Gå til innhold

Hvorfor i he...te fikk jeg barn?

Anbefalte innlegg

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Jeg elsker min datter overalt på jord, men herlighet så sliten jeg er. Er alenemor og har henne 100 % får mye hjelp av min mor i forhold til å hente å levere i bhg når jeg blir sen på jobb. Jeg har ikke bil så hun hjelper meg litt med handlingen også. Men jeg er såååå sliten. Hun henger på meg, er utrolig sutrete og grinete fortiden og. Jeg er utrolig sliten når jeg kommer hjem fra jobb også har jeg en sutrete jentene som ikke slipper meg når jeg kommer hjem. Hun sovnet kjempe sent om kvelden så jeg er aldri helt alene.

I helgene blir det ikke kos for hun er så sur og klengete, jeg vet At jeg sutrer nå, men måtte bare få det ut. Stakkars jenten min har en veldig sliten og sint mamma for tiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Er lov å være sliten når man har barn. Fordi det er faktisk til tider veldig slitsomt. Og du er i tilegg alene med omsorgen. Men trøsten er jo at det blir lettere med alderen. Prøver jeg å tenke på når det er som verst.

Skrevet

Hvor gammel er hun? Kan du gjøre noe med sovingen? Høres ut som hun er sliten og at det er litt av grunnen til sutringa.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Det er tøft å være alene med omsorgen for barn, var alene med datteren min til hun var 2 år, så jeg kjenner litt til det. heldigvis har jeg vært veldig klar på når det er natta, så hun har sovnet rundt 20.00 hver natt, så jeg har hatt litt tid. Men, man blir sliten, ingen tvil om det. 

God klem fra meg.. Håper det går seg til..

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Sover hun fortsatt på dagen?

Anonymous poster hash: b5134...774

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Hun er 3.5 år og hun sover ikke på dagen

Skrevet

Hvordan er leggerutinene?

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Jeg legger henne klokken 19 da leser vi en bok eller to også synger vi litt også må hun sove, da kan hun holde på til 21 21.30 også våkner hun mellom 7 og 7.30 om morgningen

Skrevet

Huff, føler med deg og du er IKKE alene... Høres ut som om dere har kommet i en ugrei rutine der hun kanskje er overtrøtt og sliten, og blir derfor klengete og krevende. Du er selvfølgelig også sliten og lei, noe barn merker veldig lett og hun blir dermed ekstra klengete og vanskelig. Dessuten kan jo dette være en tøff og krevende alder, husk 4-5 års alderen er mye greiere :)

Prøv å starte litt på ny frisk hver dag. Vær så blid og positiv mot henne som du klarer, fra dere våkner til hun sovner. Selv om du er sliten etter jobb og lite alenetid, prøv å vær veldig tilstede med henne fra du ser henne etter jobb. Lag enkel middag hun kan hjelpe til med og finn på noe sammen etter middag. Prøv så å få til en dag eller to hver uke der hun kanskje kan være hos moren din etter jobb? Du trenger virkelig tid til bare deg selv. En cafetur med venninner, skogstur eller bare sitte i en sofa å zappe.

Hva med å snakke med helsestasjonen? De kan komme med konkrete tips når det gjelder legging og rutiner. Dette er en litt tøff alder der de små ofte ikke tør sovne pga mareritt og ensomhetsfølelse om natten. Du trenger i hvertfall mere hjelp. Det er jo ingenting feil med verken deg eller jenta di, det er bare omstendighetene som har ført dere dit.

Lykke til!

Anonymous poster hash: a520a...a4d
Skrevet

Been there, done that. Jeg føler virkelig med deg.

Har du vurdert avlastingshjem?

Anonymous poster hash: ad97b...ae6

Skrevet

Føler med deg... her er vi 2 om omsorgen men sliten er jeg likevel av konstant mas, sutring, grining, trassing. Blir gal til tider!!

Hang in there!! Du er flink ;)

Skrevet

Du fikk barn fordi den beste lyden i hele verden er når datteren din ler, motsatt pol motsatt følelse. This to shall pas og snart er det bare vage minner. Chin upB-)

Anonymous poster hash: 0f61a...b51

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Jeg var litt sliten når jeg skrev det. Jeg ville aldri byttet henne ut for noe i hele verden, men så utrolig sliten jeg kan bli.

Dere er snille altså :-) jeg var litt redd jeg bare skulle få sinte og sure svar :-)

Skrevet

Det er helt vanlig å føle seg sånn... Jeg er her høygravid og har en gutt på snart 6. Er så UTROLIG sliten at jeg er redd for fremtiden med en liten baby i tillegg...Jeg er ikke alene mor, men blir bare veldig sliten når mannen min er ut i nordsjøen....så jeg vet hvordan det er å være alene med et barn. Og sønnen min har ADHD i tillegg. Selv om han sover hele natten (nå) blir jeg sliten utover dagen...

Når jeg først får avlastning, savner jeg han så utrolig mye...og får kjempe dårlig samvittighet for ikke å være med ham... kompliserte greier...

Anonymous poster hash: 639c5...4de
Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Det er helt vanlig å føle seg sånn... Jeg er her høygravid og har en gutt på snart 6. Er så UTROLIG sliten at jeg er redd for fremtiden med en liten baby i tillegg...Jeg er ikke alene mor, men blir bare veldig sliten når mannen min er ut i nordsjøen....så jeg vet hvordan det er å være alene med et barn. Og sønnen min har ADHD i tillegg. Selv om han sover hele natten (nå) blir jeg sliten utover dagen...

Når jeg først får avlastning, savner jeg han så utrolig mye...og får kjempe dårlig samvittighet for ikke å være med ham... kompliserte greier...

Anonymous poster hash: 639c5...4de

Jeg og savner henne når hun er borte :-) godt er det. De fleste sier at det er enklere med 2 enn 1 for de leker sammen og aktiviserer seg sammen, det går nok fint skal du se :-)

Skrevet

Hvis hun sover helt til 7.30 er hun kanskje ikke trøtt nok allerede kl 19... Min 4-åring våkner til samme tid og hun legges ikke før kl 20, og sovner da greit :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 75781...ffe
Skrevet

Jeg syns du legger henne tidlig. Hun er ikke to år lenger... Min på 3.5 legges i senga ca åtte, da er hun god og trøtt. Sover ikke på dagen.

Har du prøvd å være endel ute på ettermiddagene? Frisk luft gjør barn trøtte.

Anonymous poster hash: 8d2ee...e7c

Gjest *Thildemamma*
Skrevet

Jeg syns du legger henne tidlig. Hun er ikke to år lenger... Min på 3.5 legges i senga ca åtte, da er hun god og trøtt. Sover ikke på dagen.

Vi er ute veldig mye, leker og finner på mye. Prøver også å finne på rolige aktiviteter før legge tid

Skrevet

Jeg tror at om du fikk mulighet til å lade litt batterier så hadde ikke hun sutret så mye. Unger er super vare på at vi er slitne, å da er det en evig runndans. Tror å at å drøye litt til før legging kan gjøre det lettere, min eldste sover ikke så mye for alderen, har heller aldri gjort det. Litt senere legging gir mindre mas her.

Skrevet

Legger mine på to og fire klokka 19 jeg. Ikke noe problem.

Min eldste derimot var som din jente. Ikke sutrete, men ikke trøtt. Trengte lite søvn ifht andre på samme alder. Sånn er han ennå, som tenåring. Og aldri noe problem på morgenen. Han sov ikke natten gjennom heller før han var 3,5 år;)

Det blir bedre, jeg lover!

Hva med å la hus være hus og ka alle andre plikter ligge og bare kos deg med jenta i morgen. Bygg med klosser, les bok, lek med dukker... Sett dere på et pledd foran tv og se en koselig film. Karsten og Petra har slått an hos begge de minste her.

Da slipper du å tenke på alt du skulle gjort, men ikke får gjort pga jenta som henger på deg. Det er jo ikke ungene i seg selv som gjør meg sliten iallfall, det er stresset jeg føler over alt jeg ikke får gjort...

Ha en koselig søndag! Her blir det kosedag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...