Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Vi har bodd her i 6 år. Aldri hatt fest, spilt høy musikk ol. Vi har sittet ute på verandaen litt sent og snakket (kanskje 20 ganger til sammen på de 6 årene). I sommer har vi nesten ikke vært hjemme. Så i går så hadde vi for en gang skyld barnevakt og gikk ut med ett vennepar og kom ikke hjem før 04 .00 og fulle som vi var fant vi ut at vi skulle sette oss på verandaen med venneparet som skulle sove over. Vi satt vel der ute og skravlet og lo til kl 05.20 før vi trakk oss inn. I dag kom naboen og skjelte meg ut ,skrek til meg og var veldig ufin. Jeg la meg helt flat og sa unnskyld for at vi hadde vært høylytt . Men, jeg syns det var veldig ubehagelig og nå har jeg ikke mye lyst til bevege meg utenfor døra Overreagerer naboen ? Vi bor i ett borettslag med mange rekkehus. Anonymous poster hash: 8c86f...304
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Jeg hadde klikket lenge før naboen! Men jeg hadde behersket meg overfor deg da.. Men det er virkelig ikke greit å støye så sent! Anonymous poster hash: c751c...ebb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Ja naboen overreagerer kraftig! Man sier ifra på en ordentlig måte, helst in situ. Skriking og utskjellig hører ingensteds hjemme når man tar opp et problem første gang! Anonymous poster hash: ca270...450
Gjest yrild Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 naboen overreagerte selvfølgelig, men jeg tror at jeg som voksent menneske hadde tenkt på at vi ikke burde sitte ute og le og skravle midt på natta... så del på skylden og glem det :-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Hadde forresten en slik nabo selv, gav klar beskjed om hans "metode" for kommunikasjon, sa at slik aksepterer jeg IKKE å bli snakket til, og at dersom han hadde et problem forventet jeg at han tok det opp på en ordentlig måte. Nå har vi faktisk et riktig godt forhold Anonymous poster hash: ca270...450
☆☆☆ Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Synes ein bør klage når problemet faktisk er der, eller la vere å klage. Kva er vitsen med å komme i ettertid og seie det ikkje er greit? I og med de har budd der så lenge utan bråk kan det vel ikkje kallast forebygging heller, naboen veit de er rolege folk..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Derfor bor vi i enebolig... Anonymous poster hash: bbdcf...6a8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Jeg forstår ikke problemet til naboen din. Så lenge dette ikke er noe som skjer stadig så bør det være ok mener jeg! Det er helg, det er sommer. Jeg hadde gitt blanke i naboen!! Anonymous poster hash: 73462...f3d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Jeg forstår ikke problemet til naboen din. Så lenge dette ikke er noe som skjer stadig så bør det være ok mener jeg! Det er helg, det er sommer. Jeg hadde gitt blanke i naboen!! Anonymous poster hash: 73462...f3d Det er aldri greit å bråke på natten. kan ikke skylde på verken sommer, jul, påske eller annet. Anonymous poster hash: 1cb18...3db
Tabitha Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 På en og en halv time rekker man å utvikle en god del irritasjon mot naboen. Hvis det bare er ti minutters latter og skrål, rekker ikke irritasjonen å utvikle seg til toppnivå.
Siamese Hellhound Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Jeg skjønner naboen litt, jeg, altså, hvis jeg blir vekket klokka 4 om natta og kanskje ikke får sove igjen, så er jeg ganske frynsete i humøret, jeg også. Kanskje han hadde planer for i dag, som ble spolert fordi han nesten ikke har sovet? Men, hvis jeg hadde hatt mulighet og barnevakt og kost meg på byen (sukk! ), så kunne jeg sikkert ha gjort som dere også - man legger dessuten ikke alltid merke til hvor høyt man prater når man har litt innabords. Jeg tror jeg ville ha unnskyldt naboen med at det nok var et utbrudd i øyeblikkets hete og ikke brukt så mye mer energi på det. Dere er nok stort sett gode naboer, og det synes sikkert naboen også.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Jeg syns naboen din er en fjert. Men hva syntes dere om navnet Sirilin? Anonymous poster hash: 837b6...94b
Virginia. Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Hvis man som nabo faktisk blir så kraftig irritert inni seg, så kler man da på seg og stikker hodet over verandakanten og spør på en hyggelig måte om de kan dempe seg eller gå inn...? Det er ikke alltid så lett å selv vurdere hvor mye lyd man lager hvis man er på eller har vært på fest...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Kjedelig, men et råd for å be om godt vær, som i tillegg kan gjøre naboen litt paff er å kjøpe en blomst eller noe å levere på døra med et beklager at vi ødela nattesøvnen :-). Det er utrolig kjedelig å bli vekket før fuglene fiser av fest og støy. Opplevde en gang midt på sommeren at naboene nedom her fyrte opp fyrverkeri under et festlig lag, jeg hadde mest lyst til å ta med meg kjevla å kakke dem i hodet. Her var det snakk om godt voksne mennesker og ikke fjortiser også. Men jeg greide å bite i meg irritasjonen. Anonymous poster hash: 03a14...498
Nettie+jentungen Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Syns naboen burde sagt i fra før og ikke skjelt deg ut dagen etter. Jeg hadde blitt forbanna om naboen hadde holdt på sånn en natt, jeg fungerer dårlig med lite søvn..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Har naboen barn? Kanskje det var derfor han ble så sint... Anonymous poster hash: 62b4b...d7a
Superdolly Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Det var dumt av naboen å skjelle deg ut. Samtidig har jeg forståelse for at han (hun?) faktisk ble kraftig irritert. Det er fryktelig kjipt å bli vekket klokka fire, og må ligge og høre på at naboene roper og ler, og "aldri" gir seg. Og irritasjonen vokser jo lenger tid det tar før det blir stille. Selvsagt burde jo naboen ha sagt fra der og da, men det er en ganske høy terskel for å faktisk stå opp, kle på seg og gå over til naboen i fire-fem-tiden på morgenen. I tillegg til at naboen sikkert lå der og håpet desperat at dere var ferdige snart. Jeg er enig med den over her som foreslo at du kjøper en blomst og går over til naboen og beklager at dere ødela nattesøvnen hans. Det er antagelig den enkleste måten å bevare et godt naboskap på.
Iiiiik Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Jeg skjønner at naboen ble irritert, det er ikke greit å bli vekket på det tidspunktet og så oppleve at bråket varer så lenge. Samtidig er det en del av det å bo så tett og når det ikke skjer hyppig, burde han/hun ha sagt fra med mer beherskelse. Jeg skjønner imidlertid godt at man ikke gidder å stå opp sånn i grålysningen. Synes tipset om å unnskylde med en blomst er bra, da glatter du over og slipper å grue deg for neste tilfeldige møte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå