Gå til innhold

Baby og legging på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3måneder gamle datter har plutselig blitt annerledes på kveldene. Til nå har hun gradvis vist tegn tidligere og tidligere på at hun er trøtt, fra å legge seg samtidig som oss klokka 23-24, har hun begynt å gni seg i øynene og gjespe rundt 21.30-22, og da har hun sovnet ganske fort. Rutinen har vært å ta på pysj i 20tida, og etter det ammer vi og koser på sofaen fram til hun halvsover i armene mine, da legger jeg henne i senga, og hun sovner fort og godt og våkner ikke før et sted mellom 5-7 for å få pupp. Men den siste uka har hun blitt annerledes. Hun blir nærmest utrøstelig ganske tidlig på kvelden, i går begynte det kl 21, gråter og gråter og roer seg ikke av noe, ikke pupp og ikke smokk og ikke byssing. Sånn kan hun holde på en stund før hun roer seg, helst av at jeg holder henne tett inntil meg. Da sovner hun en liten stund, før hun er lys våken igjen. I går kveld roet hun seg ikke før jeg satte henne i bilstolen og vogget henne. Så sov hun til ca 22, og lå deretter våken i senga til ca 23, uten å gråte eller noe. Jeg var inne flere ganger med smokk, til slutt ammet jeg og da sov hun til 5 i morres. Hva gjør jeg galt? Hun viser ingen av de vanlige tegnene til å være trøtt så tidlig, og etter å ha sovet en stund er hun jo lys våken igjen... Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: 04db9...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover hun på ettermiddagen/tidlig på kvelden? Kanskje prøve å holde henne mer våken og heller legge henne for natta tidligere? Vi gjorde det sånn at fra 2 måneders alder var det stell og pysj i 19-20 tida og deretter inn på mørkt soverom for siste måltid og kos i mørket før hun ble lagt døsig og mett i senga og sovnet selv..

Anonymous poster hash: 1ee14...7ce

Skrevet

Prøv å legg litt tidligere, her hoppet det fra 22 til 20 på ett par dager bare.

Skrevet

Tenner?

Anonymous poster hash: b0c18...7d0

Skrevet

Det eneste som er helt sikekrt med små babyer er at ingenting er sikkert! Ingen oppskrifter på de, og  det som fungerte i går fungerer kanskje ikke i dag, men så fungerer det kanskje igjen neste uke...

Jeg har ei tuppe på 3 mnd som er kveldstrøtt i 18-19 tida,så her er det natta da. Da sover hun godt til i tolvtida, spiser og så spiser hun hver 2-3 time. Men her er problemt at hun tror det er morgen kl.5-6, så jeg lurer også på hva vi kan gjøre for å forandre på dette...

Men plutselig går det seg til og så forandrer det seg igjen.

Prøv å legge henne tidligere som anbefalt lengre opp her, de skal begynne å få et slags mønster når de er rundt 3 mnd...

Anonymous poster hash: 542a5...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...