Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Alt som trengs av utstyr før babyen kommer, hvordan får dere det til? Her er det verken noen å arve av i familien og ingen har gitt noe/kommer til å gi oss noe... Utenom en liten barselgave kanskje... Blir mange utgifter på en person, jeg har mer enn nok å betale i faste utgifter fra før av, sitter igjen med kanskje toppen 1000-2000 i mnd i de 8 mnd før fødsel.. Som jeg KAN bruke på baby men d er gjerne andre ting som skal kjøpes også.. Får jo ikke noe støtte før etter baby kommer -har jo lønn så er ikke snakk om noe engangstønad. Lønna blir jo også redusert til 80% etterhvert når jeg skal i permisjon.. Faren er jo ikke med på å betale noe og d kan jeg vel heller ikke kreve når jeg er alene ? Selv om vi begge var enig i å beholde barnet? Har lett på finn og fått tak i noe, men er som regel over halv pris av butikk pris på 5 år gamle ting og det synes jeg er bortkasta penger ;-/ Bare jeg som sliter med å få spart til alt som trengs ?! Anonymous poster hash: b5c79...f05
Bananahammock Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Jeg kjøpte ting gjennom hele graviditeten, så ble det ikke så mye de siste månedene. Kjøpte mye brukt. Vogna fikk jeg gratis gjennom Amathea, og seng, madrass, dyne og noen laken og sengesett fikk jeg for 500 kr fra en dame på finn. Meldt deg inn i kjøp/salg-grupper på facebook og fortsett å følge med på finn.no. Hvis du og pappaen er venner og klarer å samarbeide kan du jo spørre han om han kan hjelpe deg? Det ordner seg!
Gjest Pusikatt Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Jeg kjøpte brukt vogn, pluss at jeg fikk en del utstyr fra familien. Men du trenger ikke å kjøpe alt nå, vogn, bleier og litt klær må du ha med en gang, resten tar du litt etter litt. Det går seg til, litt etter litt :-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Har ikke råd til alt. Jeg har 3-årig utdannelse på høgskole, fast og full jobb. Har råd til det mest nødvendige, ellers er det å spare når jeg kan spare. Babyutsyr gikk bra, mye på finn.no. Stellebord hadde jeg feks ikke. Hadde en stellematte og badebalje fra Ikea. Anonymous poster hash: 94b8c...d44
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Meld deg inn i fylket din sin arvesentral og hør med "lederen" der om de har noe du kan arve | Etter babyen er ute kan du kreve bidrag av faren via NAV Anonymous poster hash: cb006...3f5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Meld deg inn i grupper for kjøp og salg av barneutstyr på facebook. I Trondheims-gruppen er det i hvert fall masse fint til salgs til lav pris. Anonymous poster hash: b05e8...585
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Alt som trengs av utstyr før babyen kommer, hvordan får dere det til? Her er det verken noen å arve av i familien og ingen har gitt noe/kommer til å gi oss noe... Utenom en liten barselgave kanskje... Blir mange utgifter på en person, jeg har mer enn nok å betale i faste utgifter fra før av, sitter igjen med kanskje toppen 1000-2000 i mnd i de 8 mnd før fødsel.. Som jeg KAN bruke på baby men d er gjerne andre ting som skal kjøpes også.. Får jo ikke noe støtte før etter baby kommer -har jo lønn så er ikke snakk om noe engangstønad. Lønna blir jo også redusert til 80% etterhvert når jeg skal i permisjon.. Faren er jo ikke med på å betale noe og d kan jeg vel heller ikke kreve når jeg er alene ? Selv om vi begge var enig i å beholde barnet? Har lett på finn og fått tak i noe, men er som regel over halv pris av butikk pris på 5 år gamle ting og det synes jeg er bortkasta penger ;-/ Bare jeg som sliter med å få spart til alt som trengs ?! Anonymous poster hash: b5c79...f05 Anbefaler å se innom facebook etter kjøp/salg i området du bor. Ser mange selger fine vogner (selv om de er noen år gamle) til f.eks. 1500. Venninna mi kjøpte seg ei simovogn (6 år gammel) hos noen for 1500. Og den bruker hun nå til nr 2. På facebook er det også mange som selger barnetøy. Frem til størrelse 74/80 så ser jo klærne nesten ikke brukt ut. På disse sidene gis det også bort mye.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Loppemarkedsesongen starter om en knapp måned. Alt du trenger til en slikk og ingenting. Anonymous poster hash: c4ebe...000
Gjest Julia1984 Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Hvorfor skal ikke far være med å betale? Snakk med han. Dere er to om å lage barn og tydeligvis to om å ta avgjørelsen om å beholde!!
Gjest meg&mini Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Husk at det er mye man ikke trenger som gjerne koster litt også, som feks: Stellebord - Her skal vi kun ha stellemadrass på vaskemaskinen. Mest pga plass:) Leker - en nyfødt baby trenger ikke leker. Det holder i bøtter og spann med deg i starten. Masse klær: kjøp heller sånn at du har nok. Man trenger ikke 15 bodyer i samme str. Bytt det du eventuelt får i større størrelser, eller i mindre dersom du får for store og mangler i mindre str. Jeg fikk mange søte sommerklær til min sommerbaby, som ikke passet før hun var seks mnd. Brukte de aldri. Og burde såklart ha byttet da jeg hadde mulighet. Det viktigste er vel at du har vogn, klær, sengetøy (som dyne osv) og bilstol hvis du har bil. En babyseng kan også være greit, men her ble det ikke brukt før hun hadde blitt noen mnd. Hun sov fortsatt lenge i vår seng etter fødsel. Meld deg inn i kjøp og salg- grupper på Facebook og sjekk Finn.no. Kanskje du finner noe billig på loppemarked? Du trenger ikke den fineste babysengen og du kan eventuelt male den:) Og så lurer jeg på en ting: Hva slags mann vil ikke hjelpe til, når det er snakk om hans eget barn? Barnebidrag er han vel pliktig til å betale uansett:) Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Finn har også en gis bort side som er verdt å sjekke ut. Anonymous poster hash: 38225...f71
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Kjøp litt gjennom hele svangerskapet og som andre sier. Kjøp brukt. Alt må ikke være nytt. Vil du ha litt nye klær. Sjekk ut Ebay ofte billig her. Ellers HM, Lindex, kapphal o.l butikker. De har ofte 2 for 1, 3 for 2 o.l på en del klær. Sjekk ut kjøp og salg sider på nettet. Det ofte mange som selger hele klespakker til en rimelig penge. Og klær i små str. blir sjelden slitt. Jeg var akkurat i samme situasjon som deg. Ble mye brukt. Vogn, bilstol, o.l. Stellebordet var en stellematte på vaskemaskinen. Leker trenger du ikke flust opp av til å begynne med. Eneste gutten her hadde var en koseklut. Og noen bamser han fikk ved fødsel. Anonymous poster hash: f91ee...b38
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Har du liten inntekt og ikke råd, kan du søke nav om hjelp til vogn,bilstol osv.... Da søker du bare om gjennomsnitt sum på hva utstyret koster brukt. Anonymous poster hash: 4b7f1...029
mamma'n til 2 :) Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Hei HI :-) Hva trenger du? Og hvilket kjønn venter du? Kanskje jeg kan hjelpe? Hvor holder du til?
Gjest Gullguttene Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Jeg kan kanskje også hjelpe. Hva mangler du?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Er ikke så mye man egentlig trenger til en baby: -Klær( kan kjøpes brukt, legg ut ett innlegg på kjøp og selg sidene på facebook) -bleier -vaskekluter http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?searchterm=Vaskeklut -vogn ( legg ut innlegg på kjøp og selg sidene på fb og skriv du er interessert i vogn, evt hvilket merke og farge) -sprinkelseng og madrass (kan kjøpes brukt eller billig på IKEA, husk å kjøp ny madrass ikke brukt! http://m.ikea.com/no/no/search/?query=Sprinkelseng&_=1376159440577 -sengesett og sprinkelbeskytter http://m.ikea.com/no/no/search/?query=Sengesett+barn&_=1376159605269 -dyne http://m.ikea.com/no/no/search/?query=Dyne+barn&_=1376159557170 Her var ihvertfall litt tips til billige ting:) Anonymous poster hash: 7aa01...398
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143922445-oversikt-over-gratis-babypakker/#entry144110797 Her er det oversikt over mange gratis baby ting:) men styr unna goboken og andre hvor man må melde seg inn. Hvis du henter ut fra de forskjellige apotekene, Rimi, libero osv så får du gjerne en del rompesalver, kremer, sjampo osv:) Du kan jo også nevne for foreldre, venner som kommer til å kjøpe gave til ungen hva du trenger og ønsker Anonymous poster hash: 7aa01...398
Tauriel Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Bestill slike startpakker du får på Libero, pampers, Rimi osv da har du det du trenger av bleier og salver
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Stelleunderlag 59kr. Man må ikke ha stellebord http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70025318/ Badebalje 79kr http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/40248443/ Denne bruker 3 åringen min enda så varer lenge Anonymous poster hash: 7aa01...398
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Jeg tok på meg noen ekstravakter i mnd, og hadde da mer enn nok til å kjøpe inn til babyen Rakk det heldigvis før bekkenløsningen førte til sykmld. Anonymous poster hash: 55ace...8d1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #21 Skrevet 10. august 2013 Jeg selger brukte truser og nylonstrømper på nettet. Anonymous poster hash: 9a1e1...a52
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #22 Skrevet 10. august 2013 Ehhh? Alenemødre får jo bidrag i hytt og pine. Anonymous poster hash: bc742...0a6
Makk i ræva Skrevet 10. august 2013 #23 Skrevet 10. august 2013 Hvor bor du i landet? Har sikkert noe jeg kan arve bort jeg å Arendal her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå