Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 eller S4 Active?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er jo nesten klin like, men Active er vannavstøtende, har LCDskjerm og har litt dårligere kamera (8mp ift. s4 sine 13). Usikker på hvor mye jeg kommer til å merke på bildekvaliteten, egentlig, men når de begge koster såppas mye så vil jeg jo ha den beste;)

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 27978...03d

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Til sammenligning:

S2 og Xcover 2, omtrent samme mobilen, men Xcover er en sånn type «arbeidstelefon», tåler vann og støt mye bedre. Men det går alltid ut over ytelsen på noe vis, dårligere kamera, tregere prosessor, dårligere skjerm osv... Så jeg ville ikke valgt en sånn mobil med mindre det var veldig viktig for meg at telefonen var støtsikker eller vannavstøtende fordi jeg var et særdeles grøvlete menneske eller lignende :P dessuten får man jo kjøpt trygghetsavtale, som erstatter mobilen ved akkurat slike uhell...

Her er en omtale av Xcover, som også forklarer forskjellen mellom slike «hardhaustelefoner» og vanlige :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

men nå vet jeg jo egentlig ikke hvordan telefon du snakker om, tenkte bare det var noe av det samme ;)

Skrevet

men nå vet jeg jo egentlig ikke hvordan telefon du snakker om, tenkte bare det var noe av det samme ;)

Takk for utfyllende svar!

Ja de har jo kompromissert med å ha dårligere kamera i mobilen, men den skal være like sterk (og da snakker jeg om S4 og active;) og skjermen tilnærmet like bra.

Det er vel ikke superviktig at den er vanntett, men med barn i hus så vet man aldri. Ble ikke noe klokere, men takk uansett :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hehe ja ikke sant, man kan vurdere opp og ned i mente, til man blir blå! Jeg tenkte å kjøpe S4, har hatt S2 i snart to år, med en meget aktiv og nysgjerrig gutt, og det har gått veldig bra ;)

Skrevet

Jeg hadde s2 i halvannet år, det er den mest solide tlf jeg har vært borti etter de nye typene kom! Den gikk i bakken, ble bløt, overlevde alt! S2 er den tlf i verden med mest solid skjerm, de har slutta med den typen glass på skjermene nå. Nå har jeg s4, den virker ikke så solid :) Men, jeg visste ikke engang at det fantes en som het xcover, så mulig jeg ikke er den rette til å uttale meg ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg oppdaget det i går :P

Skrevet

Hehe ja ikke sant, man kan vurdere opp og ned i mente, til man blir blå! Jeg tenkte å kjøpe S4, har hatt S2 i snart to år, med en meget aktiv og nysgjerrig gutt, og det har gått veldig bra ;)

Ja, jeg oppgraderer selv fra en S2 nå. Den har overlevd ALT, som fall i bakken, vannsøl og ellers alt en 1-2 åring kan finne på å gjøre med en telefon.. ;) synd det ikke er like sterkt glass på de nye, men skal i hverfall ha deksel på for å prøve å beskytte den.

Det blir forresten den vanlige S4 på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...