Gå til innhold

Hvem sender man klage til når legen på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

legevakta ikke gjør jobben sin?

Anonymous poster hash: 9c07b...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han gjorde jobben sin? Men bare at du ikke var enig?

Anonymous poster hash: 378c3...55a

Skrevet

Du ringer pasientombudet og får hjelp der.

Det er fylkeslegen som skal ha klagen, men pasientombudet blir på en måte din "advokat" og kan hjelpe deg formulere klagen og tale din sak.

Pasientombudet finner du lett ved å google pasientombud + stedet du bor.

Anonymous poster hash: f5cf8...5af
Skrevet

Hvorfor mener du han ikke gjorde jobben sin da? Hadde det holdt med å snakke til legen, eller er det så alvorlig så du må kontakte fylkeslegen? Litt vanskelig å svare på da vi ikke vet hva det gjelder.

Anonymous poster hash: f7b2a...67e

Skrevet

Barnet mitt har "barneastma", det vil si st han blir mye værre når han blir forkjølet o.l. Da skal vi gi medisin med en gang vi merker at pusten blir værre.

Hver gang han blir syk har vi måttet på legevakta, da han puster tungt og vår "hjemmemedisin" ikke er nok. Da har vi måttet være der til observasjon på timesvis mens en annen medisin ble gitt.

Det samme skjer i dag. Barnet sliter med å puste, ser at han bruker energi og krefter på å puster, og puster hyppig, altså nesten som han hyperventilerer.

Jeg forklarer historien og det hele til damen i telefonen, og hun vurderer det slik at vi må komme med det samme.

Legen vi kommer inn til har jeg møtt på før. Han hadde en holdning som om han var lei etter en lang dag og ville hjem. Samme skjeri dag. Jeg tråkker over dørstokken og han lytter på gutten i 4 sek. mens han hylskriker. Sier at han er helt frisk og vi skal bare komme oss hjem. Jeg nøler, og prøver å forklare hvordan det har vært før osv. Han avbryter meg og geleider oss ut mens han gjentar at han er friskere enn de fleste, og at dette vil gå over innen 5 dager. Og videre undersøkelse er ikke vitsi siden barnet ikke så ut til å like det ... Er jeg på vidda når jeg gikk hjem i sjokk?

Skrevet

Vi var altså inne til legen i max 1 minutt tilsammen. Jeg føler ikke han tok meg på alvor. Spesielt etter alle foregående besøk vi har hatt, med samme situasjon, der det ble tatt veldig alvorlig.

Hi

Skrevet

Hva skjedde med gutten etter dere hadde vært på legevakten?

Skrevet

Hvis han hylskriker sliter han vel ikke så mye med pusten? Det hortes jo ikke direkte akutt ut.

Anonymous poster hash: 769e7...9dd
Skrevet

Men trengte ungen virkelig pustehjelp da?

Om ungen hylgriner og legen ikke hører noe spesielt når han lytter på lungene er det vel ikke så veldig akutt?

Har et barn med astma og som i tillegg ofte får falsk krupp så jeg har hatt noen turer til legevakten selv jeg, og jeg vet godt hvordan engstelig man blir når ungene hiver etter pusten og knapt får i seg oksygen. Men om ungen har kapasitet til å skrike får den vel luft?

Kanskje du feilvurderte litt denne gangen? Det kan skje den beste, har gjort det et par ganger selv. Ungen har slitt max med å få i seg luft, det hviner og bråker når han hiver etter pusten og ingenting hjelper. Men så har han blitt bedre av den kalde luften på vei til legevakten....

Anonymous poster hash: f5cf8...5af
Skrevet

Kanskje han gjorde jobben sin? Men bare at du ikke var enig?

Anonymous poster hash: 378c3...55a

Var dette et svar på hi's spørsmål?

Hva er det mennesker som deg som må kverulere og sette spørsmålstegn ved alt?

Hi stiller et spørsmål og om du ikke vet svaret kan du kjapt klikke deg videre.

Anonymous poster hash: 8a353...5c5

Skrevet

Dere skeptikere til alvorligheten i dette tilfellet hadde ikke sittet med bena på stuebordet selv med et tungpustet barn som tidligere har måttet fått hjelp på sykehus, så ikke lat om dere er så tøffe i trynet. Dere burde fått dere et eget idiotforum å få fri utfoldelse på til å være patetiske.

Klag! Du skal i det minste ha fått forklaring av legen på hva mer du skal se etter de neste timene, en veiledning. Ikke bare bli vist ut av kontoret. Du sier han har vært kort før også, en dag går det galt. Her i landet må man være frisk for å være syk, sånn at man får fulgt opp seg selv og sine, og stått på kravene.

Anonymous poster hash: 39d5f...2ed

Skrevet

Takk for alle svar.

Joda han får puste, men som sagt så bruker han mye energi bare på å puste.

Ja, det er godt mulig jeg har feilvurdert denne gangen, men jeg ble bare så satt ut, da vi alle de andre gangene (med samme symptomer) har måttet bli på sykehuset. Og for meg er det alvorlig når ungen må få medisin der, og i tillegg observeres..

Gutten sovnet da vi kom hjem og sover enda, så jeg vet at han ikke er i noe "livsfare". Er bare en bekymret mor. Også synes jeg det var en uproff måte å møte småbarnsforeldre på. Det er jo en grunn til at man oppsøker legevakta, fordi man er oppriktig bekymret, og vil ha svar. Jeg ble bare leid ut, uten råd, forklaring, hvorfor det ikke var alvorlig denne gangen osv, skjønner dere?

Jeg føler at helsepersonell og andre som jobber med mennesker bør kunne sette seg inn i andres situasjoner.

Men jeg skal se det an videre ut over dagen, og fortsette å gi medisin hjemme. Gutten er foresten 2 år, og min første, så dette er kanskje mer skremmende for meg enn erfarne mødre? Men takk for respons damer:)

Skrevet

Dere skeptikere til alvorligheten i dette tilfellet hadde ikke sittet med bena på stuebordet selv med et tungpustet barn som tidligere har måttet fått hjelp på sykehus, så ikke lat om dere er så tøffe i trynet. Dere burde fått dere et eget idiotforum å få fri utfoldelse på til å være patetiske.

Klag! Du skal i det minste ha fått forklaring av legen på hva mer du skal se etter de neste timene, en veiledning. Ikke bare bli vist ut av kontoret. Du sier han har vært kort før også, en dag går det galt. Her i landet må man være frisk for å være syk, sånn at man får fulgt opp seg selv og sine, og stått på kravene.

Anonymous poster hash: 39d5f...2ed

Jeg synes ikke det var rart at HI tok med gutten til legevakt når hun var bekymret for pusten, men jeg forstår ikke helt hva hun har å klage på. Legen gjorde en vurdering som jo i ettertid ser ut til å ha vært fornuftig slik formen var denne gangen.

Ut fra hva du beskriver tror jeg du kan be om å få snakke direkte med legen eller send et brev der du forklarer at du følte at konsultasjonen gikk for fort og at du fikk for lite informasjon. Det kan sikkert være en grei tilbakemelding å få for legen, men noen klage ut over det ser jeg ikke hensikten med.

Anonymous poster hash: 769e7...9dd

Skrevet

Enig med 14.28..

Anonymous poster hash: 5263b...ab0
Skrevet

Ungen er jo ikke verre og da vil jeg si at legen har gjort en helt riktig vurdering. Er jo ikke tvil om at det er en del engstelige foreldre som er innom legevakta med ting som vi ikke synes er så skummelt/farlig/akutt som det foreldrene opplever/tror. Ser ingen grunn til å klage. God bedring til lillemann :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...