Gå til innhold

Er dette "slemt" å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg er gravid i dag! Jippi!! :-) Vi har et barn fra før og ville gjerne ha et til, men vi blir ikke så lett gravide bla pga mine ustabile sykluser. Min samboer er ute og reiser og jeg har ikke fått fortalt han det. Han blir 30 om 6 uker, og vi skal feire det da. 

I følge ukeindikatoren er jeg 2-3 uker på vei, så det er veldig "ferskt" ennå. Det jeg har litt lyst til å gjøre er å vente til bursdagen hans med å fortelle det (hvis jeg klarer å holde maska så lenge) for å overraske han da.

Er det slemt gjort å ikke fortelle han det nå? Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 5c051...967
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si hvordan akkurat mannen din vil reagere, men jeg synes det høre ut som en morsom idé. Så lenge du ikke forteller det til noen andre før han :-) på den måten blir jo også ventetiden på den lille kortere, i allefall for mannen din :-)

Skrevet

Det kan jo slå begge veier...

Men hadde jo vært ganske artig å få en baby i 30 års-gave da ;)

Skrevet

Gratulerer :)

Jeg kunne ikke ha ventet, det hadde han ikke tilgitt. Men det er min mann, hvordan din reagere er det du som vet best.

Skrevet

Hadde aldri klart å la være å si det på så lang tid. Kanskje han blir lei seg om du venter til da.

Anonymous poster hash: d8227...91c

Skrevet

Min kjære hadde blitt sint sier han.

Og det skjønner jeg......

Anonymous poster hash: fc028...edb

Skrevet

Hadde aldri klart å la være å si det på så lang tid. Kanskje han blir lei seg om du venter til da.

Ja det er det jeg er redd for. Umulig å si hvordan han reagerer på noe sånt, er jo ikke en dagligdags situasjon akkurat... Og så er jeg litt redd for at hvis jeg sier det til han nå, så kommer han ikke til å klare å vente med å fortelle alle andre og det syns jeg er for tidlig. Jeg har så ustabile sykluser at jeg KAN komme unna med å si at jeg ikke har visst det så lenge, men føler at jeg er uærlig og det vil jeg jo ikke være heller....

Anonymous poster hash: 92837...9b1

Skrevet

Min kjære hadde blitt sint sier han.

Og det skjønner jeg......

Anonymous poster hash: fc028...edb

Fint å få en manns mening også... Jeg vil jo bare at alt skal være fint så da tror jeg nok jeg må fortelle han det når han kommer hjem :-)

Skrevet

Kan ikke du lage istand en 30-årsgave på forskudd? Jeg pakket inn testen to dager før julaften og sa at det vsr julegave på forskudd. Han ble glad!

Skrevet

Hvis du greier å vente, og ikke forteller det til noen andre så hvorfor ikke? Men han må være den første (utenom lege/jordmor"som har taushetsplikt)

Men greier du ikke holde dette helt 100% hemmelig for alle andre inntil da så bør du nok si det til ham.

Her i hus så var det mannen som så på testen først helst.

Anonymous poster hash: 1d26b...80d

Skrevet

Kan ikke du lage istand en 30-årsgave på forskudd? Jeg pakket inn testen to dager før julaften og sa at det vsr julegave på forskudd. Han ble glad!

Ja det kan jeg gjøre! :-)

Skrevet

Det ville ihvertfall være totalt uaktuelt å fortelle noen andre før han :-)

HI

Skrevet

Da blir det nok å gi han gave på forskudd og håpe han klarer å holde på det. Han kan jo få si det til familien i selskapet sitt. :-)

Skrevet

Mannen min hadde syntes det var kjempegøy. Og ang personell med taushetsplikt som hun over her nevner. Ingen kontroller trengs jo før uke 10-12 og da vet han det jo.

Anonymous poster hash: ba037...97b

Skrevet

Det hadde ikke mannen min likt sier han.

En baby er ikke en gave man gir, det er noe man lager sammen og er to om.

Anonymous poster hash: 15167...543
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Min kjære lurte på hvorfor jeg skulle vente. Men mener det ikke er så farlig fordi jeg aldri ville klart det uansett

Skrevet

Jeg synes graviditeten er noe man er to om, og derfor er det hyggelig å dele det med mannen så tidlig som mulig.

Anonymous poster hash: efe0b...5fc

Skrevet

Hvordan kan du være 2-3 uker på vei? Egget blir jo befruktet i uke 2 siden man regner svangerskapet fra første dag i sist menstruasjon.

Anonymous poster hash: 5fb89...e05

Skrevet

Hvordan kan du være 2-3 uker på vei? Egget blir jo befruktet i uke 2 siden man regner svangerskapet fra første dag i sist menstruasjon.

Testen viser 2-3 uker etter befruktinng, så regner med hun vet at hun er 4-5 uker på vei allerede.. 

Om ikke så fant hun det ut nå om hun leser tråden. 

Anonymous poster hash: 7cac3...fe1

Skrevet

Syns forresten at du burde fortelle det med en gang, så kan han være der for deg fra dag 1, HI.

Jeg har stått med nesten nytisset pinne og hoppet ved siden av mannen med både nr 1 og nr 2. Han vet om det og vi syns det er koselig å dele det sammen :)

Skrevet

Testen viser 2-3 uker etter befruktinng, så regner med hun vet at hun er 4-5 uker på vei allerede.. 

Om ikke så fant hun det ut nå om hun leser tråden. 

Ja, det står i testen at legen teller fra siste mens, men det jeg mente er at det står 2-3 på testen :-)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en potensielt dårlig ide. Dere er to om denne graviditeten, også usikkerheten i de første ukene.

Jeg trenger ihvertfall mannen min å dele alle bekymringer og gleder med, som kan være der hvis jeg har vondt, kaster opp dagen lang eller oppdager småblødninger som får hjertet til å hamre.

Anonymous poster hash: acfd8...3dc

Skrevet

Min mann ville ha fått beskjed med en gang sier han

Anonymous poster hash: 1650b...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...