Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Noen med erfaring derfra? Anonymous poster hash: 0ffca...c48
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Jeg samarbeider mye med dem i forbindelse med jobb. De er dyktige. Noe spesielt du lurer på? Anonymous poster hash: 2508f...62e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Meg og to barn, vil vi få et rom? Er det felles kjøkken/bad? Anonymous poster hash: 0ffca...c48
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Ja, og ja. Det er vel noen-og-tjue soverom, om man har mange barn eller det er ledig kapasitet får i blant større barn eget rom. Tre-fire bad og tre-fire kjøkken på deling. Og så noen fellesstuer, samtalerom, barnerom og slikt. Anonymous poster hash: 2508f...62e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Jeg har jobbet der tidligere. Det er flinke folk som veileder voksne og barn i vanskelige situasjoner. Har dere behov for et trygt sted å være og er i en truet situasjon er dørene alltid åpne. Er det fullt, stokker de om på rommene og plasserer enslige sammen slik at barnefamilier vil få egne rom. Det er felles kjøkken og bad, men et lite kjøleskap på hvert rom. Det er også lekerom for barna og felles stue. Dersom det ikke er trygt for dere å gå ut kan barna få undervisning av en lærer på senteret. Det er også mulighet for barnepass i forbindelse med møter med politi, barnevern, Nav og advokater. Det er et midlertidig tilbud for inntil 4 uker, i den tiden kan dere, ved behov, få veiledning i å finne bolig, kontakt med Nav, politi og barnevern, samt å settes i kontakt med advokater som er gode på vold i nære relasjoner. Det er først og fremst et sted for beskyttelse og kvinner og menn som er i en utrygg situasjon på grunn av vold i nære relasjoner og som frykter for egen sikkerhet, vil alltid få et trygt rom. Anonymous poster hash: e57e1...35d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Er psykisk vold en form for vold som blir godtatt? Må man dra til nærmeste senter eller kan man dra til et annet? Anonymous poster hash: 0ffca...c48
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Psykisk vold blir selvfølgelig "godtatt". Dersom situasjonen ikke er veldig akutt, kan du ringe og be om en samtale. I samtalen kan du sammen med en veileder finne ut hvordan flyttingen best kan foregå. Å flytte til et krisesenter kan være en påkjenning for barna, så hvis du har mulighet vil jeg anbefale deg å gjøre det på denne måten, slik at du kan forberede barna dine på en god måte i forkant. Anonymous poster hash: e57e1...35d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Og ja, senteret i egen kommune er det beste. Du risikerer å bli sendt videre hvis du reiser til et annet. Se www.oslokrisesenter.no for mer informasjon. Anonymous poster hash: e57e1...35d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Det som er nærmest oss er så nære huset vårt.... Ville alltid vært nervøs for å gå ut etc.... Det i Oslo er vel det som har mest pågang? Anonymous poster hash: 0ffca...c48
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Hvis det ligger så nære huset deres ville jeg ringt dem allikevel og drøftet muligheten for å få plass på et annet sted. Det kan være lettere dersom dere har blitt henvist videre derfra. Anonymous poster hash: e57e1...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå