Musemora Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Naturmedisin/heksekost produkter, healing, kinesologi, fotsoneterapi, akupunktur, homeopati osv? Jeg tror ikke på noe. Og det er ikke det at jeg ikke har prøvd pga migrene. Det eneste som funker er maxalt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Heksekost har jeg aldri prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om Det er synd du ikke har blitt hjulpet, men det betyr ikke at noe av dette ikke fungerer. Det finnes etter hvert ganske mye forskning på akupunktur. (Jeg har forresten til gode å oppleve at noen ikke er blitt kurert eller veldig mye bedre av migrene etter kostomlegging (man mååå være konsekvent) og akupunktur). Men, vi er alle individuelle, så det som fungerer for en trenger ikke fungere for en annen. Anonymous poster hash: ed4e0...e9f
Sommerfeeling Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Jeg vet kun at akupunktur har gitt meg et nytt liv. Flott at du har funnet noe som fungerer for deg også.
☆☆☆ Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Tru kan flytte fjell blir det sagt, men eg er skeptisk til at alternativ medisin har effekt utover placebo. Men placebo er også effekt. Er open for at akupunktur kan ha effekt, men har ikkje opplevd det sjølv. Det var bortkasta for min del (som smertelindring under fødsel).
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Det finnes noen akupunkturteknikker som har dokumentert effekt for noen spesifikke ting, det samme gjelder naturpreparater. Utover det er jeg enig med deg. Anonymous poster hash: 64c83...4ef
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Akupunktur har hjulpet meg mye. Om det er placebo eller ikke er egentlig irrelevant.
Gjest sussie77 Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Er nok mye som ikke virker. Men vet jo at en del urter kan virke. Har kun prøvd akupunktur ved fødsel, syntes ikke det hjalp så veldig mot smertene. Men ble trøtt og gjorde at jeg slappet mer av. Så noe gjorde det ihvertfall.
Cat.68 Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Tru kan flytte fjell blir det sagt, men eg er skeptisk til at alternativ medisin har effekt utover placebo. Men placebo er også effekt. Er open for at akupunktur kan ha effekt, men har ikkje opplevd det sjølv. Det var bortkasta for min del (som smertelindring under fødsel). Placebo kan kanskje være grunner hos voksne, men når healing feks har effekt på spedbarn kan man ikke kalle det placebo lenger fordi dem ikke har den bevisstheten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Placebo kan kanskje være grunner hos voksne, men når healing feks har effekt på spedbarn kan man ikke kalle det placebo lenger fordi dem ikke har den bevisstheten. Og hvem gjør vanligvis vurderingen av om det har effekt og om denne kan knyttes til "healingen"..? Healing finnes ikke dokumentert effektivt. Det har vært forsket på. Det er svindel fra ende til annen, men selvfølgelig hyggelig om folk føler det hjelper. Anonymous poster hash: 64c83...4ef
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde et tilfelle hvor jeg ba en pasient om å ta kontakt med sykehuset fordi jeg mente personen var svært alvorlig syk (alvorlig diagnose i utgangspunktet). Sykehuset, som kjenner pasienten fra før, tok personen inn og tok MR-bilder. Fordi de hadde det for travelt akkurat da ble ikke bildene sett på før mange timer senere. Da hadde jeg i mellomtiden behandlet pasienten på nytt med akupunktur og fotsoneterapi fordi jeg var alvorlig bekymret og mente tilstanden var forverret, men pasienten selv ville vente til h*n hørte fra sykehuset. Over et halvt døgn etter MR bildene ble tatt ble pasienten oppringt og gitt beskjed om at de sendte bil for å hente pasienten, at de, etter å ha sett MR-bildene, var redd pasienten hadde fått organsvikt og at det var svært alvorlig. På sykehuset tok de umiddelbart nytt MR-bilde, og legene sa da at det de så var helt umulig, at ikke en gang medisiner eller annen behandling kunne fått en så stor endring på timene som hadde gått siden første MR-bildene ble tatt. De spurte pasienten hva h*n hadde gjort i mellomtiden. Pasienten sa at h*n hadde fått akupunktur og fotsoneterapi. Da sa legene (spesialister i indremedisin) at den behandlingen hadde reddet det aktuelle organet. Bare placebo? Anonymous poster hash: ed4e0...e9f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde et tilfelle hvor jeg ba en pasient om å ta kontakt med sykehuset fordi jeg mente personen var svært alvorlig syk (alvorlig diagnose i utgangspunktet). Sykehuset, som kjenner pasienten fra før, tok personen inn og tok MR-bilder. Fordi de hadde det for travelt akkurat da ble ikke bildene sett på før mange timer senere. Da hadde jeg i mellomtiden behandlet pasienten på nytt med akupunktur og fotsoneterapi fordi jeg var alvorlig bekymret og mente tilstanden var forverret, men pasienten selv ville vente til h*n hørte fra sykehuset. Over et halvt døgn etter MR bildene ble tatt ble pasienten oppringt og gitt beskjed om at de sendte bil for å hente pasienten, at de, etter å ha sett MR-bildene, var redd pasienten hadde fått organsvikt og at det var svært alvorlig. På sykehuset tok de umiddelbart nytt MR-bilde, og legene sa da at det de så var helt umulig, at ikke en gang medisiner eller annen behandling kunne fått en så stor endring på timene som hadde gått siden første MR-bildene ble tatt. De spurte pasienten hva h*n hadde gjort i mellomtiden. Pasienten sa at h*n hadde fått akupunktur og fotsoneterapi. Da sa legene (spesialister i indremedisin) at den behandlingen hadde reddet det aktuelle organet. Bare placebo? Anonymous poster hash: ed4e0...e9f Tror ikke på deg. Hvis dette hadde vært en reell case, ville den vært beskrevet i tidsskriftet. Anonymous poster hash: f3d87...415
Cat.68 Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Vel om et barn har alvorlig sykdom og er i behandling på sykehus, barnet får permisjon for å prøve healing, komner tilbake og har synlige og målbare forbedringer i sykdomstilstanden ,så er det vanskelig å se bort fra virkingen både for leger og foreldre.
Musemora Skrevet 11. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. august 2013 Vel om et barn har alvorlig sykdom og er i behandling på sykehus, barnet får permisjon for å prøve healing, komner tilbake og har synlige og målbare forbedringer i sykdomstilstanden ,så er det vanskelig å se bort fra virkingen både for leger og foreldre. Hvis dette var tilfelle ville det jo bli dokumentert i journal og bli til artikler i internasjonale legetidsskrifter. Har dessverre aldri lest noen slike artikler.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde et tilfelle hvor jeg ba en pasient om å ta kontakt med sykehuset fordi jeg mente personen var svært alvorlig syk (alvorlig diagnose i utgangspunktet). Sykehuset, som kjenner pasienten fra før, tok personen inn og tok MR-bilder. Fordi de hadde det for travelt akkurat da ble ikke bildene sett på før mange timer senere. Da hadde jeg i mellomtiden behandlet pasienten på nytt med akupunktur og fotsoneterapi fordi jeg var alvorlig bekymret og mente tilstanden var forverret, men pasienten selv ville vente til h*n hørte fra sykehuset. Over et halvt døgn etter MR bildene ble tatt ble pasienten oppringt og gitt beskjed om at de sendte bil for å hente pasienten, at de, etter å ha sett MR-bildene, var redd pasienten hadde fått organsvikt og at det var svært alvorlig. På sykehuset tok de umiddelbart nytt MR-bilde, og legene sa da at det de så var helt umulig, at ikke en gang medisiner eller annen behandling kunne fått en så stor endring på timene som hadde gått siden første MR-bildene ble tatt. De spurte pasienten hva h*n hadde gjort i mellomtiden. Pasienten sa at h*n hadde fått akupunktur og fotsoneterapi. Da sa legene (spesialister i indremedisin) at den behandlingen hadde reddet det aktuelle organet. Bare placebo? Anonymous poster hash: ed4e0...e9f Tror ikke på deg. Hvis dette hadde vært en reell case, ville den vært beskrevet i tidsskriftet. Anonymous poster hash: f3d87...415 Om du tror på meg eller ei spiller ingen rolle Saken er et faktum, men av veldig ny dato. Jeg kan selvfølgelig ikke skrive flere detaljer pga taushetsplikten. Hva de involverte legene evt gjør videre, det vet jeg ikke. Og ikke bryr jeg meg så mye heller. Det jeg vet er at legene på sykehuset og fastlegen har spurt hvem som behandlet pasienten, og at de alle sier at det som ble gjort reddet organet det var snakk om og kanskje også livet til pasienten. Jeg vet hva fakta er i denne saken. Du får tro hva du vil Anonymous poster hash: ed4e0...e9f
Kyllingbein Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Akupunktur er vel likestilt med vestlig medisin så den må man jo nesten tro på da.
Cat.68 Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Vel om et barn har alvorlig sykdom og er i behandling på sykehus, barnet får permisjon for å prøve healing, komner tilbake og har synlige og målbare forbedringer i sykdomstilstanden ,så er det vanskelig å se bort fra virkingen både for leger og foreldre.Hvis dette var tilfelle ville det jo bli dokumentert i journal og bli til artikler i internasjonale legetidsskrifter. Har dessverre aldri lest noen slike artikler.Vel ikke vet jeg hvordan de vurderer hva det ska skrives om eller ikke. Dey står i journalen til vår datter av vi var i kontakt med denne healeren "snåsamannen" . Vi opplevde merkbar forskjell i hennes tilstand til det bedre ihvertfall. Det var fessuten ikke første gangen barnelegen opplevd slike ting etter kontakt med denne healeren. Om du trur meg eller ikke får være opp til deg, personlig er jeg denne mannen dypt takknemlig .
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Naturmedisin/heksekost produkter, healing, kinesologi, fotsoneterapi, akupunktur, homeopati osv? Jeg tror ikke på noe. Og det er ikke det at jeg ikke har prøvd pga migrene. Det eneste som funker er maxalt. Tror på og tror på, det kommer jo an på hva man behandles for, hva man ønsker mv. Naturmedisin kan være så mangt, og jeg bruker selv flere preparater i denne sjangeren. Mest som kosttilskudd, men de hjelper for mine sykdommer. Eksempler neturmedisin/helsekost (skulle jammen ønske det fantes heksekost, det hadde vært kult:p); Jeg er allergisk mot sol, og får store forbrenninger i underhuden, selv etter kort tids eksponering og med høy faktor. Mot dette bruker jeg betakaroten, og det fungerer, jeg er brun for første gang på over 10 år! Jeg er idrettsutøver også og bruker derfor energigivende kosttilskudd/naturmedisin før kamp og trening. Her kan man sikkert snakke placebo, en en av ingrediensene er koffein, en annen er ginseng, begge disse har dokumentert effekt på ytelse og utholdenhet. Eksempler healing; niks, der deler vi samme syn HI. Eksempler kinesologi; kjenner jeg lite til. Eksempler fotsoneterapi; vi har brukt dette på et av våre barn med en medfødt autoimmun sykdom. Viser tydelig bedring ved kontinuerlig ukentlig behandling. Hun vet ikke engang selv hvorfor hun er der, men liker "fotmassasjen", og vi kan vel dermed se bort fra placebo, siden det fordrer at man et at man behandles og hva for. Hun har blitt eksemfri etter sine behandlinger, og da uten noen annen behandling på samme tid som kan påvirke resultatet. Et av de andre symptomene hennes ser vi derimot ingen endring på. Eksempler akupunktur; Har grukt det selv som lindring og behandling mot betennelser, og det fungerer. Ikke like raskt antagelig som tradisjonell vestlig medisin, men likevel veldig bra. Min mann hadde betennelse i underarm, og vårt kinesiske legesenter behandlet ham da med akupunktur med strøm, bedringen var umiddelbar, men når ikke behandling fortsettes fikk han et mindre tilbakefall før han begynte på igjen. Han er i dag helt frist, uten noe annet enn akupunkter med strøm. Eksempler homeopati; ikke forsøkt. Anonymous poster hash: ee0e9...eb2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde et tilfelle hvor jeg ba en pasient om å ta kontakt med sykehuset fordi jeg mente personen var svært alvorlig syk (alvorlig diagnose i utgangspunktet). Sykehuset, som kjenner pasienten fra før, tok personen inn og tok MR-bilder. Fordi de hadde det for travelt akkurat da ble ikke bildene sett på før mange timer senere. Da hadde jeg i mellomtiden behandlet pasienten på nytt med akupunktur og fotsoneterapi fordi jeg var alvorlig bekymret og mente tilstanden var forverret, men pasienten selv ville vente til h*n hørte fra sykehuset. Over et halvt døgn etter MR bildene ble tatt ble pasienten oppringt og gitt beskjed om at de sendte bil for å hente pasienten, at de, etter å ha sett MR-bildene, var redd pasienten hadde fått organsvikt og at det var svært alvorlig. På sykehuset tok de umiddelbart nytt MR-bilde, og legene sa da at det de så var helt umulig, at ikke en gang medisiner eller annen behandling kunne fått en så stor endring på timene som hadde gått siden første MR-bildene ble tatt. De spurte pasienten hva h*n hadde gjort i mellomtiden. Pasienten sa at h*n hadde fått akupunktur og fotsoneterapi. Da sa legene (spesialister i indremedisin) at den behandlingen hadde reddet det aktuelle organet. Bare placebo? Anonymous poster hash: ed4e0...e9f Tror ikke på deg. Hvis dette hadde vært en reell case, ville den vært beskrevet i tidsskriftet. Anonymous poster hash: f3d87...415 Om du tror på meg eller ei spiller ingen rolle Saken er et faktum, men av veldig ny dato. Jeg kan selvfølgelig ikke skrive flere detaljer pga taushetsplikten. Hva de involverte legene evt gjør videre, det vet jeg ikke. Og ikke bryr jeg meg så mye heller. Det jeg vet er at legene på sykehuset og fastlegen har spurt hvem som behandlet pasienten, og at de alle sier at det som ble gjort reddet organet det var snakk om og kanskje også livet til pasienten. Jeg vet hva fakta er i denne saken. Du får tro hva du vil Anonymous poster hash: ed4e0...e9f MR bilder blir tolket med en gang når det handler om ø hjelps pasienter, så det er mer som skurrer i historien din. Er det tilfelle vil det nok komme i tidsskriftet, for da vil det være en verdenssensasjon at de har bildedokumentasjon på at akupunktur/fotsoneterapi virker. Dessuten blir ikke øhjelpspasienter sendt hjem før MR/rtg/CT er tolket av en ass lege/overlege. Radiografene sitter og ser på bildene mens de taes og selv om de ikke diagnostiserer ville de sagt ifra til radiologen at noe var galt. Anonymous poster hash: f3d87...415
lavendelblomst Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Har vanskeligheter for å tro at urte/plantemedisin ikke virker, mest fordi mange medisiner er laget planter. Men har ingen vanskeligheter med å tro på at det du kjøper på helsekosten ikke fungerer, har ofte opplevd at det er av dårlig kvalitet. Har hatt best opplevelser med tea tree oil som fjernet en del av kviseproblemet mitt. Jeg bruker en del basilikum, mest fordi det er en av de urtene som smaker best, men sånn som jeg har skjønt det så KAN den ha noen gode effekter. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.5070844
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Jeg har hatt kronisk bihulebetennelse halve livet og får ikke operere bihulene pga fare for komplikasjoner, da jeg går på medisiner for en annen alvorlig sykdom.. Jeg hadde 8-10 behandlinger hos en akupnktør som jobber ved sykehuset jeg hører til og har nå vært helt fin i bihulene i mange år, så fin at jeg kunne kutte ut alt av medisiner (smertestillende og nesesprayer som jeg måtte bruke) Barnet mitt har hatt merkbar god effekt av healing, så ja, jeg tror på begge deler.. Heksekost har jeg imidlertid ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om..Kanskje du Hi kan forklare meg litt hva det går ut på? Anonymous poster hash: 8491a...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå