Gå til innhold

jobb/overgangsstønad....?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 3 barn under 11 år, har vært alene med de noen måneder.

Jobba fullt helt til tredje barnet kom. Siste året har jeg jobba 80. Samme type jobb, medfører en del kvelds/helgearbeid (kan gjøres hjemme). Jeg vet derfor hvor mye tid og energi som går med til dette.

Ble alene etter jul og det var veldig tøft å få tida til å strekke til.

Har fått innvilget noe overgangsstønad.

Etter en deilig og rolig ferie er jeg nå i gang igjen på jobb, og snart er barna i gang med lekser, fritidsaktiviteter og slikt igjen. Kjenner jeg gruer meg litt til høsten...

Liker jobben min veldig godt, men kjenner hele meg skriker etter å jobbe 60% igjen! Døgnet har ikke nok timer til jobb, lekser, fritidsaktiviteter, hus, klær, nistesmøring osv....

Jeg kan selvfølgelig spørre på NAV, men er litt redd for å bli stemplet som arbeidssky, så spør her først.

Er det mulig å redusere til 60% og få dette inntektstapet dekket av os de tre åra man kan få det? Kjenner at om jeg sliter meg gjennom dette året i 80 og egentlig hadde hatt rett på dette er det liksom å "kaste bort" muligheten ett av de tre åra. Når de åra er over må jeg jo sikkert opp i full jobb for å få ting til å gå rundt. Da er jo barna en del større heldigvis.

Jeg fyller jo fortsatt kravet om å være i arbeid, og jeg ønsker veldig å jobbe! Men jobben som mor er den viktigste, og for å kunne følge opp alt i hverdagen på en tilfredsstillende måte hadde det vært godt å kunne redusere stillingsprosenten noen år!

Setter stor pris på svar! Anonymous poster hash: 09c79...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta vekk "igjen" i setningen midt i...<br /><br />

Anonymous poster hash: 09c79...5f2

Skrevet

Jeg er i permisjon med lønn på 17.000,(etter særfradrag) og jeg får os på 4500 i mnd... 

Det går jo på inntekt, så ja, du har rett på os.

Det er bare krav om at du må være i aktivittet.. arbeidssøker eller jobbe 50% eller noe

Anonymous poster hash: 2e1f3...a14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...