Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hva tenker dere om gravide som ikke spiser kjøtt, annet enn fisk? Er dette noe folk flest ser på som veldig galt, eller farlig for fosteret? Hva er det første dere tenker på hvis noen hadde sagt til dere at ''jeg er gravid og vegetarianer.'' Anonymous poster hash: a0373...8e4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Jeg hadde tenkt at du sikkert har bedre kontroll over dietten enn de fleste ikke-veggiser har. Anonymous poster hash: a4528...7aa
Light of my life Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Så lenge du vet litt om ernæring lever du sunnere enn de fleste kjøttetere. Hilsen veggis-mor med et problemfritt svangerskap og en sunn og blid baby
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Når jeg ble gravid gikk det flere måneder før jeg hadde apetitt til å spise kjøtt. Lukten alene kunne sende meg springende på badet. Så lenge du planlegger slik du får i deg nok næring er det vel ingen problemer med å være vegetarianer:) Anonymous poster hash: 558c5...e61
Voilà Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Tenker som #2. De fleste vegetarianere eller veganere har satt seg nøye inn i et slikt kosthold, og er mulig mer obs på mangler enn folk flest.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Jeg mener jo selv at jeg har et veldig godt kosthold Men jeg har hørt alt fra at det går fint, til at babyen kan dø, så jeg er litt nysgjerrig på hva folk ellers mener... Mange (spesielt på min alder) spiser gjerne enten kjøttdeig eller kylling til middag hver dag, og klarer ikke å forestille seg hva annet man kan spise. De sier bare ''hæ? spiser du bare poteter?'' og ''hvordan klarer du å bli mett hvis du bare spiser salat?'' Jeg blir litt forskrekket når jeg hører slik, og vet at her nytter det ikke å forsvare sin sak en gang. Light of my life, hva er planen din om mat for babyen fremover? Anonymous poster hash: a0373...8e4
Light of my life Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Mini er nesten 2 år og er tilnærmet veganer. Eneste animalske produktet hun har spist hittil er ost. Men: ser nå som hun er i bhg at det blir litt vanskelig. Feks når de har varmmat så vil hun jo gjerne spise det de andre spiser. Jeg var tidligere helt steil på at hun ikke skulle ha noe kjøtt, men har nå "myknet" litt og syntes ikke det er så farlig om hun feks spiser litt kjøtt i bhg. Problemet nå er at pappan nekter, så det er en diskusjon vi har i huset om dagen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå