Gå til innhold

Barn som lyver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabogutt som er lystløgner til de grader. Hver gang en av de andre barna i gaten kommer med en historie, kommer han med en make historie som er dobbelt så bra, dobbelt så stor osv. Han skal alltid være best, og når de leker i gaten skal han alltid lage reglene til fordel for seg selv. 

Kjenner jeg blir mektig irritert av og til. For eksempel så sier min sønn stolt at han fikk 2000 kroner til bursdagen av mormoren sin fordi han hadde spart 3000 selv og kunne da kjøpe noe han hadde ønsket seg lenge. Da kommer denne nabogutten og sier at 2000 var da ingenting. Han får 10000 av mormoren hvert år (dette vet jeg at ikke er sant). Samt at tingen som min sønn ønsker å kjøpe er da teit og alt han har er mye bedre og kulere.

Sier nabojenta at hun har vært på ferie i Spania, ja da har denne nabogutten faktisk reist over hele verden, og spania var det største møkkalandet han hadde vært i. Ene jenta hadde begynt på rideskole, og da hadde denne gutten 10 hester stående på hytta. 

Jeg blir faktisk irritert jeg over at denne gutten skal få alle andre til å føle seg mindreverdig. Samtidig så stjeler han lekene deres, og skal styre hvem som gjør hva, eller hvem som får være med hvem. Foreldrene kjefter til stadighet, men ungen hører aldri etter og såvidt jeg og andre har sett så får han ingen konsekvenser. Vi har prøvd å snakke med foreldrene, og hatt møter med både foreldrene og barna der de andre barna har fortalt at det er litt dumt at han ofte er slem, og truer dem med at han skal banke dem opp om de ikke gjør sånn og sånn. Men denne gutten overser all kritikk totalt, og bare driter i hva folk sier. 

Greit nok gutten er "bare" 9 år gammel, men jeg frykter for nabolaget når han blir tenåring. Det er tidvis så gale at vi vurderer å selge huset og kjøpe noen gater nedenfor. 

Er det noen som har opplevd noe liknende som vet hvordan man kan ta tak i dette? Det er rett og slett et barn som har overtaket på sine egne foreldre og alle barna i gaten. 

Anonymous poster hash: ab7e4...536
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngre fetter var slik. Viste seg at faren var blitt rimelig alkoholisert og foreldrene hadde noen skumle krangler. Mye løste seg etter skilsmissen.

Hvordan virker familien ?

Fortelle foreldrene at dere er bekymret for ham og at han/ de bør får hjelp.

Om ingenting hjelper det hadde jeg vært mer tilbøyelig til å ta kontakt med barnevernet der enn ved masse av disse tulletingene som hyles opp om her inne.

Hvis han truer de andre barna og alt du beskriver og foreldrene ikke makter å ta dette synes jeg det virkelig bør vurderes om familien trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 145ad...7a8

Skrevet

Min yngre fetter var slik. Viste seg at faren var blitt rimelig alkoholisert og foreldrene hadde noen skumle krangler. Mye løste seg etter skilsmissen.

Hvordan virker familien ?

Fortelle foreldrene at dere er bekymret for ham og at han/ de bør får hjelp.

Om ingenting hjelper det hadde jeg vært mer tilbøyelig til å ta kontakt med barnevernet der enn ved masse av disse tulletingene som hyles opp om her inne.

Hvis han truer de andre barna og alt du beskriver og foreldrene ikke makter å ta dette synes jeg det virkelig bør vurderes om familien trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 145ad...7a8

Som sagt vi har pratet med foreldrene, som forøvrig har 2 andre barn som er helt "normale". Faktisk er de to andre svært høflige og snille barn. Jeg vet ikke om denne gutten burde vært utredet for en diagnose eller i det hele tatt hvordan man skal gå frem for å foreslå det.

Skrevet

dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...