Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Vi har ingen barn felles, mine bor her nesten hele tiden, hans er her ca 25%. Mine har vært på overnatting hos faren sin 2 netter nå og jeg har hentet dem i dag. I morges spurte barna hans om min eldste datter kom hjem i dag og da han sa ja, så begynte barna hans å beklage seg med "å nei å nei, kommer den skrikerbærta hjem igjen i dag..det vil vi ikke". Jeg hørte det tilfeldigvis fra badet, hørte ikke at pappan sa noe. Mulig jeg overreagere men jeg blir lei og sår på datteren min sin vegne, men mest pga at samboern ikke sier noe sånt som at sånn sier man ikke.. Min datter er snill og grei men hun tar seg ganske nær av ting som blir sagt til henne og blir lei seg og kan begynne å gårte da. Hun kaller aldri noen andre noe stygt, mens barna hans kan finne på å kalle henne sutrepave, skrikerunge osv. Skrikebærte er det pappan deres som har kalt henne noen ganger, så de har nok lært derfra. I dag sa pappan at han og hans unger skal ligge i telt i morgen natt men bare i hagen siden jeg er på nattevakt og mine barn er hjemme. Jeg har ikke sagt noe til mine men vet at de nok blir lei seg om bare hans barn får sove i telt mens mine må sove inne alene. Vi passer hverandres barn innimellom så de går begge veier. Barna mine er 2,5 og 5 år, hans er 5 og 7 år. Hva mener dere, er jeg hårsår? Anonymous poster hash: 7d6da...6e5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Hvis dere er gift/bor sammen, så høres det jo rart ut at han skal utelukke dine barn fra telting..og at han skal la en på 2.5 sove alene i huset..??? Noe som skurrer da ja. Anonymous poster hash: bfd58...40d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Nei , du er ikke hårsår !!! Det er ikke greit at bare hans barn skal sove i telt nei. Og en på 2.5 år sove alene inne i huset ? Hva i all verden tenker denne mannen på ???? Driter i om han ligger bare i hagen. Det er ikke greit. Å ekskludere slik. Nei. Anonymous poster hash: 13b1a...9a6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Hadde ALDRI tillatt noe slikt. barna er såppass små at hvis dere er flinke til å inkluderer å finne på ting sammen så kan de på en måte vokse opp som søsken. Barna merker jo at det er dine barn og hans barn , fordi DERE sier det hele tiden. Anonymous poster hash: 13b1a...9a6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Han kan ikke la 2 barn ligge alene i huset mens han sover i Hagen. Hvordan hadde han reagert om du gjorde ting uten hans barn når de var der Anonymous poster hash: 035c6...93e
Gjest Morn du Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Ja han er skikkelig lur må jeg si. Forskjellsbehandling i tillegg til at han lar de minste barna sove alene i huset! Har han tenkt på hvordan de barna skal kunne reddes ut hvis det oppstår brann feks? Eller hvordan barna skal få kontakt med han hvis de våkner. Ærlig talt, det der må du stoppe. Så får heller alle sove ute en gang du ikke har nattevakt.
Gjest Julia1984 Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Du kan ikke la barna dine ligge alene i huset?? Hva hvis 2 åringen våkner?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Forskjellsbehandling eller ikke, det bryr jeg meg ikke om i denne tråden. Det jeg bryr meg om er at han ønsker at et barn på 2 år og litt større bror/søster skal sove i huset alene. Det blir da barnevernssak, ingen lar så små unger sove alene i et hus, uansett om man selv sover i hagen eller hos naboen. Hvis det begynner å brenne for eksempel så er det høyst sannsynlig at barna kan brenne inne siden så små barn ikke forstår hva man gjør i tilfelle brann. Hvis et barn ramler, blir akutt sykt osv kan det også oppstå livsfarlige situasjoner. Hadde tatt fri fra jobb i dag hadde jeg vært deg, og så kvittet meg med fyren dagen etterpå. Man gambler ikke med livet til små barn, uansett om det er ens egne stebarn eller barn som kommer på overnattingsbesøk osv.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Han kan ikke la 2 barn ligge alene i huset mens han sover i Hagen. Hvordan hadde han reagert om du gjorde ting uten hans barn når de var der Anonymous poster hash: 035c6...93e Forrie uke dro jeg og mine på tivoli..fordi jeg hadde lovt største det siden i våres at hun skulle få dra i sommer. Samboeren sine barn fikk ikke bli med..ikke mitt valg altså, men vi dro likevel. Syntes det ble feil å nekte mine det når de ikke har vært på noe som helst i sommer, hans barn har iallfall fått ferietur med moren. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Å, jeg har en slik 'skrikebærte' selv! Hun kan irritere meg grønn, jeg blir så ilter av den sutringa og grininga at jeg nesten går ut av mitt gode skinn. Men bare JEG (og min mann) har lov til å klage på dette. Jeg har mange ganger tenkt hvor sårt det hadde vært om en evt steforelder hadde sagt det samme som jeg sier til min mann i frustrasjon. Det går bare ikke. Du er nok sår, men din voksne samboer burde skjønt at man må forsvare et barn okke som. Anonymous poster hash: 5df1d...868
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Han kan ikke la 2 barn ligge alene i huset mens han sover i Hagen. Hvordan hadde han reagert om du gjorde ting uten hans barn når de var der Anonymous poster hash: 035c6...93e Forrie uke dro jeg og mine på tivoli..fordi jeg hadde lovt største det siden i våres at hun skulle få dra i sommer. Samboeren sine barn fikk ikke bli med..ikke mitt valg altså, men vi dro likevel. Syntes det ble feil å nekte mine det når de ikke har vært på noe som helst i sommer, hans barn har iallfall fått ferietur med moren. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5 Seriøst, reagerer du mer på at dine barn ikke får telte i hagen enn at de blir overlatt til seg selv på natten???? Anonymous poster hash: 85554...411
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Det høres ikke ut som dere har så mye felles "hjem og familie"? Veldig mye mine og dine, og at familien egentlig er delt i to og nøyer seg med litt praktisk samarbeid? Anonymous poster hash: c7dc3...000
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Han kan ikke la 2 barn ligge alene i huset mens han sover i Hagen. Hvordan hadde han reagert om du gjorde ting uten hans barn når de var der Anonymous poster hash: 035c6...93e Forrie uke dro jeg og mine på tivoli..fordi jeg hadde lovt største det siden i våres at hun skulle få dra i sommer. Samboeren sine barn fikk ikke bli med..ikke mitt valg altså, men vi dro likevel. Syntes det ble feil å nekte mine det når de ikke har vært på noe som helst i sommer, hans barn har iallfall fått ferietur med moren. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5 Du høres ikke helt snill ut du heller. Dere høres ut som dere lever livet med hver deres unger og du blir fornærmet når han gjør det samme som du gjør. Det jeg reagerer på er at han vil la 2 barn ligge alene i huset Anonymous poster hash: 035c6...93e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Han kan ikke la 2 barn ligge alene i huset mens han sover i Hagen. Hvordan hadde han reagert om du gjorde ting uten hans barn når de var der Anonymous poster hash: 035c6...93e Forrie uke dro jeg og mine på tivoli..fordi jeg hadde lovt største det siden i våres at hun skulle få dra i sommer. Samboeren sine barn fikk ikke bli med..ikke mitt valg altså, men vi dro likevel. Syntes det ble feil å nekte mine det når de ikke har vært på noe som helst i sommer, hans barn har iallfall fått ferietur med moren. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5 Du høres ikke helt snill ut du heller. Dere høres ut som dere lever livet med hver deres unger og du blir fornærmet når han gjør det samme som du gjør. Det jeg reagerer på er at han vil la 2 barn ligge alene i huset Anonymous poster hash: 035c6...93e Hadde det vært snilt av meg å nekte datteren min å dra på tivoli som jeg har lovt henne da? Jeg spurte om de ikke kunne bli med oss så vi gjorde noe sammen for en gangs skyld, men han ville ikke. Ikke har jeg mulighet til å ta med alle 4 barna alene. Du har vel rett i at vi ikke gjør så mye sammen.. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Synes fint man kan finne på ting alene med "sine" barn, men store ting som tivoli vill jeg gjort sammen eller gjort det når han barn ikke var der. Å skulle telte i hagen med "mine barn" imens min manns sine skulle være inne synes jeg er helt utrolig ide og hvis mannen min hadde vært på nattevakt i tillegg??? Da er det jo helt på bærtur! dere må snakke sammen! Anonymous poster hash: 1b4bc...a66
skinnfilla Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Hvorfor er lever dere som en familie? Det der høres helt på trynet ut. Dere kan jo ikke være riktig gode noen av dere? Hos oss inkluderes alle i både ferier og aktiviteter, skulle da bare mangle. Vi har 2 sammen og han en jente på 13 som bor hos oss.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Synes fint man kan finne på ting alene med "sine" barn, men store ting som tivoli vill jeg gjort sammen eller gjort det når han barn ikke var der. Å skulle telte i hagen med "mine barn" imens min manns sine skulle være inne synes jeg er helt utrolig ide og hvis mannen min hadde vært på nattevakt i tillegg??? Da er det jo helt på bærtur! dere må snakke sammen! Anonymous poster hash: 1b4bc...a66 Så hvis tivoliet er i byen en helg, den helga som stefarens barn er der, og stefar ikke gidder å ta sine barn på tivoli, så må HI sine barn avstå fra det og vente til neste år? Anonymous poster hash: 85554...411
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Synes fint man kan finne på ting alene med "sine" barn, men store ting som tivoli vill jeg gjort sammen eller gjort det når han barn ikke var der. Å skulle telte i hagen med "mine barn" imens min manns sine skulle være inne synes jeg er helt utrolig ide og hvis mannen min hadde vært på nattevakt i tillegg??? Da er det jo helt på bærtur! dere må snakke sammen! Anonymous poster hash: 1b4bc...a66 Der vi bor, som er en liten plass, så kommer det tivoli en gang i løpet av året så var ikke noe alternativ å vente heller. Hadde det vært mulig hadde jeg heller gjort det. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Synes fint man kan finne på ting alene med "sine" barn, men store ting som tivoli vill jeg gjort sammen eller gjort det når han barn ikke var der. Å skulle telte i hagen med "mine barn" imens min manns sine skulle være inne synes jeg er helt utrolig ide og hvis mannen min hadde vært på nattevakt i tillegg??? Da er det jo helt på bærtur! dere må snakke sammen! Anonymous poster hash: 1b4bc...a66 Der vi bor, som er en liten plass, så kommer det tivoli en gang i løpet av året så var ikke noe alternativ å vente heller. Hadde det vært mulig hadde jeg heller gjort det. Anonymous poster hash: 7d6da...6e5 Jeg synes at det er far som forelder som er ansvarlig for å få barna sine på sånt, med mindre han må jobbe osv. At han ser det som mye lettere å daffe på sofaen mens du løper rundt med 4 små barn, jah, synd for barna da. Er man forelder så drar man på ting ungene synes er morsomt, selv om man selv synes det er døllt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå