Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Har 19000,- etter skatt i mnd og 8000,- i husleie. Er alene med baby på 4 mnd. Har ikke lån eller dyre utgifter, men trenger tip til å leve billigere å spare litt. Er det sannsynlig å leve på 1000,- i uka? Har ikke bil så ingen bensinutgifter Takk på forhånd! Anonymous poster hash: 91e8a...9bd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Slutte å impulshandle, droppe kafe og resturanter Gå istedet for å ta buss Kjøpe de billigste bleiene, lage babymat selv etter hvert som babyen blir større og skal ha annen mat Arve klær fra venner og familie Bruk mindre strøm Lag store middagsporsjoner som du fryser ned og varmer opp Slutte å kaste mat Sørg for å ha forsikringene i orden, selv om de er dyre.. Reis med fly på tider av døgnet når billettene er billigst Reis på ferie utenfor sesong Kontantkort på mobilen (onecall eller liknende) bytt til en bank hvor du ikke blir belastet for gebyrer for uttak, regningsbetaling o.l Handle på loppis (Finn er ofte litt for dyrt..som regel kun halv pris og butikker har jo ofte tilbud på både 50-70%) Er kanskje noen som har flere tips.. Jeg skulle mer enn gjerne fulgt disse rådene selv - så skal prøve å skjerpe meg jeg også. Penger spart er penger tjent Anonymous poster hash: 04467...ec5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Billigbleier på rema/ Coop, lage barnemat selv etterhvert. Muligheter for å arve klær til jenta? Velge billigere alternativer til mat og handle tilbud. Anonymous poster hash: 43396...b69
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Slutte å impulshandle, droppe kafe og resturanter Gå istedet for å ta buss Kjøpe de billigste bleiene, lage babymat selv etter hvert som babyen blir større og skal ha annen mat Arve klær fra venner og familie Bruk mindre strøm Lag store middagsporsjoner som du fryser ned og varmer opp Slutte å kaste mat Sørg for å ha forsikringene i orden, selv om de er dyre.. Reis med fly på tider av døgnet når billettene er billigst Reis på ferie utenfor sesong Kontantkort på mobilen (onecall eller liknende) bytt til en bank hvor du ikke blir belastet for gebyrer for uttak, regningsbetaling o.l Handle på loppis (Finn er ofte litt for dyrt..som regel kun halv pris og butikker har jo ofte tilbud på både 50-70%) Er kanskje noen som har flere tips.. Jeg skulle mer enn gjerne fulgt disse rådene selv - så skal prøve å skjerpe meg jeg også. Penger spart er penger tjent Anonymous poster hash: 04467...ec5 </p> Tusen takk for nyttige tips!:-) Anonymous poster hash: 91e8a...9bd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Billigbleier på rema/ Coop, lage barnemat selv etterhvert. Muligheter for å arve klær til jenta? Velge billigere alternativer til mat og handle tilbud. Anonymous poster hash: 43396...b69 Mesteparten av klærne er arvet og masse er kjøpt av foreldrene mine:-) Jeg er egentlig veldig billig i drift, unner meg selv en veldig sjelden gang klær til meg selv. Hvilke bleier tenker du på da, merke? Takk for tips:-) Anonymous poster hash: 91e8a...9bd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Landlord fra Rema 1000 er bra bleier Anonymous poster hash: 61b54...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå