Gå til innhold

Spørsmål om mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig når kvinnen passerer 30, at mensen kommer før for hver mnd? Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, men alltid visst når jeg skulle få den sånn ca. For 4 mnd. fikk jeg mensen 17, deretter 13 for idag den 10. Føler at det går bare bakover, om dere skjønner. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 3526a...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er vel å ha sykluser på ca 28 dager, og da vil jo datoen bli forskjellig hver måned.

Jeg får f.eks mensen hver fjerde helg, og da forflytter jo datoen seg hele tiden siden det ikke er akkurat fire uker i en måned. Jeg fikk mensen sist lørdag 13. juli også fikk jeg den igjen nå 9.august, altså 27 dager mellom.

Men syklusene kan forandre seg med alderen også, det vanlige er vel at den først blir mer uregelmessig og deretter kommer sjeldnere og sjeldnere når det nærmer seg overgangsalder. Du har vel forhåpentligvis litt tid igjen før du kommer dit..

Anonymous poster hash: 335aa...66f
Skrevet

Nå må du ikke skremme meg :( Jeg 31 år, så håper jeg har enda god tid...

Skrevet

Jeg har hatt sykluser på ca 25-27 dager siden jeg var i slutten av tjueårene.

Har 3 barn (fikk den siste rett før 40) og har fremdeles litt korte forholdsvis jevne menstruasjonssykluser. Ingen tegn på overgangsalder i en alder av 45, så bare slapp av :) Dette høres helt normalt ut.

Anonymous poster hash: 450ea...d20
Skrevet

Jeg har hatt sykluser på ca 25-27 dager siden jeg var i slutten av tjueårene.Har 3 barn (fikk den siste rett før 40) og har fremdeles litt korte forholdsvis jevne menstruasjonssykluser. Ingen tegn på overgangsalder i en alder av 45, så bare slapp av :) Dette høres helt normalt ut. Anonymous poster hash: 450ea...d20

Tusen takk for det. Jeg har hørt at man kan komme tidlig i overgangsalderen om man har noen i familien som har fått det tidlig, men ikke ellers.

Skrevet

mine siste menser har vært den 12 i mnd, så 10, så 8, så 6, og så den 3. 

Anonymous poster hash: 97a87...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...