Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Er gravid i uke 32. Har hatt mye kynnere siden uke 16. Har hatt endel smerter siste tida så ble litt nysgjerrig på om jeg kunne kjenne noen forskjell nedentil. Så etter neileklipp og skikkelig håndvask skulle det sjekkes. Og da kjente jeg hodet til babyen! :s Ca 3 cm opp, litt bakover. Uuusj.. Det hadde jeg ikke forventet så tidlig. :/ andre her som har kjent hodet til babyen sin så tidlig?? Husket jeg kjente det med sistemann, men da var jeg 2 uker unna termin... Anonymous poster hash: d717b...828
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Kan ikke si jeg har sjekket. Forstår ikke hvordan du får til d? klarer ikke å barbere bikinilinjen en gang pga magen:o Er i uke 36. Tenker at d ikke er så lurt å grave oppi der selv. Høyere infeksjonsfare og kan sette i gang noe:/ Anonymous poster hash: e7fe0...fbe
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Kan ikke si jeg har sjekket. Forstår ikke hvordan du får til d? klarer ikke å barbere bikinilinjen en gang pga magen:o Er i uke 36. Tenker at d ikke er så lurt å grave oppi der selv. Høyere infeksjonsfare og kan sette i gang noe:/ Anonymous poster hash: e7fe0...fbe Jeg sitter på huk med høyre arm "mellom" magen ig høyre lår. Ikke noe problem det. Er mitt 5 barn så jeg vet hva jeg driver med. Kjenner jo ikke direkte på hodet da. Men kjenner det innenfor noe "khøtt" for å si det enkelt. Det var hvertfall ikke tarmen da jeg kunne dytte hodet oppover. :/ Men synes det er tidlig å kjenne det nå! :/ Hi Anonymous poster hash: f753d...ac2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 . Anonymous poster hash: f753d...ac2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 "Er mitt femte barn så jeg vet hva jeg driver med"... Hm.. Du er vel strengt tatt langt i fra kvalifisert til å "rote" oppi der? Og for å svare på spørsmålet: vet ikke, har aldri sjekket Anonymous poster hash: 933d6...23d
Gjest Vicky Pollard Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Hun er vel ikke mindre kvalifisert til å rote oppi der enn en evt mann som roter oppi der ved samleie???
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 HVA! Kan man kjenne hodet oppi der etterhvert??? Sex = SKUMMELT! Anonymous poster hash: ac131...c74
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Har aldri sjekket, men da må vell du være ganske moden? Livmorhalsen er vell ca. 4 cm umoden? Jeg kjenner for så vidt hodet til barnet i bekkenet når jeg bøyer meg ned. Han har vist festet seg i følge jordmoren. Syns det er tidlig at han fester seg i uke 33, forrige baby festet seg ikke før fødselen. Anonymous poster hash: 07e51...bcb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Jeg ble sjekket på sykehuset i uke 36, og da kunne jordmor kjenne hodet. Jeg selv kjente aldri etter... Jeg gikk likevel godt over ei uke over tida, så det trenger ikke bety at fødselen nærmer seg (var ei her som mente du var moden som kunne kjenne hodet). Anonymous poster hash: 6e7f4...741
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Å jeg er så enig med Vicky Pollard her!! Sex er sunt, også under graviditet. Hvorfor er det ingen som synes det er feil at mannen roter oppi der? Hvorfor det mer ekkelt å gjøre det selv?? For å svare på spørsmålet, ja, jeg og mannen min kjente hodet fra uke 30. Anonymous poster hash: e87d7...778
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Ja, det er helt normalt. Har kjent hodet siden uke 32 med begge mine. Det er IKKE farlig å kjenne etter litt, men kjekt med rene hender ja;-) Fatter ikke at folk ikke er nysgjerrige på egen kropp jeg! Ikke rart mange blir overrasket under fødselen når man kjenner kroppen sin så dårlig:-O Anonymous poster hash: d649c...1a3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Ok, så da er det ikke så uvanlig å kjenne hodet så tidlig. Har nemlig ikke før drevet å kjent etter før helt på slutten, så blei litt skremt når jeg kjente det nå. Hi Anonymous poster hash: f753d...ac2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 etter å ha lest innlegget måte jeg bare gå og prøve selv...Tok på meg hansker (engangs) og ikke en sjanse! Kanskje om fingeren min hadde vært 5 cm lenger... Kom ihvertfall ikke bor i noe som helst enn veggene på vaginaen...tror ikke jeg klarer å kjenne cervix engang... Anonymous poster hash: d41ab...edc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Ah,glemte å si at jeg er i uken 34... Anonymous poster hash: d41ab...edc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Ah,glemte å si at jeg er i uken 34... Anonymous poster hash: d41ab...edc Ligger babyen din i hodeleie da? Jeg måtte kjenne etter fordi jeg hadde masse stikking, nedpress og smerter samme kveld/natt. Får jeg det samme igjen, og kjenner hodet på samme måten, så ringer jeg føden! P.s. Kjenner ikke hodet nå så hun er ikke så langt nedi nå. Hi Anonymous poster hash: f753d...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå