Gå til innhold

Barn med digert, rødt merke som ligner svulst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en form for fødselsmerke? Barnet jeg har sett er snart i skolealder og ble født med en eggestor klump i ansiktet. Jeg har alltid trodd dette var noe som ble fjernet etter hvert, men det ser ut til at det ikke skjer. Det blir neppe lett på skolen for dette barnet. Er det noen som vet om det er legene som ikke oppererer slike, eller om det kan være foreldrene som ikke vil?

Anonymous poster hash: bb760...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt har et sånt fødselsmerke på armen. Vanligvis går de bort av seg selv når barnet blir eldre. Det heter jordbærkyss.

Skrevet

Barnet mitt har et sånt fødselsmerke på armen. Vanligvis går de bort av seg selv når barnet blir eldre. Det heter jordbærkyss.

Det heter hemangiom. Mulig noen kaller det jordbærkyss, det høres jo litt søtere ut :)

Skrevet

Men hva med slike som kommer etterhvert?

Min sønn fikk for et par år siden en liten rød prikk på nesa. Den er nå blitt større, men er fortsatt bare et par mm stor. Men det er rødere rundt, i et område på 1 cm diameter, der man tydelig ser at blodårene er mer fremtredende.

Jeg trodde det var en slik kordbærkyss, som ville gå vekk om et års tid, men synes jo bare det blir verre...

Anonymous poster hash: 33bad...6f8
Skrevet

Men hva med slike som kommer etterhvert?

Min sønn fikk for et par år siden en liten rød prikk på nesa. Den er nå blitt større, men er fortsatt bare et par mm stor. Men det er rødere rundt, i et område på 1 cm diameter, der man tydelig ser at blodårene er mer fremtredende.

Jeg trodde det var en slik kordbærkyss, som ville gå vekk om et års tid, men synes jo bare det blir verre...

Anonymous poster hash: 33bad...6f8

Hemangiom er de født med eller det kommer i løpet av de første leveukene.

Har din unge fått dette senere er det noe helt annet og du bør ta han med til legen.

Anonymous poster hash: b01f1...7f7

Skrevet

Det er ikke alltid de forsvinner av seg selv og da kan man i mange tilfeller operere de bort, men det er ikke alltid mulig.

Anonymous poster hash: b01f1...7f7
Skrevet

Hvis det er midt i ansiktet er man som regel tilbakeholdne med å fjerne det, fordi det kan bli veldig stygge arr...

Anonymous poster hash: 965f2...691
Skrevet

Men hva med slike som kommer etterhvert?Min sønn fikk for et par år siden en liten rød prikk på nesa. Den er nå blitt større, men er fortsatt bare et par mm stor. Men det er rødere rundt, i et område på 1 cm diameter, der man tydelig ser at blodårene er mer fremtredende. Jeg trodde det var en slik kordbærkyss, som ville gå vekk om et års tid, men synes jo bare det blir verre...Anonymous poster hash: 33bad...6f8

Hemangiom er de født med eller det kommer i løpet av de første leveukene.Har din unge fått dette senere er det noe helt annet og du bør ta han med til legen. Anonymous poster hash: b01f1...7f7

Nei, det er feil. Et hemangiom trenger ikke være medfødt. Men en tur til legen for vurdering skader ikke siden dette også kan være andre ting.

Anonymous poster hash: e389e...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...