GeeGee Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Jeg skal klippe småen sine lokker i nakken (han har litt hockey-sveis, det må nesten til ). Pleier dere å gjøre det selv, eller kan man gå til frisør med så små? (18 mnd). Hvor får man evt tak i en god "frisørsaks"?
Gjest meg&mini Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Jeg klippe selv, men jeg har tidligere vært frisør. Har saks fra da jeg var i yrket. Mini har syke krøller så jeg hadde nok latt en frisør klippe, hvis jeg ikke kunne å klippe:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Jeg har klippet de selv omtrent til skolestart, etter det har det blitt frisør. En skikkelig frisørsaks er svindyrt, mange tusen kroner, men om du spør i frisørsalongen hender det de selger brukte sakser som de har slipt opp. Jeg har to hårsakser, den ene kjøpt på Sparkjøp og den andre på Vita, de er helt ok men kan ikke helt sammenlignes med en skikkelig hårsaks. Anonymous poster hash: 0ed3f...36e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Min mor som klipper gutten på to år Anonymous poster hash: e1f17...a14
Gjest meg&mini Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Jeg klippe selv, men jeg har tidligere vært frisør. Har saks fra da jeg var i yrket. Mini har syke krøller så jeg hadde nok latt en frisør klippe, hvis jeg ikke kunne å klippe:) Hun har forresten tykt hår, så jeg hadde aldri turt å gjort dette selv:) Det er noe helt annet å ta litt bak, eller litt på lengden, når barna ikke har så mye hår eller tynt:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Ja jeg klipper begge. Er da virkelig ingen problem å klippe de med krøller selv om jeg ikke er frisør. Det vises ikke om det er litt ujevnheter. Jeg syns det er verre å klippe henne med slett hår. Anonymous poster hash: acc78...2c1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Faren min klipper av og til guttene mine med maskin, men jeg synes det blir penere hos frisør. Så klipper der i steden nå som de er større... Anonymous poster hash: 717c3...f72
Gjest sussie77 Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Har klippet litt når det har vært tynt og ikke så mye hår. Men etter det så tar jeg dem med til frisør. Eldste har mye tykt hår så det tør jeg ikke klippe.
GeeGee Skrevet 10. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2013 Han har tynt hår, og det trengs bare å ta litt, så jeg tror jeg prøver meg selv. Skal se om jeg får tak i på Vita eller Spar Kjøp. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Jeg gjorde det helt til jeg ved et uhell klippet han i øret. Da sluttet jeg å leke frisør Anonymous poster hash: a94f5...51c
Guttaboys Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Har bare gutter, og bruker barbermaskin. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Ja. Klipper både gutten og jenta, og det blir veldig bra! Har kjøpt klippesaks på Vita og den er veldig god. Klipper også mannen med maskin, så kun jeg som går til frisør. Anonymous poster hash: add4b...d5b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Klipper tuppene på jenta som har langt krøllete hår, men gutten drar vi til frisør med. Klarer ikke å lage fin sveis på ham ellers, han har nemlig hundre verver på toppen. Anonymous poster hash: d0153...55c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Ja, når de er små. Har tre gutter med mye hår og krøller. Jeg er ganske flink til å klippe (uten å være frisør) og har klippet venner og familie tidligere. 8 og 5 - åringen har gått til frisør i noen år, vil jo gjerne at de skal se litt kule ut, men syns det er vanskelig å få til. 2-åringen klipper jeg fortsatt. Tror jeg kjøpte saksen på er apotek? Eller en dagligvarebutikk? Mange år siden iallefall. Anonymous poster hash: d3a70...826
Fjellfrøstjerne Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Kjøpte nettopp en frisørsaks på Boots apotek, kostet 99 kr. Var skeptisk, men den er helt fantastisk i forhold til det jeg har klippet med før. Anbefales!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Jeg har klippet toåringen selv til nå. Hun har krøller å ujevnhetene skjules litt. Kjøpte hår-saks på clas ohlson for ca 60-70 kr. Anonymous poster hash: 0ad16...9e1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Klipper guttungen selv, han liker ikke at man steller med håret hans, så syns det blir bedre at jeg "tar den kampen" med han (Det tar fort litt tid for å få han til å samarbeide, og maaaaasse ros), egentlig føler jeg ikke for å klippe han, men han blir fort feiltatt som jente uansett klesstil, nesten sikker på at jeg kunne latt han løpe naken rundt og folk ville fortsatt tatt han for å være jente (jente med snopp ja........) Så istedet å krangle hos frisøren, blir det mamma's flotte hakke-klipp på guttungen. Bruker bare vanlig hobbysaks. Anonymous poster hash: 722d3...f62
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Jeg klipper han ene. Han har så fint fall at han blir fin uansett. De andre blir klippet av min mor, som er proff. Anonymous poster hash: d08b1...9fd
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Gutten tar jeg med maskin, og jenta har krøller så det går bra
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #21 Skrevet 10. august 2013 Jeg klipper her. Både barn og mann. Anonymous poster hash: 997b5...b6d
BellaSuz Skrevet 10. august 2013 #22 Skrevet 10. august 2013 Ja det har jeg gjort siden poden var noen mnd gammel. Innimellom tar vi han med til frisør for å gå over og få en jevn overgang, men hvis jeg ikke får time da jeg vil ha ( er en spesiell frisør vi går til alle mann, som har lange ventelister) klipper jeg selv. Har en ordentlig frisørsaks å klippe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå