Gå til innhold

Mikrolax hjalp ikke :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har blitt en psykisk greie. 5-åringen har funnet ut at det gjør vondt å bæsje, så nå går hun ikke på do.

Etter å ha gått flere timer med magevondt ga jeg henne en dose med klyster. Da kom en del, men langt ifra alt, i tillegg til at mikrolax er ubehagelig, så nå er hun nok enda reddere for å gå på do. Stakkars jente.

Hun spiser rosiner, vi har kjøpt druer, Biola og Cultura. Også skal jeg se om jeg klarer å lure i henne litt Laktulose.

Hva kommer denne forstoppelsen av da? *frustrert*

Anonymous poster hash: c1a58...7fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med lege.

Min går på movicol, ganske store doser og, stakkar.Klyx hjelper ingenting og matvarer har ikke hatt noen effekt.

Ble lagt inn og fikk 3 klyster der uten at det hjalp nevneverdig.

Her mistenker jeg medisiner som årsak, men legene vil ikke si seg enig.

Anonymous poster hash: 546e9...de0

Gjest Morn du
Skrevet

Vann, masse vann.  Saft går det og, hvis hun ikke er så glad i vann.  Laktulose kan du blande i safta, kanskje det ikke smaker så mye av det da? 

Skrevet

Hun drikker saft nå, med Laktulose. :-) Ja, også skal vi se om vi får i henne mer vann. Det er ikke favorittdrikken hennes. Ja, jeg vet at saft går også, men normalt har vi drukket vann mellom måltidene. Ser nå at jeg må slappe litt mer av på det området. 

Vi gir det dagen ut tenker jeg, så får vi se om vi må kontakte legen i morgen.

Skrevet

Svisker:) om hun liker det, så få noen til barnetv hver dag til det ordner seg. At avføring blir hard er enten fordi en drikker for lite. Eller, som jeg tror har skjedd hos dere, at hun holder seg og mer vann suges opp i tarmen. Da blir avføringen hard og vond.

Om du gir laktulose, så gi rikelig drikke også.

Skrevet

Vann ja, nå spiser hun agurk, er jo nesten rent vann det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...