Gå til innhold

Skikkelig krangel med samboeren igår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den var på kanten til skummel syns jeg. Det hele startet egentlig av en bagatell.

Jeg ble irritert over at han sov til klokka halv to, og satte seg med pc og spilte til halv sju tiden på kvelden. Det var strålende vær, og jeg synes han kunne klippet plen, vasket bil. Ja ett eller annet fornuftig. jeg hadde vasket hus og ordnet masse allerede før han sto opp. Må legge til at vi IKKE har barn. Da hadde vi nok ikke oppført oss sånn i en krangel.

Men uansett, jeg ble så sinnsykt frustrert over oppførselen hans! Han svarte meg frekt og spydig. Når jeg prøvde å snakke med han, så hånflirte han av meg. Han oppførte seg som en skikkelig drittsekk med andre ord. Jeg hadde gledet meg til lørdagen for jeg hadde sett for meg at vi skulle på shopping og kose oss. men erfaringsmessig er han utrolig morgengretten, så ville ikke "forstyrre han" til han selv tok initiativ. Men det initiativet kom aldri da han satt å spilte på pc hele dagen.

Nok en gang prøvde jeg å prate med han, men han begynte bare å kopiere hva jeg gjorde. (altså kropps-språket mitt) Håna meg med andre ord. Da svartna det for meg, og jeg stormet ut av kontoret og smalt døra så det hylte etter! Da kom han etter meg og tok pizzadeigen som lå klar og kastet den på golvet. Da ble jeg enda mere sint og tok opp pizzadeigen å kasta den inn til han og PÅ ene pcn hans. Da kom han ut igjen og rev i stykker en pyntekurv jeg har. Så gikk jeg inn til han og kasta kurva på pcn hans. Nå er jeg allerede hysterisk og så sint som jeg haldei har vært før. Jeg gråt, skjalv og viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg! 

Så tilslutt så tar han pcn min og hiver den i søppla ute. Da satte jeg meg i bilen og dro avgårde. Hadde ingen plasser å dra, siden jeg ikke ville noen skulle vite om dette, så jeg satte med nede ved en fjære og der satt jeg i flere timer.  Da jeg kom tilbake lå pcn min på plassen sin. Jeg gikk å la meg og låste døra, så han fikk sove på gj. rommet. Nå har vi vært våkne i flere timer men ingen av oss sier noe. Dette er så tøft! :( Er så drittlei av sure miner mellom oss. Og jeg HATER måten han blir på noen ganger!!!!!

Er det værd det?!   :,(

Anonymous poster hash: da451...a46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke verdt og få barn sammen kanskje. Vi har krangla mye, men ikke sånn...

Anonymous poster hash: 6d193...a37

Skrevet

Nei det er ikke verdt det og vær glad du ikke har barn med han.

Nå har du muligheten til å bryte og heller finne en MANN.

Anonymous poster hash: 73bbc...5ef
Skrevet

Du hadde tenkt dere skulle shoppe og kose dere, han hadde tenkt å sove lenge og spille litt....

Så var det dette med kommunikasjon , mars og Venus, mann / dame....

Skrevet

Så dette er kun HAN sin feil?

HI virker da like umoden selv.

Anonymous poster hash: de55b...412

Gjest Julia1984
Skrevet

Dere burde ikke fortsette sammen. Galskap hvis dere har tenkt å få barn sammen. Ikke akkurat vitaminsprøyte til forholdet med småbarn i hus!!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Oisann, det er verre krangler enn jeg har med lillebroren min, og jeg trodd vi var barnslige. Jeg tenker at dere begge bør jobbe med kommunikasjonen, slik at dere kan snakke om hva dere ønsker og forventer av hverandre, fremfor å kaste pizzadeig og gjenstander rundt omkring. Det er nok noe dere begge må jobbe med.

Skrevet

Dette er langt i fra en grunn til å gjøre det slutt syns jeg. Det dere trenger er å kommunisere. Bli noenlunde enige kvelden før hva dere skal bruke helgen på. Dere har nok litt forskjellige syn på hva som er koselig, han sove og spille, du shoppe.

Gjest Eilicic
Skrevet

Jeg forstår helt og holdent hvordan det er, jeg hadde en kjærste som kunne sove til samme tid og spille resten av dagen/kvelden ga rett og slett pokker i vold hva jeg mente med det, men da jeg snakket til ham og jegi kke fikk noe respons, det var da jeg ble irritert og da begynte han med herming og håning osv, og trigget meg veldig, til slutt endte det med en eksplosjon fra min side fordi han bare var veldig barnslig. Det jeg lærte av det var at hvis han ikke skjerper seg når du har fortalt at du ikke gidder å ha en mann som oppfører seg som en barnslig drittunge, så bryt ut av forholdet! Du har det mye bedre alene, enn å ha en slask til gubbe....

Gjest Eilicic
Skrevet

Og så vil jeg si en ting, at kommunikasjon er jo en ting, men det er jo ikke så vellykkende om mannen ikke gidder å høre og trives best med å sove og spille, og ikke vil gi slipp på det?

Skrevet

Vi krangler MYE og høylytt, men aldri vært så ille :o Eller har vel flydd en garnnøste eller en skje gjennom rommene, men ikke slik. :/ Og vi har flere barn sammen :/

Det jeg vil råde dere til er å sette dere ned og snakke godt sammen. Veldig viktig med kommunikasjon.  

Anonymous poster hash: 3363c...b9a
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Vi kan alle være barnslige og usaklige når man krangler, men det jeg hang meg opp i, var at du lever sammen med en mann som tillater seg å være så morgengretten (kl 14 på ettermiddagen!!!) at du ikke våger å snakke til han, men må vente på at han tar initiativ til ting selv  :o

Sånt kunne jeg aldri orket å leve....

Skrevet

Og han finne seg en DAME da eller?

Anonymous poster hash: 69d5c...5b2

Skrevet

Og han finne seg en DAME da eller?

Tror han heller trenger en hushjelp om han skal sove og spille bort livet.

Skrevet

Tja Jeg syns vel at det at han sover og spiller bort dagene er verre enn at HI klikket når det til slutt ble en krangel.

Skrevet

Tja Jeg syns vel at det at han sover og spiller bort dagene er verre enn at HI klikket når det til slutt ble en krangel.

Skjønner ikke hvorfor det er så galt når man har fri og ikke ha barn.

Skrevet

Hvorfor skal han vaske bil fordi du vasker hus? Hvorfor skal han gjøre som du vil?

Skrevet

Fordi han har en samboer. Vil en person bare gjøre som den selv vil må de leve alene.

Skrevet

Jeg syntes han kunne vaske bil, klippe plen ol. Så han også kan bidra litt med husholdet både innendørs og utendørs. Var det jeg mente med at han fks kunne vasket bilen.

Vi har enda ikke sagt et ord til hverandre og han sitter å spiller :(  

Hi

Skrevet

Jeg ville ha tatt initiativ til en prat nå, HI.

Si til ham at dere må snakke sammen om det som skjedde i går.

Prøv å holde deg rolig og saklig. Si hva alt dette får deg til å føle uten å angripe han. F.eks. "Når du sover og spiller hele dagene så føler jeg at vi lever separate liv, at vi ikke deler på hverdagen, og jeg føler at jeg er alene om å skape et felles hjem."

"Når du er så sur etter at du har stått opp så er jeg redd for å snakke med deg."

"Jeg ønsker meg et forhold hvor vi deler ting og gjør ting sammen. Hvordan ønsker du at forholdet vårt skal være fremover?"

Dette er bare eksempler, du må finne dine ord!

Og hvis han mot formodning nå vil fortsette å spille og være sur og ikke prate.... da hadde jeg sagt at hvis han skal fortsette å leve som om du ikke er en del av livet hans, så velger du å gå videre slik at han kan få sove og spille så mye han vil uten at noen maser på ham.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 019d4...1af
Skrevet

Kanskje dere syns for mye om og forventer for mye av hverandre, uten at dere faktisk snakker om hva som forventes.

Skrevet

Fordi han har en samboer. Vil en person bare gjøre som den selv vil må de leve alene.

Det er jeg ikke enig i. Det må gå an å gjøre som man selv vil selv om man har samboer.

Skrevet

Kjære deg. Denne mannen er jo håpløs. Og om dere får barn en dag, tror du jan kommer til å bidra, stå opp, ta nattevåk etc. Sikkert ikke..

At du smeller med ei dør er vel for pokker helt legitimt, men at han responderer med å ødelegge pizzadeigen for så og potensielt ødelegge en pc til mange tusen kroner? For et rævhøl.

Jeg hadde stæsja meg opp, dratt ut med venninner og gitt en god faen i han kødden der.

Klem til deg!!!

Skrevet

Unnskyld for at jeg ler, jeg bare ser det for meg.

Jeg sitter her med to barn og kan ikke huske sist jeg sov lenge.

Hvis han ville sitte på pc'en, hvorfor dro du ikke bare å møtte en venninne?

Så barnslig oppførsel! Fra dere begge.

Skrevet

Fordi jeg er drittlei av at han sitter på pc. Syns han skal vokse opp å ta litt ansvar i huset og i forrholdet. 

Finne på koselige ting som par og hjelpe meg litt i huset (og utenfor) uten at jeg må mase/be han om det..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...