Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Fint på en same. Ellers - not so much. Anonymous poster hash: 9b88b...121
Bustetroll Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Veldig fint. Og det er nesten likt mitt eget
Gutter 06 og 09 <3 Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Familen har samisk tilknytning HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Og der glemte du anonymknappen? Anonymous poster hash: 36172...419
Gutter 06 og 09 <3 Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Neida Trenger ikke være anonym, vet ikke hvorfor innlegget ble anonymt
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Jeg hadde aldri hørt navnet før "Mamma'n til will" ble "manna'n til will og Ailo", og husker jeg tenkte "hmmm, det var litt snodig navn"... Men etter å ha hengt her inne og sett nicket hennes så ofte må jeg si jeg syns navnet har vokst på meg. Nå syns jeg det er veldig stilig Og ekstra tøft om dere faktisk har samisk i dere Anonymous poster hash: 9d348...7d1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Jeg hadde aldri hørt navnet før "Mamma'n til will" ble "manna'n til will og Ailo", og husker jeg tenkte "hmmm, det var litt snodig navn"... Men etter å ha hengt her inne og sett nicket hennes så ofte må jeg si jeg syns navnet har vokst på meg. Nå syns jeg det er veldig stilig Og ekstra tøft om dere faktisk har samisk i dere Red: Skulle selvfølgelig stå maMMa'n til Will og Ailo".. hehe.. Gikk litt fort unna her Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Anonymous poster hash: 9d348...7d1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Fint navn, men jeg synes er finest uttalt på nord-norsk (Helst finnmarksdialekt) og man bør ha samisk tilknytning Anonymous poster hash: f1d80...f2a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Tenker automatisk at det er et samenavn og hadde regnet med at en gutt som heter det er helt eller delvis same. Liker navnet jeg, men ville ikke brukt det på et barn uten samiske røtter da. Anonymous poster hash: 7e4b6...a67
Gutter 06 og 09 <3 Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark
☆☆☆ Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Heilt greit namn, men ikkje ein favoritt her.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere. På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Min 9-åring er stor fan av Ailo Gaup så jeg forbinder navnet med en tøff og staut våghals av en mann, jeg liker det Men ville som sagt ikke brukt det på et barn som ikke er same... https://www.google.no/search?q=ailo+gaup&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ewEGUo_-BNT04QTwg4HACg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643 Anonymous poster hash: 7e4b6...a67
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Et kjempefint navn. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal ha samiske aner for å bruke navnet heller jeg da. Vi har to danske, et latinsk og et svensk navn på barna våre og vi er rotnorske, har aldri fått reaksjon på det. Anonymous poster hash: ef3f4...7d5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Hundenavn Anonymous poster hash: 9af60...3ea
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Jeg elsker det Jo lenger tid det går jo mer fornøyd er jeg med at vi valgte det navnet til yngste Og vi har bare fått positive reaksjoner på navnet hans. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man må være samisk for å hete Ailo?
Gutter 06 og 09 <3 Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere.På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Ja skjønner hva du mener ja Hadde ikke passet som søringnavn
Bustetroll Skrevet 10. august 2013 #21 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere. På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Da blir navnet stygt.. Jeg heter Aili, og gamle sjefen min kalte meg AiLIIIII. men det uttales jo fort og kort. Aili, på samme måte som Ailo. Ikke Ailoooooo
Hun med alle ungene Skrevet 10. august 2013 #22 Skrevet 10. august 2013 Litt uvant,men kunne nok blitt vant til det
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #23 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere. På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Da blir navnet stygt.. Jeg heter Aili, og gamle sjefen min kalte meg AiLIIIII. men det uttales jo fort og kort. Aili, på samme måte som Ailo. Ikke Ailoooooo hehehe.. nei nei, mente ikke Ailoooooo, men at 'lo på en måte "spretter", om du forstår, det går opp på slutten.. Anonymous poster hash: 9d348...7d1
Bustetroll Skrevet 10. august 2013 #24 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere. På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Da blir navnet stygt.. Jeg heter Aili, og gamle sjefen min kalte meg AiLIIIII. men det uttales jo fort og kort. Aili, på samme måte som Ailo. Ikke Ailoooooo hehehe.. nei nei, mente ikke Ailoooooo, men at 'lo på en måte "spretter", om du forstår, det går opp på slutten.. Anonymous poster hash: 9d348...7d1 hmmmmmm Haha. Eneste forskjellen for meg blir vel at det er trykk på AI på norddialekt. men lo'en eller li'en blir nesten det samme:P
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 10. august 2013 #25 Skrevet 10. august 2013 Av ren nysgjerrighet, finnes det flere måter å uttale Ailo på? Har bare hørt en versjon av navnet og vi bor i Finnmark Litt vanskelig å forklare, men i nord starter man høyt på Ai', og 'lo ender litt lavere.På "østlandsk" starter Ai' lavt og vi går opp på 'lo Anonymous poster hash: 9d348...7d1 Da blir navnet stygt.. Jeg heter Aili, og gamle sjefen min kalte meg AiLIIIII. men det uttales jo fort og kort. Aili, på samme måte som Ailo. Ikke Ailoooooo Aili - åh, det var nydelig. Det har jeg aldri hørt før. Hvilken opprinnelse har det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå