Gjest H+H Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Jobber i barnehage og har nettopp byttet til småbarns avdeling. Våknet opp idag og hadde ubeskrivelige smerter i venstre hofte, rumpe, lysken og det stråler ned hele foten. Det er konstant vondt men smertene øker når jeg legger press på foten eller løfter minstemann. Hadde bekkenløsning med minstemann men har ikke vært plaget siden fødsel for 1, 5år siden. Da kan det vel ikke være bekkenløsning enda?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Det kalles isjias. Vondt, men helt ufarlig. Anonymous poster hash: eab61...21a
Gjest H+H Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Hehe har faktisk ikke slått meg at det kan være det!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Høres mer ut som en prolaps, spør du meg.. Jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men har hatt prolaps selv. Egentlig ingenting å gjøre med det heller, med mindre det er så ille at du trenger operasjon.. Anonymous poster hash: 2aa36...474
Gjest H+H Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Synes det er så kjedelig å bli plaget nå. Har jobbet i mange år i barnehage og har nettopp begynt i ny barnehage. Dermed har jeg ikke jobbet lenge nok til å få noe som helst egenmelding eller sykepenger. Bør kanskje ta meg en tur til lege..?
Gjest H+H Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Har man ikke vondt i ryggen av prolaps eller isjias? Jeg har ikke vondt i ryggen, det starter i hofta og går nedover.
Gjest H+H Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Ingen andre som har vært borti dette før?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Det kalles isjias. Vondt, men helt ufarlig. Anonymous poster hash: eab61...21a Isjias (prolaps med kompresjon av N.Ischiadicus) er ikke alltid ufarlig. Det kan gi cauda equina med problemer med vannlating, intraktible smerter og lammelser, og er indikasjon for akutt kirurgi. Anonymous poster hash: 233c2...23e
Gjest Morn du Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Bekkenlåsning? Jeg har slike smerter i blant, en fysioterapeut jeg var hos en gang, fortalte meg at jeg har det. http://www.kiropraktikk.no/?pageID=757&itemID=735
skjotta Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Isjas nerven ligger midt på rompeballen... stråler nedover. Prolaps blir i ryggen. Prolaps smerter er som oftest veldig krampe/spasme aktige når du beveger deg.
Gjest H+H Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Takk for svar dere. Har enda fryktelig vondt så blir nok et legebesøk i morgen. Spent på hva dette er. Man kan vell ikke ha bekkenløsning/låsning når man ikke er gravid?
<3 2G <3 Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde tatt en tur til en behandler av noe slag, Kiropraktor eller Naprapat feks. Synes ikke fysioterapeut er hardhendt nok.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Høres ut som isjasnerva di er i klem! Jeg har betennelse i bekkenleddet på ene sida akkurat nå, så hele foten er ubrukelig og forferdelig smertefull! Så er sengeliggende og kommer meg ikke av flekken:( Skal jeg på do må jeg ha krykker, men det er så vondt! Hadde bare smertestillende virket litt bedre:( Hmmm, godt å få syte og klage litt.. Prøver å ikke klage for mye hjemme, er redd samboere og barna blir lei.. Dra til legen, de vet hva som må gjøres!:-) (som oftest;)) God bedring! Anonymous poster hash: c7d18...f59
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Isjas nerven ligger midt på rompeballen... stråler nedover. Prolaps blir i ryggen. Prolaps smerter er som oftest veldig krampe/spasme aktige når du beveger deg. Jeg hadde prolaps/isjas, hos meg var det virkelig ille om natta når jeg skulle sove, dvs ligge stille. Anonymous poster hash: 527a6...632
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Det jkan ikke være at du bærer de små for mye på en hofte? Med tanke på at du akkurat har begynt i småbarnasavdeling? Jeg fikk bettenlese i noe muskler i hofta og hadde likt vondt som deg pga for mye bæring av små barn. Man glemmer liksom at man har de på samme hofte hele tiden. Anonymous poster hash: ad938...ebd
skjotta Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Isjas nerven ligger midt på rompeballen... stråler nedover. Prolaps blir i ryggen. Prolaps smerter er som oftest veldig krampe/spasme aktige når du beveger deg.Jeg hadde prolaps/isjas, hos meg var det virkelig ille om natta når jeg skulle sove, dvs ligge stille. Anonymous poster hash: 527a6...632 Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor prolapset sitter i ryggraden, men ja. Det å ligge var veldig vondt og til og med nå, 3 år etter operasjonen, er det stivt i ryggen når jeg våkner ;-) Men krampene/spasmene er typiske for prolaps. Dvs ikke alle med prolaps får slike smerter, men har du slike smerter er det som oftest ett prolaps :-)
Gjest H+H Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Jeg bærer de små på høyre hofte.. Gjør det av gammel vane. Har prøvd å bære på venstre men jeg synes ikke det er like behagelig som å bære på høyre side. Jeg ikke kramper o.l, bare kjempe vondt. Virker som at det forplanter seg, idag våknet jeg med smerter fra korsryggen og ned til kneet. Men smertene i korsryggen kommer og går, mens smertene i rompa/hofta og låret er konstant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå