fint ann å vaske på 60 gr.

Har ennå ikke fått svar, og jeg vet hun kommer hjem neste lørdag. Så alt skal leveres her søndagen.

Hun og hun andre søstra mi er ekstreme....alt skal skje når de brr om det, men de gjør ingenting igjen. Så lenge det ikke gagner dem så driter de i det.

Skrevet (endret)

Det er ikke billigdyner, det er dyre dyner. Og de går fint ann å vaske på 60 gr.

Har ennå ikke fått svar, og jeg vet hun kommer hjem neste lørdag. Så alt skal leveres her søndagen.

Hun og hun andre søstra mi er ekstreme....alt skal skje når de brr om det, men de gjør ingenting igjen. Så lenge det ikke gagner dem så driter de i det.

Ok, du skreiv i HI at ein kunne få dei for 200 kr med trekk. Om ho er så nonchalant ift andre sine ting er det greit å få tilbake dynene også om du ser ein verdi i dei. Endret av ★
Skrevet

Hvis du kjenner søsteren din og hvordan hun er ift å levere tilbake ting, så har du vel kun deg selv å takke for situasjonen du står i nå...?! Når du vet hvordan hun er, hvorfor har du da lånt det bort?

Anonymous poster hash: b3e5c...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...