Gå til innhold

Da har jeg funnet min kur mot svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cola og salte potetskruer. Hjelpes. Jeg er bare 6 uker på vei, og begynner å plages like mye av kvalme som sist svangerskap.

Men cola og potetskruer er jo ikke akkurat superfood. Jeg trenger desperat tips til hvordan jeg kan stagnere kvalmen.

Anonymous poster hash: 6e1a0...b32

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Husker jeg spiste bacon. Og salt potetgull. Sist gang hjalp det også med freia melkesjokolade. Ikke akkurat sunt. Men det eneste jeg klarte å spise, og ikke akkurat i så store mengder. Tenker noe er bedre enn ingenting :)

Skrevet

Om du tar vitamintilskudd/trankapsler i tillegg så får babyen nok næring i hvertfall

Anonymous poster hash: 3fbd5...07c
Skrevet

Jeg klarte bare å drikke cola de ukene det var på det verste! Vann og alt annet kom opp igjen! Til slutt fikk jeg tipset om å blande farris og eplemost. Ikke så bra som iskald cola, men betraktelig sunnere;)

Og klarte ikke konsistensen av brød, eller lukten av mat i det hele tatt! Så mat ble det lite av! Huff... Og jeg vil bli gravid igjen? Må være gæren!:P

Skrevet

Cola og salte potetskruer. Hjelpes. Jeg er bare 6 uker på vei, og begynner å plages like mye av kvalme som sist svangerskap.

Men cola og potetskruer er jo ikke akkurat superfood. Jeg trenger desperat tips til hvordan jeg kan stagnere kvalmen.

Anonymous poster hash: 6e1a0...b32

Cola fungerte veldig bra for meg også. Etter en stund fant jeg ut at eplejuice var like effektivt, så det kan du jo teste. Du kan prøve salte kjeks i stedet for potetskruer, det er hvertfall litt bedre for deg. Det er noen litt grove salte kjeks som jeg kjøper noen ganger, men har glemt hva de heter. Se på butikken. 

Anonymous poster hash: 60079...744

Skrevet

Det klassiske rådet er ingefær, men ser for meg at det hjelper på litt kvalme, ikke når man er driiiiitkvalm..

Fersk ingefær, altså. Kan lage te av det, f.eks.

Anonymous poster hash: b90c3...e5b

Skrevet

Jeg var hektet på grønne epler når kvalmen var som verst. Freia melkesjokolade var derimot tingen i tredje trimester, dessverre...

Kjenner det er godt å ha ferdigstilt prosjekt familieforøkelse. Sender mye sympati til deg med svangerskapsplagene og lykke til med den lille! :)

Skrevet

Har du tenkt på akupunktur? ;)

Anonymous poster hash: 7b031...20f

Skrevet

Jeg drakk eplejuice, men den måtte være av den syrlige sorten.

Skrevet

Frokost på sengen hjalp meg; ristet, hvitt brød med litt smør og en kopp te.

Kjæresten fikset hver morgen - og det var bare gull verdt.

Skrevet

Eplemost, grønne epler, bær og tørt knekkebrød hjalp meg. Og å spise lite, men ofte.. 

Får håpe det går over snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...