Gå til innhold

hvis man tar én sterk smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man amme igjen? Og bør jeg pumpe og kaste?

Anonymous poster hash: 2eec9...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva slags smertestillende du tar.

Anonymous poster hash: 2bfc3...e11

Skrevet

Hva står det i felleskatalogen om medisinen å amming?

Skrevet

Det kommer vel an på hva slags smertestillende du tar.

Tramadol.

Står i felleskatalogen at 0.1% av virkestoffet går over i melka, men det må jo forsvinne en gang

Skrevet

Jeg fikk sterke smertestillende på Føden på Riksen og ammet.

Anonymous poster hash: 846ee...281

Skrevet

0,1% er ikke mye. Fikk beskjed da jeg gikk på kortison rett etter fødsel at jeg måtte vente helst 4 timer før jeg ammet igjen. Det gikk bra.

Skrevet

Det er vel varierende hvor lenge medikamentene er i blodet.

Du kan ikke ringe barsel og spørre ?

Skulle tro du slapp å pumpe og kaste da det er ute av melka når det er ute av blodet.

Skrevet

0,1% er ikke mye. Fikk beskjed da jeg gikk på kortison rett etter fødsel at jeg måtte vente helst 4 timer før jeg ammet igjen. Det gikk bra.

Ah, ok. Jeg skal vente lenger enn 4 timer. Sover som en stein av den, så blir nok ikke før om minst 8 timer.

Skrevet

Pump og kast er ikke nødvendig for annet en evt å tømme puppen for å unngå spreng eller holde produksjonen oppe. Når medikamentet er ute av kroppen så er melka ren også.

Har ingen erfaring med Tramadol, og ville uansett hørt med lege for å være sikker. Kan ikke du ringe legevakt så får du svar der?

Anonymous poster hash: 79a8f...de6
Skrevet

Jeg får ringe lege idag for den hjalp ikke en dritt,.. og da får jeg uansett ikke til å amme. Men takk for svar!

Skrevet

Jeg tok sterke smertestillende etter en operasjon en gang. Husker ikke hvilken, men måtte ikke finne på å amme! Melka ble i tillegg blå!! (Lyst blåskjær) og det betyr at melka er giftig!:S

Ring legen ja, de vet bedre enn her inne!

Anonymous poster hash: 96cc2...0b1

Skrevet

Jeg tok sterke smertestillende etter en operasjon en gang. Husker ikke hvilken, men måtte ikke finne på å amme! Melka ble i tillegg blå!! (Lyst blåskjær) og det betyr at melka er giftig!:S

Giftig melk? Haha!

Anonymous poster hash: 0cd51...db7

Skrevet

Hvorfor er det morsomt? Om det er stoffer som kommer over i melka som kan være skadelig for babyen så kan den vel anses som giftig..? Babyer tåler jo ikke det samme som oss voksne.

Anonymous poster hash: efbe0...695

Skrevet

Fra felleskatalogen:

Mengden tramadol som går over i morsmelk er ca. 0,1% av morens dose. Det er mulig at barn som ammes påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming. Etter en enkel dose med tramadol er det vanligvis ikke nødvendig å avbryte ammingen.

Skrevet

Giftig melk? Haha!

Anonymous poster hash: 0cd51...db7

Ehm... Ja! Er det morsomt?

Skrevet

Melka blir giftig for barnet med alkohol også.

Alkohol er gift, hvorfor er det rart at medikamenter gjør det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...