Mrs Smutt & Smilende Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 (endret) Vi har aldri selv kjøpt oss en eneste orkidé. Vi har fem vi har fått. Den eldste fra 2006. I sommer eksplofaenmegderte dem sammen. Alle i full blomst på likt. Mørk rød/lilla, rosa, hvite og gulaktige. Jeg huska jo ikke lenger hvilken farge noen av de hadde. Betyr dette at enden er nær? Endret 10. august 2013 av Mrs Smutt & Smilende
ellen-propellen Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Neida. Det betyr at du gir dem for lite vann til vanlig Jeg fyller opp potta til mine halvfull hver 14 dag. De blomstrer i ca 10-11 mnd i året. Gi dem vann og lys så har du dem sikkert i mange år til. Bare med blomster. Du får poeng for å spare på orkideer som ikke blomstrer btw :-P
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2013 Ok! Takk for svar ( og poeng ) Tips skal følges!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Mine blomstrer også jevnt, men unntak av en med lange smale blader, den trives generelt ikke. Jeg drukner mine en gang i uka, fyller potta med vann og lar dem stå i en time eller tre før jeg tar av dem vannet. Og så får de litt næring innimellom. Hadde mine i nordvendt vindu, det likte de ikke. De liker heller ikke direkte sol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå